Share
Tweet
Share
Send to friend

U kriznim vremenima treba poticati promjene

O svojim primjerima iz prakse govorili su predstavnici renomiranih tvrtki i hrvatski stručnjaci od Gorana Radmana, Sanje Novačić, Jasmine Sočković, Vlatke Dajčić, Adrijane Strnad, Jasne Rilović do Dragana Munjize

Prepoznavanje, izgradnja, motivacija i zadržavanje kvalitetnih zaposlenika, glavni su jamci konkurentnosti u krizi, ali i nakon nje. Glavni je to zaključak nedavno održane treće HR konferencije na temu "Kako zaposliti i zadržati najbolje ljude? – Ljudi ostaju, a kriza odlazi. Ili obratno?" (23. i 24. travnja). Konferencija je održana u organizaciji Poslovne Izvrsnosti, članice Business Excellence Group, te pod stručnim pokroviteljstvom portala MojPosao.

Lideri moraju poticati promjene
Prvi dan konferencije otvoren je izlaganjem Direktorice Odjela savjetovanja tvrtke Selectio d.o.o. Jasmine Sočković koja je pripremila predavanje na temu "Ljudsko upravljanje ljudskim resursima u 2009."

Sočković je istaknula da će lideri zbog posljedica ekonomske krize "morati prihvatiti činjenicu da ne mogu znati sve odgovore, te da trebaju znati živjeti s više nesigurnosti i neizvjesnosti, prihvaćati i stvarati kontinuirane promjene, kombinirati glavu i srce". Govoreći o karakteristikama lidera koje će biti presudne u ovoj godini, Sočković je istaknula da odjeli za upravljanje ljudskim resursima "moraju govoriti jezikom biznisa i trebaju biti promicatelji promjena tj. Change Agent-i i vođe".

"Kvalitetan selekcijski proces je ulog u uspjeh organizacije", istaknula je Sanja Novačić, direktorica tvrtke Prediktor d.o.o. i partner Antal International Adriatic-a.

Međutim, ona je napomenula da kandidati u selekcijskom procesu moraju steći dobra uvjerenja, a prilikom selekcije i odabira kandidata vrlo je važno utvrditi njihovu razinu veselja i entuzijazma za izvršavanjem visokih ciljeva. "Pitajte svog kandidata koji je njegov ili njezin sljedeći cilj koji žele ostvariti?", zaključila je.

Na obrazovanju se ne smije štedjeti
O važnosti edukacije za razvoj ljudskih potencijala i zadržavanje najboljih zaposlenika, govorila je Vlatka Dajčić, voditeljica projekta KRAŠ AKADEMIJE, te trenerica i voditeljica obrazovanja u Krašu. Ona je navela kako je provođenje evaluacije razgovorom sa zaposlenicima i primjenom modela fokus grupa, važna stavka za ocjenjivanje obrazovnog programa, njegove kvalitete te stupnja zadovoljstva kandidata kao i krajnjeg učinka. "Ne treba štedjeti na obrazovnim programima u doba krize, nego naprotiv, treba iskoristiti unutarnje potencijale i potaknuti cjeloživotno obrazovanje", zaključila je Dajčić.

Ozbiljnost trenutne situacije pojasnio je Goran Radman, član Nacionalnog vijeća za konkurentnost i predsjednik tvrtke SenseConsulting. On je istaknuo da se "kreditna kriza iz SAD-a prelila na cijeli svijet. Sredstva su već potrošena, a nisu nikad ni postojala. Da bi se nadoknadila potrošena likvidna sredstva koja nisu niti postojala trebalo bi raditi sedam do devet godina".

Radman je u svom izlaganju ukazao na ozbiljnost globalne ekonomske krize koja sve više zahvaća i hrvatsko tržište te je istaknuo važnost ljudskog kapitala u ovom kriznom periodu. "Tvrtke, rješavajući se ljudi, gube intelektualni kapital koji su stvarale godinama", upozorio je.

Poticanje timskog rada
Prvi dan konferencije završio je dijelom programa "Talk with experts" na kojem je Dragan Munjiza, osnivač tvrtke za interni management Jakov Viktor d.o.o. i predsjednik Uprave Gastro grupe d.o.o. istaknuo da je uloga odjela ljudskih resursa u današnje vrijeme nipošto ne smije stavljati u drugi plan.

Munjiza se također osvrnuo na problematičnu situaciju te istaknuo kako se u kriznim vremenima mnogi počinju neljudski ponašati. "Ekonomska kriza ide iz krize morala. U krizi se gleda u koga imaš povjerenja i na koga ćeš se osloniti, pa zato treba ulagati u timski rad", zaključio je Munjiza.

Drugi dan konferencije predavanja su održali Adrijana Strnad, Jasna Rilović te Dragan Munjiza, s čijim je izlaganjem zaključena treća HR konferencija.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.