Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako uspjeti u prvih 90 dana na novom radnom mjestu: Zašto je važno dokazati se u prva tri mjeseca na novom poslu

Promjena položaja težak je izazov. No, vi ste ga odlučili prihvatiti! Izvrsno, iako ste svjesni da su prijelazi osjetljiva razdoblja u kojima male razlike u postupcima mogu imati nesrazmjerne posljedice na rezultate.

Pogotovo za menadžere, koji su – neovisno o razini na kojoj djeluju, najranjiviji upravo tijekom prvih mjeseci na svom položaju, jer još ne znaju koji ih izazovi očekuju i kako će na njih uspješno odgovoriti.

Još važnije: nisu još uvijek razvili mrežu odnosa koja bi im mogla ponuditi podršku. Naravno da svaki prijelaz ima svoje poteškoće, nije isto ako trebate uvesti poslovne promjene ili upravljati već uspješnim dijelom tvrtke; prelazite li u novu tvrtku ili napredujete unutar vlastite.

Dio odgovornosti je i na tvrtki: zašto nas uvijek neugodno iznenadi činjenica da je malo tvrtki spremno pomoći svojim djelatnicima tijekom prijelaza na njihove nove položaje? Zašto se govori "plivaj ili potoni"? Koliko bi tvrtkama značilo kad bi ljudi koji preuzimaju nove, važne rukovodeće položaje uspjeli brže ovladati poslom?

Prvih 90 dana
Aktivnosti koje ćete poduzimati tijekom prva tri mjeseca na svom novom položaju presudno će utjecati na Vaš konačni uspjeh ili neuspjeh. Ulog je velik: neuspjeh na novoj poslovnoj zadaći može donijeti kraj obećavajućoj karijeri ili biti korak unatrag. No, uspješan prijelaz puno je više od izbjegavanja neuspjeha.

Planirate li svoje razdoblje početka, brže i bezbolnije približit ćete se cilju: što bržem ostvarivanju "pozitivne nule", trenutka nakon kojeg u svojoj novoj organizaciji počinjete ostvarivati neto vrijednost.

Pod pojmom "pozitivna nula" podrazumijevamo trenutak kada svojoj tvrtki počinjete pridonositi onoliko koliko je u Vas utrošeno.

Napravite plan aktivnosti
Idejni kostur Vašeg plana možete podijeliti na sljedeća područja:

1. Unaprijedite sami sebe
Ne znači da trebate koristiti svaku priliku za samodokazivanje i govoriti o svim svojim vrlinama. Pod unaprjeđivanjem se misli na psihičko odvajanje od "starog" posla, izbjegavanje pretpostavke da svoj budući uspjeh možete graditi na temeljima svojeg dosadašnjeg uspjeha.

2. Ubrzajte svoje učenje
U novoj tvrtki morat ćete se vrlo brzo uspinjati krivuljom učenja. To znači da ćete morati saznati sve o npr. tržištu, tehnologijama, sustavima i ustrojima, kao i o organizacijskoj kulturi i politici. U svojem razmišljanju o tome što sve trebate naučiti i kako to najdjelotvornije postići morate biti sustavni i precizni.

3. Uskladite strategiju sa situacijom
Nema univerzalnog "pravila" za uspješan prijelaz! Pokušajte točno procijeniti situaciju i u njoj jasno prepoznati izazove i prilike. Coach Vam može pomoći prilikom izrade i provođenja plana prijelaza. Točna procjena situacije neophodan je preduvjet stvaranja plana djelovanja.

4. Ostvarite prve poslovne pobjede
Prve poslovne pobjede izgrađuju Vašu vjerodostojnost i daju Vam snagu podrške. One pridonose Vašoj djelotvornosti i stvaraju opći dojam da se zbivaju pozitivne promjene. Prvih nekoliko tjedana valja Vam otkriti prilike koje će Vam pomoći da izgradite svoju vjerodostojnost.

5. Uspješno pregovarajte
Budući da nijedan pojedinačni odnos nije toliko važan, morate pronaći načine za ostvarivanje produktivnih poslovnih odnosa sa svojim novim šefom i zadovoljenje njegovih ili njenih očekivanja. Dakle, pomno isplanirajte niz ključnih razgovora o situaciji, očekivanjima, svom načinu poslovanja, resursima i svom osobnom razvoju. To zapravo znači osmisliti svoj plan i za njega dobiti zeleno svjetlo.

6. Uspostavite ravnotežu
Što je viši Vaš položaj u organizaciji, to je složenija zadaća organizacijskog arhitekta. To znači da morate ustanoviti je li organizacijska strategija zdrava, uskladiti njen razvoj sa strategijom, te razviti sustav i osnovne vještine potrebne za provođenje strateškog plana.

7. Izgradite svoj tim
Ako ste svoj tim naslijedili, bit će potrebno procijeniti sposobnosti njegovih članova i možda ga reorganizirati. Vaša spremnost da donesete neugodne odluke ali i sposobnost da izaberete prave ljude za prave položaje – jedan je od najvažnijih pokretača Vašeg uspjeha. Morat ćete biti sustavni i taktični u suočavanju s izazovima koje donosi izgradnja Vašeg tima.

8. Pronalaženje saveznika
Vaš će uspjeh ovisiti o Vašoj sposobnosti utjecanja na ljude izvan dosega Vaše izravne kontrole. Saveznici, kako unutarnji, tako i vanjski, bit će važni za ostvarivanje Vaših ciljeva. Pronađite one čija pomoć će Vam biti neophodna i pronađite načine da ih pridobijete na svoju stranu.

9. Održite ravnotežu
U osobnoj i profesionalnoj zbrci promjene svog posla, morat ćete se jako potruditi održati ravnotežu i sačuvati svoju sposobnost zdravog prosuđivanja. Opasnost da izgubite smisao za stvarnost uvijek postoji, nemojte dozvoliti da ostanete sami i povučete pogrešne poteze.

10. Ubrzajte i druge
I naposlijetku, kao dobar menadžer, trebate pomoći svakome u svojoj organizaciji: izravno podređenima, šefovima i svojim suradnicima – da što prije prođu kroz svoje osobne procese prijelaza. Što više pomognete svojim podređenima da stanu na svoje noge, to ćete više poboljšati svoje osobno djelovanje.

Uspijete li se kvalitetno suočiti da svim nabrojanim izazovima, Vaš će prijelaz na novi položaj završiti uspješno. Ne uspijete li, međutim, u samo jednom od njih, to za Vas može imati dalekosežne posljedice.

Srazmjerne poteškoće povezane s deset ključnih izazova se mogu međusobno jako razlikovati ovisno o tipu promjene.

Neki stariji menadžeri mogu smatrati da je najvažnije uskladiti arhitekturu organizacije, izgraditi tim i pronaći saveznike. Mlađima, pak, može biti važnije usredotočiti se na izgradnju odnosa s novim šefom i stvoriti mrežu suradnika. Zato u suradnji s coachem možete napraviti smjernice prilagođavanja načela u planove skrojene baš prema Vašoj vlastitoj situaciji!
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.