Share
Tweet
Share
Send to friend

Brandirani prostor – identitet zaposlenika ili inspiracija

Kreativci u otkačenim ukrasima traže ideje, a ostalim su zaposlenicima omiljeni predmeti uspomene

Sa svog radnog mjesta, kreativni partner britanske marketinške agencije St. Luke's, Alan Young, gleda figurice svih likova iz popularnog animiranog filma Futurama koji ukrašavaju stol njegovog kolege. Istovremeno, na zidu iza Youngovih leđa nalazi se gumena sobova glava na napuhavanje. Ovi uredski dodaci inspiriraju zaposlenike kako bi dobili što briljantnije ideje.

Young objašnjava da zaposlenici svoje radno mjesto mogu ukrasiti čime kod žele, bez obzira što u agenciju neprestano dolaze klijenti. "Ljudi mogu donijeti što god požele – kreativnost je zakulisna aktivnost i smatram da se našim klijentima dopada", objašnjava Young.

"Vaš teritorij"
Mnogo je razloga zašto današnji zaposlenici žele dekorirati svoj radni prostor. Fotografije članova obitelji i prijatelja ili uspomene s ljetovanja podsjećaju ih na privatni život, omilljeni predmeti bude im uspomene, itd. Međutim, dok jedni žele brandirati svoj prostor i "označiti teritorij", drugi u svojim ukrasima traže inspiraciju.

Ali, ono što je prihvatljivo u marketinškoj agenciji ne mora biti prihvatljivo u nekoj drugoj tvrtki. Primjerice, figurice iz animiranih filmova zasigurno ne bi bile primjerene na stolu zaposlenika u revizijskoj kući ili odvjetničkom uredu.

Stoga, što je uvijek prihvatljivo izložiti na svom stolu? Je li primjerenije postaviti samo jednu obiteljsku fotografiju, ili izložiti cijeli album, te koliko je uopće svog privatnog života pristojno izložiti?

Palica za golf ili skateboard
Britanska konzultantica za branding, Louise Mowbray smatra da je "poželjno prezentirati dio sebe. Ljudi se 'kupuju' emocijama, a svima nam se dopadaju male dosjetke. Nekoliko osobnih sitnica na radnom stolu, rijetko će kome proći neopaženo, posebno ako su šaljive". Međutim, potrebno je biti umjeren.

Louise Mowbray također dodaje da je potrebna određena doza skromnosti. Primjerice, ako ste osvojili niz priznanja i nagrada zbog uspjeha u radu, izberite samo nekoliko najznačajnijih koje ćete izložiti u svom radnom prostoru. Sve ostalo je previše, i ostavlja dojam samohvale ili čak nesigurnosti.

Jeffery Sanchez-Burks, profesor menadžmenta i organizacije na Sveučilištu Michigan, koji je proveo niz studija o kulturološkim normama u radnom okruženju, ističe da zaposlenici u većini slučajeva radno mjesto ukrašavaju s osobnim predmetima.

Prema njegovima riječima, inspirativno i motivacijski može djelovati i crtež djeteta na zidu iza leđa zaposlenika, ali neukusno je po zidu polijepiti baš sva sabrana umjetnička djela.

Sanchez-Burks ističe da prema njegovim saznanjima više interesa i rasprava uvijek pobuđuju osobni predmeti, nego li neki uobičajeni predmeti, često viđeni i na filmovima, pa je stoga potrebno biti i oprezniji. "Palica za golf uvijek će biti prihvatljivija na radnom mjestu, nego što bi bio skateboard. Dapače, čak i da uopće ne igrate golf, nitko vam neće zamjeriti, dok će vas sa skateboardom pored stola doživljavati neozbiljno", tumači on.

Politika čistih stolova
Ipak, postoje i način kako pomiriti obje strane – i privatnu i profesionalnu. Sanchez-Burks navodi primjer jedne visoko pozicionirane menadžerice koja je sva tri zida u svom uredu ostavila netaknutima, kako bi ostavila dojam ozbiljnosti i profesionalnosti. Međutim, dio zida iz otvorenih vrata, koji se dakle s vanjske strane ne vidi pun je obiteljskih fotografija i uspomena.

U kreativnoj industriji pak, sitnice na radnom stolu obično služe igri i mnogi ih smatraju djetinjastima. Alan Young objašnjava da svaka sitnica ima u sebi element igre, budući da većina kreativaca svoj posao doživljava kao potjeru za zabavom.

S druge strane, "ozbiljniji posao" zahtjeva i ozbiljnije i konzervativnije uređenje radnog prostora, pa kompanije koje se bave davanjem poslovnih usluga, a posebice one u reviziji, imaju jasnu politiku "čistih stolova". (V. K.)

Izvor:
The Financial Times

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.