Share
Tweet
Share
Send to friend

Umijeće razgovaranja ključ je profesionalnog uspjeha

Za profesionalni uspjeh ključna je vještina razgovaranja jer nije važno što se govori nego kako se to nešto govori. Sugovornika se mora gledati u oči kako bi se ostavio dojam iskrene, otvorene i prijateljski raspoložene, ali i kompetentne osobe sigurne u sebe i svoje sposobnosti.

No, s vremena na vrijeme potrebno je oboriti pogled kako gledanje u oči ne bi preraslo u neugodno fiksiranje, ali je važno sugovornika aktivno slušati kako bi mu se pokazalo da se njegove riječi prate sa znatiželjom i uvažavanjem.

Trebale bi se uvažavati emocije sugovornika te mu dati do znanja da se njegovi osjećaji respektiraju te da se suosjeća s njim jer se time ublažavaju ili čak potpuno uklanjaju negativne emocije koje su pogubne za konstruktivni dijalog te se omogućava racionalna, stručna i na predmet usmjerena rasprava.

Za opuštenu atmosferu ispunjenu pozitivnim emocijama, poželjno je da se za razgovora odmjereno i ljubazno smješka, a u skladu sa situacijom te vlastitim osjećajem za humor ne treba bježati ni od pravilno dozirane duhovitosti čime će se olakšati razgovor o najozbiljnijim temama.

Govor mora uvijek biti razgovijetan jer glasno i jasno obraćanje nekome djeluje samosvjesno i uvjerljivo, a suviše tiho i nejasno obraćanje ostavlja dojam da onaj tko govori ne vjeruje ni vlastitim riječima. Nakon važnih argumenata potrebno je napraviti stanku od nekoliko sekundi čime se privlači pozornost sugovornika, te doprinosi upečatljivosti i boljem naknadnom djelovanju izrečenog.

Kada se priopćavaju negativne informacije, moguće ih je prezentirati na pozitivan načina, pa je umjesto okrivljavanja dobro upotrijebiti diplomatsku formulaciju kojom se traži rješenje za izlaz iz neugodne situacije.

Za vrijeme razgovora treba postavljati pitanja, odnosno iskoristiti situaciju, te pomoću njih upravljati razgovorom, jer onaj tko postavlja pitanja vodi "igru", iako je potreban oprez da se razgovor ne bi pretvorio u "saslušavanje".

Na kraju razgovora obvezno je potreban sažetak, jer se kratkim pregledom najvažnijeg što je izrekao sugovornik izbjegava nepotrebni nastavak razgovora, provjerava je li sve shvaćeno ispravno te izbjegava mogućnost krivih interpretacija.

(T.N.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.