Share
Tweet
Share
Send to friend

Novi tip prodajnog menadžmenta sve traženiji

Prodaja kao poslovni proces od vitalnog je značenja za svako poduzeće ne samo zbog nužnosti ostvarivanja trenutnih prihoda već i stoga što sama budućnost kompanije ovisi o prodavačima koji pronalaze, pridobivaju i zadržavaju kupce.

Dr. Marija Tomašević Lišanin s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu smatra da su vještine upravljanja, vođenja i poslovnog pregovaranja tradicionalno temeljne strateške i organizacijske vještine, bez kojih je teško ili gotovo nemoguće izgraditi vrhunsku poslovnu karijeru, te ostvariti uspješan tržišni rast i razvoj poduzeća.

Bolji "prodavači i pregovarači" postižu općenito više uspjeha bez obzira o čemu je riječ - postizanju bolje kupoprodajne cijene, pronalasku isplativijeg posla za poduzeće, ali i sebe osobno, pregovaranju o povišici, uvjeravanju kolega da nam osiguraju podršku u timskom radu ili nečemu drugome.

Suvremena prodaja, kakva se razvija danas u Hrvatskoj posljedica je novijih razvoja u poslovnom sektoru, te preslikanih trendova sa stranih tržišta.

Prije svega, te se razlike očituju u povećanim zahtjevima za mobilnošću osoblja prodaje, koje više ne sjedi u tako velikoj mjeri u uredima, zaprima upite, šalje ponude, naziva telefonom, nego troši vrijeme tako da posjećuje stare i pronalazi nove kupce na terenu, te se stavlja na njihovo raspolaganje nevezano uz uobičajeno radno vrijeme.

Prodajni menadžment je zadužen za rezultate vlastitog prodajnog tima, ali i za ukupni prihod cijelog poduzeća, stoga odgovorno treba pristupiti upravljanju vlastitim ljudima, tržištima, kupcima i ukupnim materijalnim resursima namijenjenima prodaji.

Prema istraživanjima website-a MojPosao, prodajna zanimanja su unazad nekoliko godina među najtraženijim zanimanjima na hrvatskom tržištu rada.

(A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.