Share
Tweet
Share
Send to friend

Mladi imaju više povjerenja u poslodavce od starijih

Najviše povjerenja u poslodavca zaposlenik ima čim dođe u tvrtku, ali optimizam počinje blijedjeti nakon dvije godine

Legenda o izvoru mladosti pojavljuje se u mnogim kulturama i stara je nekoliko stoljeća. S mladošću izvire i još jedna važna značajka – optimizam prema budućnosti. No, je li priča o optimističnijim mladim osobama samo mit ili oni zaista optimističnije gledaju na budućnost od starijih?

Istraživanje koje je nad više od 29.000 zaposlenika u 12 zemalja, proveo Kenexa Research Institute pokazuje da zaposlenici imaju visoko povjerenje u poslodavce kada primjećuju da menadžment upravlja organizacijom na ispravan način, svjesni su da tvrtka svojim proizvodima zauzima značajnu poziciju na tržištu i vjeruju da će tako biti i u budućnosti, te imaju sigurno radno mjesto i znanje, zbog čega su atraktivni drugim poslodavcima.

Najmanje šanse za novo zaposlenje
Istraživanjem je utvrđeno da povjerenje zaposlenika utječe na ponašanje pojedinca te produktivnost i poslovanje cijele organizacije, a više je odraz ukupnih marko-ekonomskih, nego lokalnih uvjeta.

Najbolje se to vidi po rezultatima istraživanja koje je započelo neposredno prije izbijanja svjetske gospodarske krize, te se nastavilo provoditi i nakon što su posljedice postale vidljive u mnogim zemljama. Dok su se prijašnjih godina zaposlenici ponajviše žalili na sigurnost posla i izglede za budućnost, ove im godine najviše smetaju male ili nikakve prilike za pronalazak drugog zaposlenja.

Starijima kriza prijetnja, mladima prilika
Rezultati istraživanja pokazali su da mlađi zaposlenici imaju više povjerenja u svoje poslodavce, a u nekim državama, povjerenje mladih zaposlenika bilo je čak i do 14 posto veće od povjerenja koje imaju stariji zaposlenici.

Veće povjerenje starijih zaposlenika zabilježeno je jedino u Španjolskoj i Kini, i to u lipnju prošle godine. Međutim, u roku godine dana, pozicije su se izmijenile, pa su do lipnja 2009. mladi ipak postali optimističniji od svojih starijih kolega.

Autori istraživanja naglašavaju kako su razlike u povjerenju mlađih i starijih bile znatno manje do izbijanja globalne krize, nakon čega se neizvjesnost među starijim zaposlenicima ubrzano počela širiti, dok su oni mlađi krizu shvatili kao razdoblje nakon kojeg će im se otvoriti mnoga vrata, a ponovni rast pružit će im neograničene mogućnosti.

Okus pobjede
Najveća razlika između optimizma mlađi i starijih zabilježena je u Velikoj Britaniji (14 posto), Japanu (11 posto) te Kini i Njemačkoj (10 posto), a najmanja u Brazilu, Kanadi i Indiji (tek 3 posto).

Autori su primijetili kako su najpozitivniji, tj. naoptimističniji oni zaposlenici, koji tek dođu u tvrtku. Međutim, nakon prosječno dvije godine rada i njihov optimizam počinje blijedjeti. Ipak, postoje iznimke. Naime, neke kompanije mogu poticati optimizam zaposlenika te ga dugoročno čak i održavati. To se događa u trenutku kada kompanija nadjača ili potpuno porazi nekog od svojih konkurenata na tržištu, naglašavaju autori istraživanja. (V. K.)

Izvor:
interbiznet.com

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.