Share
Tweet
Share
Send to friend

Fleksibilne urede uređuju zaposlenici

Prema istraživanjima više od 90% radnika tvrdi da kvaliteta uređenja radnoga prostora utječe na njihovo raspoloženje i stavove, dok čak 89% misli da ima ključnu ulogu u zadovoljstvu na poslu.

Prema podacima ankete koju je provela savjetodavna tvrtka Gensler gotovo polovica od 2.000 radnika rekla je da bi radila dodatnih jedan sat na dan kad bi imala ugodnije i ljepše radno okruženje.

No posljednjih je godina rezanje troškova dovelo do standardizacije dizajna ureda, koji su stoga često bezlični, pretjerano osvijetljeni i neugodni za rad.

Osim toga, malo tko vodi računa o tome da različiti poslovi traže i različito okruženje - financijska bi skupina tako trebala raditi u drugačije osmišljenom uredu od kreativne. A dizajneri uglavnom svima prostore osmišljavaju na sličan, uobičajeni način, koji ne nudi primjerenu iskorištenost.

Upravo je zbog toga tijekom 90-ih pokrenuta inicijativa "hotdeskinga", odnosno ukidanja načela "svakom zaposleniku njegov stol" jer se smatralo da nova tehnologija omogućava rad bilo gdje.

Novi uvjeti u radnom prostoru trebali bi omogućiti fleksibilnost - tako da zaposlenici mogu po želji prilagođavati ne samo svoje stolce nego i, primjerice, rasvjetu ili temperaturu. To su male stvari, ali mnogo znače, daju osjećaj slobode i nadzora.

No dok je visina stolca ili temperatura individualan stvar svakog zaposlenika, neki su elementi radnog prostora univerzalni - dva su najvažnija čist zrak i prirodna rasvjeta, čemu se u Gensleru, koji radi na uređenju novoga sjedišta Američke banke u New Yorku, posvećuje posebna pozornost.

Zgrada koja bi trebala biti gotova 2008. ne samo da ima goleme staklene stijene poda do stropa nego je i tako projektirana da tijekom svih godišnjih doba u radne prostore ulazi što više dnevnog svjetla.

Šest koraka za poboljšanje radnog prostora

  • Uzmite u obzir poslovnu strategiju: dizajn radnog prostora valja prilagoditi ne samo različitim funkcionalnim skuoinama u organizaciji već i širim ciljevima, bilo spajanju s drugom tvrtkom ili povećanju produktivnosti.
  • Potičite suradnju: postavljanje i dizajn mjesta za sastanke može potaknuti neformalne sastanke, do kojih možda inače ne bi došlo.
  • Srušite zapreke: spuštanje pregrada omogućuje ljudima da vide jedni druge, ali i jamči više prirodnog svjetla u uredu. Nova tehnologija može pomoći u otklanjanju stvari koje odvlače pozornost.
  • Omogućite zaposlenicima kontrolu: budu li sami kreirali elemente svoje radne okoline, to će im dati osjećaj neovisnosti i autonomije, što, pak, potiče volju za radom i inicijativu.
  • Obratite pozornost na rasvjetu: studije su povezale osvjetljenje s produktivnošću. Umjetna rasvjeta zahtjeva pažljiv raspored rasvjetnih tijela, jer preoštro svjetlo može biti naporno i neugodno.
  • Iskoristite boje: iako dizajneri uredima vole rabiti sivu ili smeđu, žive boje podižu raspoloženje zaposlenika. Ako su neutralne boje na zidovima i podovima, vedre boje namještaja mogu kreirati prostor, koji tako neće biti bezličan i bez osobnosti).

    (A.T.)

  • Izvor:
    Lider

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.