Share
Tweet
Share
Send to friend

Velike nagrade zaposlenicima ne jamče i zadovoljstvo poslom

Jedan od glavnih motivacijskih alata jest pravilno razvijen sustav nagrađivanja zaposlenika, a pod time se najčešće misli na novčano nagrađivanje. Međutim, novo istraživanje pokazuje kako to zapravo može rezultirati kontraučinkom.

Zapravo, zaposlenici koji su više usmjereni na svoje materijalno stanje i poslovni uspjeh, a ne na pomaganje suradnicima u većem su broju slučajeva i nesretniji te manje lojalni svom poslodavcu, pokazuju rezultati istraživanja koje je provedeno na belgijskom University of Leuven.

Istraživanje je provedeno na 885 ispitanika na svim položajima unutar tvrtki, a htjelo se saznati kakvi su njihovi stavovi prema poslu, koje su im najvažnije pogodnosti, koliko im je važan dobar odnos sa suradnicima, je li im važnija visoka plaća ili dužina godišnjeg odmora i tome slično.

I dok je neki svoj posao vide kao priliku za daljnje usavršavanja svojih vještina, kroz koji doprinose razvoju društva, drugi su isključivo usmjereni ka ostvarivanju financijske dobiti i brzog napredovanja do najviših pozicija unutar kompanije.

Ono što je zabrinjavajuće jest da su one osobe koju su usmjerene na stjecanje zarade i visoke pozicije, imale puno negativniji stav o svom poslu.

Nadalje ti su zaposlenici čak u većem postotku razmišljali o promjeni posla, od onih koji su usmjereni na svoj razvoj.

Osim toga, studijom je otkriveno kako se oni željni materijalne dobiti češće susreću s nerazumijevanjima unutar obitelji i okoline te su općenito nezadovoljniji svojim životom.

"Ova je studija pokazala kako materijalne nagrade često mogu loše utjecati na zadovoljstvo zaposlenika, s obzirom da zbog izdašne financijske dobiti mogu lako zaboraviti na ostvarenje drugih ciljeva, poput onih obiteljskih ili društvenih.

To se može odraziti i na njihovo psihičko stanje zbog čega se u konačnici narušavaju i odnosi sa suradnicima i partnerom", objasnio je psiholog Maarten Vansteenkiste rezultate istraživanja koji su objavljeni u stručnom časopisu Journal of Occupational and Organizational Psychology.

(V.K.)
Izvor:
management-issues.com

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.