Share
Tweet
Share
Send to friend

Promjena: srž coachinga

Zašto, kada i kako tvrtke tijekom organizacijskih promjena mogu angažirati coacheve

Što je zajedničko u citatu Ivana Gundulića, 17. stoljeće: „Na ovom svijetu samo mijena vječna jest...“ i sloganu Baracka Obame, danas? Promjena. Change.

Promjena jest u samoj srži našeg postojanja. S godinama se mijenjamo i mi, mijenja se naše tijelo, mijenjaju se i naši odnosi s drugima, kao i svijet oko nas.

Promjena se odvija rođenjem, rastom, sazrijevanjem i starenjem; pronalaženjem posla, promjenama radnog mjesta, odnosima s drugim ljudima oko nas i mjestima na kojima obitavamo.

Mijene u našim životima navode nas na preispitivanje vrijednosti i uvjerenja, svrhe i biti našeg postojanja. Promjena može zahtijevati potpunu reorganizaciju onoga što jesmo, što radimo i što želimo postići. Još kada promjeni, koja nam je tako svima bliska, dodate nadu (hope) – zaista imate dobitan slogan za kampanju!

Promjena čini samu srž coachinga
Uz prirodne cikluse promjena proživljavamo silne i sve ubrzanije promjene u tehnološkom smislu. Ipak, koliko god zadivljujuće mogu biti, promjene su nam često i izvor strahova, otpora pa čak i žaljenja što su uopće nastale. Ostati isti nije opcija, promjene ne možemo ignorirati. Niti ignorirati, niti ne riskirati, jer uistinu nikada ne možemo biti u potpunosti sigurni da će svaka promjena biti i dobra. No, ako niste spremni na promjene, možda nikada nećete ostvariti svoj puni potencijal. Promjena zahtijeva hrabrost i sposobnost prihvaćanja neuspjeha.

Uloga coachinga u promjenama
Uloga coachinga vrlo je naglašena u situacijama kada je pojedincima i tvrtkama potrebno prilagoditi se i prihvatiti promjenu kao izazov - ne kao prepreku.

Kako coach može biti angažiran unutar tvrtke? Evo nekoliko primjera:

  • In-house ili vanjski coach koji uvodi coaching program unutar tvrtke koja nastoji uspostaviti kulturu coachinga.
  • Coach koji radi s izvršnim kadrovima na unaprjeđenju i razvoju njihovih vještina vođenja.
  • Coach angažiran na radu s menadžerima i/ili liderima kako bi usvojili i primjenili coaching u svom radu, kao na primjer, programi "menadžer kao coach".
  • Coach koji radi 1:1 s menadžerima na unaprjeđenju njihovih vještina, s naglaskom na pitanja poput prihvaćanja vrijednosti tvrtke, propitkivanja uvjerenja, rada na ciljevima i strategijama njihovog postizanja, upravljanjem promjenama i sl.

    Danas kada je change management vrlo popularna i rado izgovorena fraza, za koju mnogi preuzimaju pravo na preuzimanje, tvrdimo, dakle da coaching jest u srži promjena, no o kakvim točno promjenama govorimo?

    Prema modelu Becharda i Pritcharda iz 1992 godine, coachevi pokreću rad na promjenama u sljedećim područjima:

    1. Promjena u smislu obavljanju poslova na radnom mjestu i načina na koji se poslovi rade
    2. Promjena u ulogama i međuljudskim odnosima
    3. Promjena u tržišnom identitetu same tvrtke
    4. Promjena u odnosima tvrtke prema kupcima/klijentima i vanjskim faktorima utjecaja
    5. Promjena misije tvrtke
    6. Promjena kulture tvrtke
    7. Promjena organizacijskih procesa povezanih s promjenama i izazovima koje one predstavljaju, interno i eksterno

    No, vjerovatno je najvažnije u cijelom ovom procesu to da sve osobe uključene u proces znaju što je coaching i koje su njegove prednosti. U suprotnom, mogu se pojaviti mišljenja da su osobe uključene u program coachinga "s posebnim potrebama", označiti kao znak nečije slabosti ili nesnalaženja u sistemu.

    Upravo zato coaching treba biti vrlo jasno predstavljen kao proces koji je integralni i kritični dio inicijative tvrtke usmjerene razvoju i napretku, a ne kao program namijenjen "popravcima".

  • U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.