Share
Tweet
Share
Send to friend

Jednaka rodna zastupljenost formula za potpuni uspjeh

Pitanje rodne jednakosti i zastupljenosti u korporativnom svijetu tema je koja će potaknuti polemike na bilo kojem mjestu, za večerom ili usred sastanka nadzornog odbora. Međutim, poražavajuće je kako su unatoč svim naporima za izjednačavanje zastupljenosti rodova i kompanijama, razlike i dalje vidljive.

Autorice članka objavljenog u Financial Timesu, Lynda Gratton i Lamie Walker navode kako su čelnici kompanija prilikom susreta sa zagovornicima veće zastupljenost žena u korporativnom svijetu, često zahtijevali da im se predoči poslovna studija koja bi im "otvorila oči" kako bi vidjeli da jednaka zastupljenost obaju rodova pridonosi boljim rezultatima.

Zbog toga je tijekom posljednjih šest mjeseci "Lehman Brothers Centre for Women in Business" pri London Business School, proveo istraživanje na 100 "timskih slučajeva", u 21 globalnoj kompaniji iz različitih sektora.

Iako će podrobniji rezultati tek biti objavljeni, iz prvih je vidljivo da su najinovativniji i najučinkovitiji bili oni timovi koji su imali podjednaku (50:50) zastupljenost muškaraca i žena.

Autorice navode kako je otkriveno da rodna nejednakost, u analiziranim timovima, značajno narušava sustav razmjene znanja, pronalaženje rješenja te smanjuje opću učinkovitost.

Oni navode kako ovo istraživanje samo potvrđuje niz već do sada provedenih, koja su ukazala na pozitivne učinke jednake rodne zastupljenosti na radnom mjestu. Samo su ove godine, tri studije potvrdile ovu, već sada činjenicu.

Tako je studija koju je provela tvrtka McKinsey pokazala da tvrtke u kojima ima više žena ostvaruju bolje financijske rezultate, a istraživanje provedeno na University of Helsinki pruža uvid u to da kompanije u kojima se žene nalaze na pozicijama izvršnih direktora, postižu bolji povrat poreza na kapital, bez obzira na kompaniju i sektor. Nadalje, rezultati istraživanja koje je provela tvrtka Catalyst pokazuju da pojedine kompanije sa popisa Fortune-ovih 500 imaju veću profitabilnost i učinkovitost od prosjeka svih 500 kompanija. Naravno, riječ je o onim kompanijama u čijim upravljačkih timovima sjede žene.

Očito je međutim kako žene često i zbog raznih pritisaka same odustaju od daljnjeg napretka, a pogotovo ukoliko se odluče osnovati obitelj, jer u današnje vrijeme teško mogu stvoriti ravnotežu između poslovnog i privatnog života.

Pokazuju to i podaci istraživanja LBCWB-a prema kojima tek 48% voditeljica timova ima djecu, dok je među muškarcima čak 96% očeva.

Autorice zbog toga izražavaju zabrinutost trendom sve češćeg odlaska žena iz poslovnog svijeta te se pitaju kada će se već jednom i žene početi imenovati na najodgovornije funkcije i brojčano se izjednačiti s muškarcima. Konačno i njihovo je istraživanje pokazalo da se najbolji rezultati ostvaruju kad je muškaraca i žena, pola pola. (V.K.)

Izvor:
Financial Times

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.