Share
Tweet
Share
Send to friend

Sanja Foder, Neckermann kataloška prodaja d.o.o.

Neckermann kataloška prodaja d.o.o. Varaždin, sa svojim je radom započela 1999. godine tiskanjem prvog kataloga sa 68 stranica u približno 60.000 primjeraka. Zahvaljujući velikoj podršci svojih kupaca, koji su prepoznali prednosti ovog načina kupnje, Neckermann je ubrzo postao jedna od vodećih kataloških kuća u Hrvatskoj te nakon samo dvije godine poslovanja te 2001. osnovao vlastitu podružnicu u Bosni i Hercegovini, a 2003. i podružnicu u Srbiji i Crnoj Gori. Petogodišnjica uspješnog djelovanja obilježena je 2004. otvaranjem najvećeg logističkog centra kataloške prodaje u jugoistočnoj Europi.
U ovotjednom HR intervjuu, Sanja Foder, HR Manager u Neckermann-u, govori od motivaciji, nagrađivanju i edukaciji zaposlenika te selekcijskom postupku.

MojPosao: S obzirom da je Neckermann Hrvatska dio strane korporacije surađuje li vaš HR odjel s istim na korporativnoj razini?

Sanja Foder: Određeni standardi postavljeni su na korporativnoj razini za HR odjele svih zemalja u koncernu, no svaka zemlja ima slobodu prilagođavati procese prema vlastitim potrebama i zakonskoj regulativi. Suradnja se prije svega očituje u prosljeđivanju iskustava, idejnih rješenja i edukacije u svrhu boljeg poznavanja potreba određenog radnog mjesta.

MojPosao: S obzirom na velik broj zaposlenika, planirate li uskoro proširivanje tog broja i eventualno širenje poslovanja?

Sanja Foder: Neckermann u ovoj godini ne planira značajno širenje poslovanja te iz toga proizlazi da ni broj zaposlenika neće znatno odstupati od trenutnog. U 2006. godini planirano je zapošljavanje 12 novih djelatnika od kojih je već troje u radnom odnosu, a u tijeku je i selekcija za još tri radna mjesta. Neckermann je na hrvatskom tržištu već sedmu godinu, a najveću ekspanziju u zapošljavanju je imao 2004. godine kada je broj zaposlenika porastao za više od 140 osoba što je predstavljalo povećanje od čak 57%. Trenutno u Neckermannu radi 268 zaposlenika.

MojPosao: Kakve oblike motivacije koristite?

Sanja Foder: U našem poduzeću velik se naglasak stavlja na visoku radnu uspješnost i osobni doprinos svakog pojedinca unutar tima, a svjesni smo da Neckermann, kao poslodavac, treba poduzeti određene korake kako bi gore navedeno bilo i maksimalno ostvareno. Upravo iz tog razloga postoji dobro razrađen sustav motivacijskih metoda za svaki pojedini odjel unutar poduzeća. Ovisno o određenim faktorima, u svrhu dodatne motivacije djelatnika koriste se novčane stimulacije, kontinuirano usavršavanje znanja o poslovnim procesima, a djelatnicima se organiziraju i razni tečajevi prema njihovim interesima i potrebama, a u svrhu njihovog osobnog rasta i razvoja. Dodatni motivacijski oblici kao što su klizno radno vrijeme, skraćeno radno vrijeme petkom i odobravanje slobodnih dana, koriste se kod djelatnika čiji radni procesi to dozvoljavaju. Zahvaljujući navedenom, Neckermann se može pohvaliti izuzetno motiviranim i produktivnim djelatnicima, vrlo uspješno odrađenim projektima i odličnim poslovnim rezultatima na hrvatskom tržištu.

MojPosao: Što činite po pitanju zbližavanja vaših zaposlenika i razvijanja boljeg networkinga?

Sanja Foder: Da bi poslovni procesi unutar poduzeća bili što uspješniji, a radna atmosfera što bolja, bitno je međusobno poznavanje zaposlenika i njihovih odgovornosti i radnih zadataka. U svakodnevnom radu važno je njihovo međusobno razumijevanje i profesionalna suradnja, a da bi se to ostvarilo Neckermann svojim zaposlenicima organizira razna druženja tokom godine poput Božićne proslave, druženja s djecom djelatnika za Sv. Nikolu, planinarskih izleta, posjeta kazalištu i sl.

S obzirom da je Neckermann Hrvatska dio koncerna koji shvaća važnost pozitivnih odnosa i na nivou koncerna, svake godine organizira se nogometni turnir u kojem sudjeluju muške i ženske ekipe iz nekoliko zemalja. Takav način druženja rezultira razvijanjem osjećaja pripadnosti poduzeću te skladnim međuljudskim odnosima unutar poduzeća.

MojPosao: Ulažete li i na koji način, u dodatnu edukaciju vaših zaposlenika?

Sanja Foder: Edukacija zaposlenika predstavlja vrlo bitnu stavku u motivacijskim tehnikama koje primjenjujemo u svakodnevnom poslovanju. Edukacija se primjenjuje kontinuirano od samog dolaska djelatnika u poduzeće gdje se upoznaje sa kompletnim principom poslovanja kataloške prodaje, a zatim i sa svim zadacima i odgovornostima koje donosi određeno radno mjesto. Nakon osposobljavanja za samostalno obavljanje radnih zadataka, praćeno od strane dodijeljenog mentora, zaposlenicima se omogućava daljnje razvijanje sposobnosti i znanja. Najzastupljeniji oblici dodatne edukacije su tečajevi za usavršavanje ili nadogradnju znanja stranih jezika i informatičke pismenosti, razvijanje komunikacijskih vještina te razne radionice na kojima se obrađuju i usvajaju različite vještine.

Uz navedene oblike edukacije, konstantno je prisutna razmjena iskustava na nivou koncerna kako bi u što kraćem roku i što kvalitetnije zaživjeli noviteti u poslovanju te pridonijeli uspješnosti svake pojedine zemlje.

Ono što rad u Neckermannu izdvaja od ostalih poduzeća je činjenica da zajedno sa rastom Neckermanna "rastu" i njegovi djelatnici.

MojPosao: Što Neckermann traži od svojih zaposlenika, a što im može dugoročno ponuditi?

Sanja Foder: Neckermann, kao i sva poduzeća, ima vjerojatno slična očekivanja od svojih zaposlenika. Svi novi djelatnici koji se pridruže našem timu slažu se da je u poduzeću prisutna izuzetno profesionalna organizacijska kultura te poticajno radno okruženje. Prije svega tome pridonose sami djelatnici od kojih se traži maksimalna angažiranost, osobni doprinos poslovnom rezultatu, a kontinuirano se radi i na proširivanju svijesti o vlastitoj odgovornosti svakog pojedinca unutar poduzeća.

Zauzvrat, svojim zaposlenicima Neckermann omogućava rad u prijateljskom i ugodnom radnom okruženju, razvoj vlastitih potencijala i ostvarenje uspješne karijere uz poticajna primanja.

MojPosao: Za sam kraj, možete li nam opisati kako izgleda jedan vaš selekcijski postupak?

Sanja Foder: Neckermann zapošljava vrlo kvalitetan kadar jer je svjestan da se izuzetni rezultati mogu ostvariti samo sa izuzetnim pojedincima. Upravo iz tog razloga selekcijski postupak je vrlo zahtjevan i pomno razrađen za svako pojedino radno mjesto što redovito rezultira odabirom najboljih kandidata. Podrazumijeva se da selekcijski postupak počinje oglašavanjem natječaja, zaprimanjem i analizom zamolbi, intervjuiranjem i testiranjem izabranih kandidata, nakon čega se organizira assessment centar, prilagođen radnom mjestu za koje je raspisan natječaj.

U samom assessment centru sudjeluje najčešće 6-12 kandidata. Primjenjuju se raznovrsne metode ispitivanja i simulacija, a moderator je uvijek stručna osoba iz HR odjela. Neke od metoda koje se koriste u assessment centru su upitnici ličnosti i interesa, individualne situacijske metode, grupne situacijske metode, intervju, prezentacija kao i testovi intelektualnih sposobnosti. Procjenitelji su redovito voditelj odjela u kojem je raspisan natječaj za radno mjesto i direktor društva.

Neckermann je shvatio da postoji opravdana potreba za organiziranjem assessment centara jer upravo takav način procjene i odabira omogućuje bolje uspoređivanje i razlikovanje kandidata promatranjem njihovog ponašanja u interakciji s drugima, provjeru ustrajnosti i snage koncentracije u rješavanju problema pod pritiskom te u konačnici rezultira izborom najboljeg kandidata, dok sami kandidati dobivaju pregled nad organizacijom i poslovima koji ih očekuju na budućem radnom mjestu.

(V.K.)

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.