Share
Tweet
Share
Send to friend

Kineske kompanije ne znaju kako zadržati menadžere

Kineskim poslodavcima glavobolje zadaju brojni odlasci menadžera, a posljednji podaci pokazuju kako ambiciozni menadžeri u većoj mjeri mijenjaju poslove od ostalih zaposlenika na nižim pozicijama.


Studija koju je među 862 zaposlenika i 215 menadžera za ljudske resurse, provela konzultantska kuća Dimension International i američka Society for human resources management, ukazuje na sve veće nezadovoljstvo među srednjim i visokim menadžmentom u kineskim kompanijama.

Rezultati pokazuju kako financijske naknade i plaće nisu glavni razlog prelaska menadžera. Čak štoviše plaća se nalazi tek na 14. mjestu čimbenika koji utječu na prihvaćanje poslovne ponude. Nadalje, četvrtina ispitanika koja je sudjelovala u istraživanju navela je kako su već promijenili više od tri poslodavca tijekom dosadašnje karijere, a većina svih ispitanika nedavno je počela raditi za novog poslodavca.

Među menadžerima, njih 20% navodi kako već slijedeće godine planiraju promijeniti posao. Autori istraživanja objašnjavaju kako je mobilnost postala svojevrsna kultura među kineskim radnicima koji ne teže dugoročnom zaposlenju, već brzom stjecanju iskustava i brzom napredovanju, zbog čega često mijenjaju posao.

Istraživanje je pokazalo kako kineske kompanije ulažu znatne napore u razvijanje i unaprjeđenje sustava nagrađivanja, iako su prva tri čimbenika zadovoljstva poslom u uskoj vezi s menadžmentom. Naime, menadžeri su istaknuli kako su im za zadovoljstvo poslom najvažniji kvalitetno vodstvo, veliki broj prilika za daljnje napredovanje te priznanja za dobro obavljen posao.

Iako su se sudionici istraživanja složili kako su nedostatci rasta i razvoja te nedovoljne mogućnosti za napredak glavni razlozi brojnih promjena posla, odjeli ljudskih resursa i dalje podcjenjuju značaj brige za zaposlenike.

Pokazuje to i podatak prema kojem se važnost brige za zaposlenike kao čimbenik zadovoljstva poslom, nalazi tek na 14. mjestu među menadžerima, dok je među zaposlenicima na 4. mjestu.

Nadalje, uočeno je kako se razvoj strategija za zadržavanje kvalitetnih zaposlenika uopće ne nalazi među glavnim prioritetima većine kompanija. (V.K.)

Izvor:
management-issues.com

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.