Share
Tweet
Share
Send to friend

Uskoro na snagu stupa novi Pravilnik za rad na računalima

Za nekoliko dana počet će se primjenjivati odredbe Pravilnika o sigurnosti i zaštiti zdravlja pri radu s računalom, koji je donesen još 10. svibnja 2005. godine.

Poznato je da ozljede vezane uz dugotrajno sjedenje uz računalo u svijetu godišnje odnesu milijune dolara, od problema s vidom do stresno-ponavljajućih ozljeda, pa je bilo i potrebno izraditi ovakav pravilnik.

U Pravilniku stoji da poslodavac:

  • Mora izraditi procjenu opasnosti za sva radna mjesta s računalom, vodeći pritom računa o vidnom, statodinamičnomi psihičkom naporu.
  • To znači da nakon svakog sata rada obavezno slijedi pet minuta odmora, te ustajanje od stola i razgibavanje. Tako se smanjuje opasnost od stalnog ponavljanja istih pokreta, a kratki odmor od posla pomoći će pri koncentraciji za sljedeći radni sat.

  • Klasični CRT zasloni moraju imati frekvenciju osvježavanja slike od najmanje 75 Hz, LCD od 60 HZ, udaljenost od očiju do zaslona ne smije biti manja od 50 centimetara, a od zaslona se ne smije reflektirati svjetlo kako se oči ne bi umarale.

  • Prirodna ili umjetna rasvjeta mora imati najmanje 300 luxa, redovi stropnih svjetiljaka moraju biti paralelni sa smjerom gledanja radnika, a svjetiljke ne smiju uzrokovati odsjaje na zaslonu.
  • Radni stol ne smije blještati, a mora biti izrađen od materijala koji na dodir nije hladan. Odredbe prilično detaljno opisuju i stol i radni stolac, od podesive visine, do podrške za leđa, a poslodavac mora radniku osigurati i oslonac za noge ako radnik to traži.
  • Također valja osigurati i vježbe rasterećenja u suradnji sa specijalistom medicine rada. I tipkovnica je dobila svoje zahtjeve: ne smije imati sjajnu površinu, srednja visina mora biti najviše tri centimetra, a ako joj je donji rub viši od 1,5 centimetara onda valja dodati podloške za šaku.
  • Ispred nje mora biti najmanje 10 centimetara slobodnog prostora, a cijela tipkovnica mora biti ergonomski napravljena.
  • Pravilnik propisuje i buku koja ne smije biti veća od 60 decibela.
  • Na svakom radnom mjestu temperatura bi trebala biti od 20 do 24 stupnja, vlažnost od 40 do 60%, a u ljetnim mjesecima klima-uređajem temperatura se može spustiti za najviše sedam stupnjeva ispod vanjske temperature.
  • Pri zapošljavanju novog radnika poslodavac mora osigurati pregled vida radnika kod specijaliste medicine rada, mora mu isto omogućiti svake dvije godine, ali i svaki put ako se utvrdi da je pregled kod specijalista neophodan.

    (A.T.)

  • Izvor:
    Poslovni dnevnik

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.