Share
Tweet
Share
Send to friend

Stvaranje lidera donosi veliki ugled kompanijama

Mnogi predsjednici uprava govore kako su ljudi njihova najvrjednija imovina. Iako je uvriježeno mišljenje, kako rijetki od tih čelnika kompanija tako i misle, autori jednog istraživanja zaključuju: "Svijet se ipak mijenja."

Naime, časopis Fortune je u suradnji s najvećom svjetskom tvrtkom za ljudske resurse i savjetovanje Hewitt te konzultantskom kućom za razvoj lidera RBL Group, proveo istraživanje koje je pokazao na koji način najveće svjetske kompanije razvijaju buduće lidere.

Iz njihovih akademija i obrazovnih programa izlaze neki od najupečatljivijih osoba svjetskog biznisa. Tako su primjerice, programe Procter & Gamblea prošli izvršni direktor Microsofta Steve Balmer, izvršna direktorica eBay-a Meg Witman, osnivač AOL-a Steve Case te šef General electrica, Jeff Immelt.

Osim toga, Unilever je tijekom godina kroz svoje škole proizveo približno 200 izvršnih direktora koji rade u svim vodećim svjetskim kompanijama.

Čelnici kompanija shvatili su da im školovanje i stvaranja lidera, donosi veliki ugled u poslovnom svijetu i pri regrutaciji najboljih talenata.

Međutim, važan čimbenik za uspješno stvaranje lidera je novac, jer njegovo školovanje i usavršavanje nije imalo jeftino. Naravno, u tu računicu se ubraja i vrijeme svih direktora koje moraju uložiti u razvoj potencijalnog vođe. No, na njihovom razvoju se ne štedi, jer kako kaže Robert Gandossy iz Hewitta, "organizacija više trebaju talente, nego što talenti trebaju organizacije".

Upravo zbog toga, izvršni direktor u McDonaldsu Jim Skinner osobno nadgleda razvoj 200 menadžera, dok u General Electricu Jeff Immelt prati razvoj čak šest stotina menadžera.

Nadalje, Bill Hawkings iz Medtronica posvećuje polovicu svoga vremena razvoju osoblja i rješavanju njihovih problema, a i ostali izvršni direktori postupaju slično.

Međutim zanimljivo je kako oni od kojih kompanije žele stvoriti lidere i sami postaju svjesni ideje te počinju oblikovati talente, najčešće one koji su im podređeni. Pri tome se stvara vrlo vrijedna hijerarhijska spirala brige o ljudskim resursima, a u takvim kompanijama se i direktori djelomično ocjenjuju prema angažmanu u razvoju talenata. Tako primjerice u American Expressu 25% varijabilnog dijela plaće ovisi upravo o tom angažmanu.

Kako je buduće vođe potrebno prepoznati što ranije, nije ni čudo što u General Electricu ističu kako s evaluacijom zaposlenika počinju od prvog dana kad on počne raditi za njih, a slično postupaju i druge kompanije shvaćajući kako ekskluzivni programi razvoje ne smiju više biti rezervirani samo za elitne zaposlenike.

Oni znaju da je obrazovanje talenata itekako isplativo i stvara konkurentsku prednost, ako s tim procesima započnete prije svoje konkurencije, a tijekom vremena vrijednost i znanje vođa konstantno raste.

Pet kompanija koje najviše ulažu u razvoj lidera:
1. General electric
2. Procter & Gamble
3. Nokia
4. Hindustan Unilever
5. Capital One Financial (V.K.)

Izvor:
Fortune

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.