Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako mogu znati imam li koristi od treninga?

Odgovor na pitanje koje ste si uvijek postavljali (a možda Vam nitko nije dao dobro rješenje)

Pitanje koje smo postavili uvijek je prisutno. Postavljaju ga sve tvrtke, od najvećih do najmanjih.

Velikima, koji imaju dobro organizirane službe upravljanja ljudskim resursima, odgovori su možda i poznati, no mali i srednji poduzetnici uvijek se pitaju: koju korist donose uložena sredstva u trening? Kako mogu procjeniti koja je korist od upravo održanih treninga?

Pisale smo na ovim stranicama o prednostima angažiranja coacheva nakon obavljenih treninga, omjeru zadržavanja i korištenja znanja, no ovaj tekst potaknut je pitanjem našeg klijenta.

Radi se o manjoj tvrtki, bez sustavno organiziranog upravljanja ljudskim resursima, no vrlo svjesnoj da su ulaganja u znanja i vještine zaposlenika nužnost. Bez obzira da li ste ključna osoba u manjoj ili srednoj tvrtki, ili jednostavno zaposlenik koji želi raditi na sebi, vjerujemo da Vas zanima upravo odgovor na ovo pitanje.

Jedna od opcija odgovora svakako je model Donalda Kirkpatricka. Objavio je svoje ideje još u 1959. godini, napisao niz knjiga o treniranju i evaluaciji treninga i radio kao konzultant za mnoge od najvećih svjetskih tvrtki. 1975. godine napisao je knjigu "Evaluacija programa treninga", koja je njegovu teoriju popularizirala i učinila dostupnom.

Ukratko, četiri razine Kirkpatrickovog modela evaluacije mjere:

  • Reakciju polaznika: što misle i kako su doživjeli trening
  • Učenje: rezultate povećanja znanja ili sposobnosti
  • Ponašanje: razinu promjene ponašanja ili sposobnosti i implementacije/primjene od strane polaznika
  • Rezultate: efekt treninga na poslovanje ili tvrtku koje će prouzročiti rad polaznika treninga.

    Kada je Kirkpatrick postavio svoj model, mnogi su drugi teoretičari postavljali pitanje moguće pete razine mjerenja uspješnosti treninga, ROI (return on investment). No, ROI svakako može biti uključen u razinu "rezultati".

    Iako Kirkpatrickov model nije jedini, dostatan je za većinu slučajeva i njegova primjena može donijeti očekivane odgovore na naše prvotno pitanje. Treninzi mogu biti predmetom evaluacije prije, tijekom i nakon aktivnosti. Pokušajte razmotriti ove osnove:

  • Prije treninga
  • Da li će odabrana metoda i tema treninga zaista proizvesti očekivane rezultate kod uključenih zaposlenika, u smislu unaprjeđivanja njihovih znanja i vještina potrebnih na radnom mjestu?
  • Da li su i drugi zaposlenici bili na istom treningu i da li je rezultat uspješan?
  • Razmotrite primjenu treninga na vrlo uspješnog zaposlenika. Pitajte uključenu osobu što misli o koristima treninga.
  • Da li su predavači i metode koje koriste sukladni sa stilom učenja i sklonostima polaznika?

  • Tijekom treninga
  • Pitajte zaposlenike kako napreduju. Da li razumiju sve metode koje se koriste na treningu?
  • Da li zaposlenici odlaze na trening s entuzijazmom? Dolaze li na vrijeme i ostaju li do kraja treninga?

  • Nakon treninga
  • Provedite testiranje uključenih zaposlenika prije i poslije treninga i usporedite rezultate
  • Obavite razgovor s zaposlenikom prije ili poslije treninga i usporedite informacije
  • Ako ste nadređena osoba, pratite rad zaposlenika na radnom mjestu nakon treninga
  • Angažirajte coacha za procjenu rezultata treninga i daljnji rad s zaposlenikom nakon treninga, za najbolji rezultat.

    Svi uključeni u proces treninga trebaju biti spremni uvijek odgovoriti na pitanje korisnika "Koja je korist za mene/moju tvrtku?" – zato Vam i nastojimo približiti moguće načine davanja pravog odgovora na postavljeno pitanje. No, uistinu jedino sustavan pristup edukaciji zaposlenika može pružiti relevantne podatke...

  • U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.