Share
Tweet
Share
Send to friend

Moderni zaposlenici željni dokazivanja u poslu

Domaća istraživanja pokazuju da većina zaposlenika kod sadašnjeg poslodavca namjerava ostati najdulje pet godina.

Nezadovoljni su uvjetima, plaćom i nemogućnošću profesionalnog razvoja, lošim odnosom poslodavca i narušenim međuljudskim odnosima.

Istodobno šefovi, rukovoditelji i poslodavci žale se da ne dobivaju najbolje od svojih zaposlenika, a dobrostojeće financijske i informatičke tvrtke u kojima je status zaposlenika dobar sve više traže stručnu pomoć u prevladavanju komunikacijskog jaza i poboljšanju radne produktivnosti i motivacije.

To se dešava zbog toga jer poslodavci uglavnom samo zadaju posao, žele ga posve kontrolirati i snositi svu odgovornost dok svojim zaposlenicima daju male segmente posla očekujući da odrade točno ono što oni žele.

S druge strane, zaposlenici su sve obrazovaniji, željni dokazivanja u poslu. Žele da ih rukovoditelji informiraju o svemu što je vezano uz konkretan posao, da ih se pita za mišljenje i uključi u proces odlučivanja.

Zaposlenici traže da ih se tretira s poslovnim poštovanjem. U suprotnom će, kada vide da je komunikacija jednostrana i da menadžer samo izdaje zahtjeve a njima nije pružena mogućnost ukazati na neke probleme, predložiti kako unaprijediti posao ili se njihovo mišljenje ignorira, u jednom trenutku zašutjeti.

Menadžersko sljepilo

U takvoj situaciji osnovno je da menadžeri ili šefovi nauče pokazivati poslovno poštovanje prema zaposlenicima koje se, kaže, sastoji doslovno od tri jednostavna pravila: daj informacije, pitaj zaposlenike za mišljenje i uključi ih u procese odlučivanja. Bez toga će zaposlenici davati samo minimum, a takva situacija nije dobra ni za jednu ni za drugu stranu jer se time povećava broj nezadovoljnih djelatnika koji ne mogu i ne žele ispuniti očekivanja rukovoditelja.

Komunikacijske poteškoće

Rješenje za komunikacijske poteškoće unutar tima i na relaciji zaposlenik-šef postoji. Trening komunikacije, team building ili trening menadžerskih vještina neki su od provjerenih načina, a ponekad je potrebno primijeniti sva tri alata jer ponajčešće ne funkcioniraju ni odnosi unutar tima, a menadžeri nemaju dobre komunikacijske vještine rukovođenja.

Kozmetički zahvati velikih tvrtki

Postoje i razlike između malih i velikih poduzeća. Male kompanije žele poboljšati organizacijsku klimu i dobro postaviti stvari odmah na početku, dok su najveći problem velike domaće tvrtke koje prije žele kozmetički provesti postupke poboljšavanja organizacijske klime.

Zadovoljan zaposlenik pozitivno priča o svojoj kompaniji. Važno je da svaka osoba unutar organizacije zna gdje joj je mjesto i kako kvalitetno raditi da bi se odaslala dobra slika suradnicima i klijentima koji će o imidžu kompanije i njenoj kulturi prije prosuđivati na temelju svakodnevnih kontakata sa zaposlenicima, a mnogo manje na temelju reklama.

(A.T.)
Izvor:
Lider

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.