Share
Tweet
Share
Send to friend

Prepoznajte i na vrijeme zaustavite mikromenadžment: Ne trošite energiju svojih suradnika uzaludno!

Znate li što je to mikromenadžment i kako ga možete prepoznati?
Recimo ukratko da je to stil upravljanja u kojem menadžer intenzivno promatra ili kontrolira rad zaposlenika, na način da umjesto davanja općih instrukcija za manje zadatke vrijeme posveti nadgledanju hitnijih i bitnijih poslovnih zadataka.

Mikromenadžment zaposlenici prepoznaju odmah, no tipično je za mikromenadžere da nikada sami o sebi ne misle da to jesu. U ekstremnim slučajevima, mikromenadžeri mogu postati izrazito naporni, gotovo do razine agresije, mobbinga radnika ili narcisoidni.

Mikromenadžeri, poput drugih ovisnika, sami ne prepoznaju da je kontrola drugih njihova ovisnost. Vrlo česta pojavnost je traženje stalnih i detaljnih izvještaja, prije poduzimanja bilo kojeg daljnjeg koraka zaposlenika u području njihove poslovne odgovornosti i fokusiranje na proceduralne zahtjeve više nego na ukupnu provedbu, kvalitetu i rezultate.

Još nešto: obično su vrlo iritirani kada njihovi podređeni donose odluke bez savjetovanja s njima, čak ako su te odluke u cjelosti unutar područja odgovornosti zaposlenika, ili sasvim minorne.

Neki vlasnici manjih tvrtki i menadžeri na raznim razinama upravljanja u većim tvrtkama specijalizirali su se u mikromenadžementu i tako upravljaju svojim timovima. Bez svjesnog saznanja, troše i vrijeme i novac tvrtke.

Što je najgore, režu granu na kojoj sjede, no i najveću vrijednost kojom mogu raspolagati: energiju svojih zaposlenika. Možda jednostavno zato što ne znaju drugačije i nisu savladali osnove dobrog menadžementa...

Mikromenadžment "ubija" svako zadovoljstvo zaposlenih koje proizlazi iz dobro obavljenog posla, razvoj novih ideja te poticanje rasta i promjena.

Posljedica može biti tvrtka koja "stoji na mjestu". Umjesto da se razvija, mijenja i raste, što je prirodno ako svatko doprinosi svojim kvalitetama u radu, posao se počinje vrtiti u krug, u stalno istim krugovima, i - stagnira. A znamo da tvrtka koja stagnira ima, u stvari, liniju pada...

Zašto platiti ljude za posao koji trebaju obavljati a onda ih ometati? Nažalost, većina menadžera koja koristi ovako loš način upravljanja nije ni svjesna da nešto radi pogrešno.
Osnovno pitanje je, dakle, "Kako mogu prepoznati da sam mikromenadžer?"

Pokušajte si postaviti nekoliko pitanja:

  • Obavljam li sama/sam sve dnevne zadatke?
  • Da li sam ja jedina/jedini kome je stalo do posla?
  • Nikada nemam dovoljno vremena?
  • Većina menadžera može odgovoriti da nikad nema dovoljno vremena, bez obzira na mikromenadžment. Pokušajte onda prepoznati naznake iz ponašanja vaših podređenih. Upitajte se da li vaši radnici:

  • S entuzijazmom pristupaju poslu
  • Dolaze li na vrijeme na sastanke tima ili izbjegavaju dolazak na sve moguće načine
  • Diskretno nastoje izbjeći susret s vama u hodniku, spuštaju glavu ako vas vide da dolazite ili vam prilaze otvoreno, pitajući kada ćete imati vremena poslušati njihove nove ideje ili prijedloge

    Sami možete procijeniti da li morate ozbiljno promisliti kakav je vaš stil upravljanja ljudima...

  • Što možete učiniti sami ako se prepoznate kao mikromenadžer?
    Preispitajte svoje ponašanje, da li se tako ponašate samo prema jednoj osobi ili prema svima? Ako to radite svima, upitajte se čega se bojite ako posao prepustite svojim podređenima? Što vas sprječava kako biste imali povjerenje u njih i njihove sposobnosti? Ako je samo jedna osoba u pitanju, što je razlog nepovjerenju? Pokušajte tu osobu ohrabriti, podučiti ili uključiti u rad s iskusnijim kolegama...

    Općenito govoreći, evo nekoliko prijedloga kako prekinuti svoju lošu naviku:

  • Postanite svjesni činjenice da su ljudi plaćeni za svoj posao i svoja znanja, u puno širem smislu od osam-satnog radnog vremena. Ako im dozvolite da budu kreativni i otvorite se za nove prijedloge i ideje, puno bolje koristite njihovo vrijeme i novac koji se izdvaja za plaću.
  • Imajte na umu da je zadovoljan zaposlenik obično i produktivan. Zadovoljstvo na poslu podiže moral i potiče radnike na "preuzimanje vlasništva" nad poslovnim zadacima.
  • Ponavljajte: "Nema ispravnog ili neispravnog načina"... Što prije uvidite da postoji više puteva koji mogu voditi do cilja, prije ćete spoznati pozitivne stvari koje svaki zaposlenik može ponuditi.
  • Entuzijazam unutar tvrtke se osjeća. Kupci i partneri ga osjećaju. Može privući i nove kupce ili korisnike, zar ne? Svi zaposleni mogu pridonijeti i pokrenuti pozitivne promjene, a na vama je da koristite ljudske resurse kao dobar menadžer...

    Mikromenadžeri, iz raznih razloga, imaju problem s povjerenjem i poštovanjem drugih. Iako nema jednostavnog rješenja za ovako složen problem, možete pokušati prepoznati simptome i promijeniti način pristupanja zaposlenima. Ili, nazovite svog osobnog trenera i dogovorite svoj program rada...

  • U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.