Share
Tweet
Share
Send to friend

Neriješeni konflikti stvaraju nered u organizaciji

Kolika je cijena konfliktnih situacija koje se svakodnevno javljaju unutar kompanija? U većini kompanija taj se račun penje do milijunskih iznosa, ali osim financijskih, konflikt ima brojne negativne posljedice na organizaciju u kojoj nastaje.

Od pada motivacije zaposlenih, nezadovoljstva među zaposlenima, stvaranja "klanova" i podjela unutar organizacije, loše komunikacije, gubitka radnog vremena, porasta bolovanja i izostanaka s posla, ciljeva koji se ne ostvaruju, smanjene efikasnosti obavljanja poslova te borbi između članova koje postaju važnije od uspješno obavljenog posla.

Istraživanja pokazuju da dvije trećine svih problema vezanih uz radnu uspješnost proizlazi iz konflikata na radnome mjestu, a nisu posljedica nedovoljne umješnosti ili motivacije kao što se često pretpostavlja.

Ipak, trošak koji uzrokuje konflikt, može se smanjiti. Naučiti i primijeniti vještinu upravljanja, rješavati i sprječavati konflikt u organizaciji može biti jedna od najboljih investicija organizacije.

Ključna uloga pri upravljanju konfliktima u organizaciji trebala bi pripasti neposrednom voditelju. Njegova osposobljenost i uključenost u rješavanje konflikata svojih djelatnika mogu pomoći u iznalaženju trajnih rješenja i stvaranju poticajne radne okoline.

  • Koliko je sposobnih zaposlenika napustilo našu organizaciju zbog nezadovoljavajućeg rješavanja konflikata?
    Izračunajte troškove fluktuacije po zaposleniku (troškovi nalaženja novog zaposlenika, selekcije, treninga, vremena potrebnog da dođe do zaposlenikove pune efikasnosti, broj klijenata i promet koji je bivši zaposlenik 'ponio' sa sobom, propuštenu prodaju za vrijeme uhodavanja novog zaposlenika...)

  • Koliko je troškova uzrokovanih psihosomatskim poremećajima vezanim uza stres i bolovanja na koja ljudi odlaze zbog njih?
    Koliko su iznosili troškovi bolovanja prošle godine u vašoj kompaniji? Podijelite taj broj s tri i dobit ćete količinu novca koja se moglo uštedjeti da se konfliktima upravljalo na ispravni način.

  • Koliko ste promjena opisa posla, organizacijske strukture i radnih uvjeta proveli izlazeći ususret razlikama u karakteru?
    U slučaju konflikta kompanije ponajprije podliježu promjeni tzv. hard elementi kao što su organizacija, standardi i procedure, a koje lakše kontroliraju i koji su vidljiviji od 'soft' elemenata kao što su ljudi.

  • Koliko se posla propustilo ili sabotiralo zbog negativnih osjećaja s kojima se nije konstruktivno postupalo?
    Ako su dvije osobe u konfliktu, posao koji trebaju obaviti jedni za druge obično će kasniti, biti loše obavljen ili, u najgorem slučaju, zanemaren.

  • Koliko je kreativnih ideja, kvalitetnih odluka i produktivnih razmjena ideja propušteno zbog naše nesposobnosti da uspješno komuniciramo?
    Kad smo u konfliktu, prva je žrtva naša sposobnost da slušamo drugu stranu i samim time uništavamo temelj komunikacije. Taj je pokazatelj najteže kvantificirati, ali istodobno najviše šteti organizaciji.

  • Pozitivne posljedice upravljanja konfliktom

  • poboljšava se kvaliteta donesenih odluka
  • potiče se promjena i razbija status quo
  • potiče se kreativnost i inovativnost unutar odjela i organizacije
  • stječe se novi pogled i perspektiva u odnosu na probleme
  • nakon uspješnog rješavanja sukoba smanjuje se tenzija
  • popravljaju se odnosi među djelatnicima
  • problemi mogu slobodno isplivati na "svjetlost dana"
  • povećava se sposobnost bolje prilagodbe budućim promjenama
  • omogućuje se izražavanje skrivenih ili prigušenih emocija
  • pruža se mogućnost učenja vezano uz rješavanje problema

  • Signali koji ukazuju na mogući konflikt unutar tima

  • informacije unutar tvrtke zadržavaju se za sebe ili iskrivljuju
  • pojedine točke dnevnog reda ponavljaju se na sastancima a da se ne donosi njihovo rješenje
  • niski stupanj povjerenja među zaposlenima
  • pronalaženje poruka na kopirnom aparatu ili štampaču poput: "Nestalo papira stavi novi!"
  • kašnjenje u izvršavanju poslova i zadataka
  • loše obavljeni poslovi
  • rješenje problema prenosi se i očekuje od viših razina (menadžera)
  • javljaju se tenzije i hladnoća u razgovorima i prilikom sastanaka
  • naknadno se osporava ono što je prije izrečeno na sastanku
  • u situacijama kod kojih suradnja iziskuje solidarnost javlja se natjecateljsko ponašanje
  • pretjerano pozivanje na procedure
  • razgovor između djelatnika zamjenjuje "ratovanje" dopisima/e-mail porukama
  • glasno slušanje radija, pričanje ili drugi oblici buke koja ometa kolege (A.T.)

  • Izvor:
    Lider

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.