Share
Tweet
Share
Send to friend

Zadržati zaposlenika je teže nego ga pronaći

Na današnjem tržištu rada, gdje je borba za najboljim talentima sve izraženija, zaposliti kvalitetnog zaposlenika samo je polovica odrađenog posla.

Druga polovica tiče se načina na koji će poslodavac zadržati tog zaposlenika koji će se i dalje razvijati te time pridonositi razvoju tvrtke.

Američki časopis Entepreneur je u jednom od svojih brojeva savjetovao što bi poslodavci trebali učiniti kako bi zadržali svoje najbolje zaposlenike.

Među savjetima se izdvajaju slijedeći:

1. Počnite zapošljavati kvalificiranije i motiviranije zaposlenike. Poslužite se i internim preporukama te svaku dobru preporuku zaposlenika pravilno nagradite.

2. Budite iskreni i potpuni prilikom opisa radne pozicije. Potpuno je neispravno prikazivati određeni posao u ružičastim bojama, ako ta pozicija zahtjeva naporan rad, odricanja i ne donosi velike rezultate. Konačno, želite li iskrena zaposlenika i vi morate biti iskreni prema njemu.

3. Unaprijedite regrutacijske procese. Proširite tim za intervjuiranje te unaprijedite alate za analizu pristiglih životopisa i potencijalnih zaposlenika. Naučite slušati kandidata i razmotriti njegove prijedloge i potrebe.

4. Prije nego zaposlite novu osobu provjerite njezina znanja i vještine te se uvjerite u njezinu osobnost. Za sastavljanje dobrih radnih timova bitno je razvijanje zdravih međuljudskih odnosa među zaposlenicima. Najmanje što vam treba jest osoba koja se neće slagati s drugima.

5. Uložite dodatni angažman kako bi se novi zaposlenik što bolje integrirao u novo radno okruženje. Postavljanje kratkoročnih i dugoročnih ciljeva te njihova revizija i ispravan feedback prema zaposleniku pokazuju toj osobi kako je poslodavcu stalo do njihova razvoja. Ovakvim načinom rada, novi zaposlenik može vidjeti svoje rezultate i znati što se od njega ubuduće očekuje.

Međutim, kako zaposleniku priopćiti da niste zadovoljni njegovim trenutnim rezultatom, ali očekujete poboljšanja? Mnogo je menadžera koji ne znaju na ispravan način prenijeti zaposleniku nezadovoljstvo rezultatima, što u konačnici može dovesti i do pada motivacije zaposlenika.

Stoga menadžeri moraju umjeti pravilno se izražavati i znati se ophoditi s ljudima kako ih zaposlenik ne bi krivo shvatio.

U takvim je trenucima poželjno ponuditi pomoć zaposleniku ukoliko vjerujete kako on svojim radom može pridonijeti razvoju tvrtke. Međutim, i tada je potrebno jasno definirati vremenske rokove, a pozitivan rezultat pravilno nagraditi.

(V.K.)
Izvor:
New York Times

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.