Share
Tweet
Share
Send to friend

U Hrvatskoj sve popularnije društveno odgovorno poslovanje

Društveno odgovorno poslovanje, sve popularniji DOP, među hrvatskim tvrtkama postaje sve više pitanje "prestiža" koje na taj način dokazuje predanost i humanim, a ne samo profitabilnim ciljevima.

Mjesečnik "Poslovni magazin" proveo je opsežno istraživanje o donacijama hrvatskih tvrtki u razne humanitarne, edukacijske, ekološke, sportske i druge svrhe, poput izgradnje ili rekonstrukcije infrastrukturnih projekata (vrtića, škola, cesta i igrališta), koje je pokazalo trenutačne dosege DOP-a u nas.

Istraživanje je pokazalo kako su u posljednjih godinu dana uočene određene novine u načinu doniranja, tako da je u skladu sa svjetskim trendovima pokrenuta najveća korporativna zaklada u ovom dijelu Europe.

Neke tvrtke počinju s programom poticanja volonterskog rada svojih zaposlenika, a sve je više doniranja istraživačko-znanstvenih projekata, što je vrlo konkretni doprinos ideji Hrvatske kao "društvu znanja".

Također je zamjetno kako se dobar dio dionica temelji na davanjima u robi i opremi, kao što je doniranje telekomunikacijske opreme školama, učilištima i pojedincima u svrhu edukacije.

Također tvrtke počinju sve više koristiti model poslovne suradnje kojim mogu potvrditi svoju prednost društveno odgovornom poslovanju na način da, surađujući s neprofitnim sektorom, dio prihoda ostvarenog od prodaje svojih odabranih proizvoda namjenjuju za različite društveno poželjne svrhe.

Kompanije uočavaju još jedan vrijedan kanal poslovne suradnje kojim mogu potvrditi svoju predanost društveno odgovornom poslovanju. Surađujući s neprofitnim sektorom, dio prihoda ostvarenog od prodaje svojih odabranih proizvoda namjenjuju za plemenite svrhe.

Nadalje, kompanije počinju koristiti iskustava iz poduzetničkog svijeta kako bi pomogle nekim građanskim inicijativama koje imaju potencijal utjecati na društvo.

Među 20 najvećih donatora u Hrvatskoj nalaze se: Pliva, Ina, PBZ, Adris, Končar, Janaf, Hrvatska lutrija, Atlantic, Erste banka, Belišće, Zagrebačka banka, Nexe grupa, Vipnet, Siemens, Raiffiesenbank, Coca-Cola, Belupo, Optima telekom, Fina i T-HT.

Za sve zainteresirane donatore, udruga Donacije.info, omogućuje humanitarnim udrugama i drugim tražiteljima donacija da se predstave na jednom mjestu, te olakšava donatorima da dođu do informacija o mogućnostima doniranja.

(A.T.)
Izvor:
Slobodna Dalmacija

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.