Share
Tweet
Share
Send to friend

Zarazne emocije na radnom mjestu

Većina ljudi nesvjesno oponaša držanje, ponašanje i raspoloženje osoba oko sebe, posebice na poslu

Sigurno ste čuli da je smijeh zarazan, a vjerojatno ste primijetili i to da oni koji su vječito neraspoloženi kvare raspoloženje oko sebe.

Ništa od toga nije slučajno – emocije jesu zarazne, a iskusniji zaposlenici to odlično iskorištavaju na radnome mjestu.



Smijeh utječe na kreativnost
Većina nas nesvjesno oponaša držanje, ponašanje i raspoloženje osoba oko sebe. To znači da tuđa ljutnja lako može prijeći i na nas, baš kao i dobro raspoloženje druge osobe. Također naše suradnike možemo oraspoložiti osmijehom ili im ljutitim stavom pokvariti raspoloženje.

Neka istraživanja su pokazala da, vjerovali ili ne, i dobro i loše raspoloženje mogu imati pozitivne efekte na radnu učinkovitost.

Dobro raspoloženje zaposlenih vrlo je korisno za stvaranje atmosfere povjerenja i kreativnosti, dok se loše raspoloženje može upotrijebiti za fokusiranje na posao koji treba obaviti jer su neraspoloženi ljudi uvijek samokritični i više usredotočeni na detalje.

I jedno i drugo stanje može se negativno odraziti na posao.

Loše raspoloženi skloniji konfliktu
Loše raspoloženi ljudi skloniji su konfliktima, dok će oni dobro raspoloženi biti naklonjeni stavu "sve je u redu, to ćemo lako".

Iskusni radnici, naročito iskusni menadžeri, znaju iskoristiti promjene raspoloženja koje normalno nastaju u svakoj kompaniji tijekom radnog dana pa i po potrebi izazvati raspoloženje koje bi za određeni zadatak bilo korisnije.

Iskoristite atmosferu na poslu kao korisnu informaciju. Primjerice, ako su svi oko vas neraspoloženi, s vama osobno, nego se opće raspoloženje odražava i na vas. S druge strane, ako ste jedino vi neraspoloženi, onda bi problem mogao biti u vama i nemati nikakve veze s poslom.

Nije loše znati ni načine kako smanjiti negativan utjecaj koji naše loše raspoloženje može imati na okolinu.

Širenjem negativne energije kvarimo kolegama radni dan, a sebe dovodimo u situaciju u kojoj pravimo nepotrebne pogreške. Stoga, usredotočite se na radni zadatak i ostavite po strani emocije. (A.T.)

Izvor:
Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.