Share
Tweet
Share
Send to friend

U istom uredu suradnici dijele obiteljske uloge

Odnosi među suradnicima koji dijele ured neodoljivo podsjećaju na odnose unutar prosječne obitelji

Majka, otac, šaljivdžija, buntovnik, mirotvorac, prijatelj – sve su ovo osobe koje se mogu naći u jednom uredu. Ne govori se o nepotizmu, nego o ulogama koje se s vremenom nesvjesno razvijaju među zaposlenicima koji rade u istom uredu.

Ove uloge u tvrtkama imaju mnogo dublje značenje od uobičajenih stereotipa, pogotovo u okružjima gdje zaposlenici provode mnogo više vremena sa svojim kolegama nego s obiteljima. U takvim slučajevima, ured sve češće postaje ogledalo obitelji.

Očevi i majke
U podjeli obiteljskih uloga psiholozi su šefove odjela kvalificirali kao distanciranog strogog oca, dok su majkama predstavili niže menadžere koji se zaštitnički, ali manje strogo odnose prema svojim zaposlenicima.

Također u radnom okruženju zaposlenici pronalaze i neku vrstu radnog supružnika, suradnika suprotnog spola, s kojim veoma dugo dijele isti ured i prema kojoj imaju najviše povjerenja.

Jedinstvo u krizi
Suradnik kojemu bi se u obitelji dodijelila uloga "prijatelja", opuštena je osoba s kojom drugi vole komunicirati, jer na njih prenosi dobro raspoloženje. To je pak značajka koju mnoge osobe cijene.

Iako je postojanje ovakvih odnosa unutar ureda odavno prisutno, njima se nije pridavao veći značaj, sve do početka financijske krize. Međutim, ne bi li se poboljšala radna atmosfera unutar kompanija, a samim time i učinkovitost te profit, sve više kompanija želi saznati kako iskoristiti međuljudske odnose unutar ureda, u svrhu povećanja profita bez dodatnog zapošljavanja radne snage. Također, na taj način analiziraju i kakva je hijerarhija među zaposlenicima.

Prikladne pošalice
"Suradnja zaposlenika nije ništa drugo do kompleksnog sklopa veza", objašnjava Michael Norris, psiholog u bolnici Los Angeles, koji se bavi i coachingom izvršnih direktora. "Na poslu kao i u obitelji imate partnere koje smatrate ravnopravnima, nadređenima, ali i podređenima", izjavio je Norris.

Prema istraživanju koje je provedeno u Velikoj Britaniji, iskusniji su se zaposlenici, nakon početka krize prema ostalim suradnicima počeli odnositi zaštitnički, točnije, više majčinski, što povećava moral, ali im i daje određenu sigurnost.

Istovremeno, osobe koje drugi deklariraju kao uredske šaljivdžije, odriču se šala na račun kompanije u kojoj rade i više se baziraju samo na uveseljavanje svojih suradnika. (D.P.)

Izvor:
The New York Times

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.