Share
Tweet
Share
Send to friend

Stavom protiv krize

Ukinite "JJ"! (Jadan ja/jadna ja)

Primjećujem da je, iako to zaista nastojim, tako teško izbjeći riječ "kriza". Prijeđete li pogledom preko novijih vijesti, sve je na istom tragu: tek će nam biti teško, vratili smo se s godišnjih pa nam je teško, nema motivacije na radnom mjestu, nema dodatne edukacije već samo više posla, plaće padaju, troškovi rastu, a stanje u novčaniku je sve tanje.

U svakom zlu nekog dobra – baš neki dan, na kavi s poznanicama, razgovarajući o opremanju djece za školu, prisjetile smo se vremena kada se po traperice i cipele putovalo do Trsta, a kod kuće se čekalo u redovima za kavu i prašak za pranje rublja. Sa sjetom smo se do suza nasmijale svojim putovanjima u fićekima ili spačekima, punim torbama krpica i skrivanju pred carinicima po nekoliko pari cipela. Da, vremena su bila krizna, nekako je svega nedostajalo u usporedbi s današnjicom, no ono što nam je ostalo u sjećanju su smiješni i veseli trenutci kojih je ostalo svakog pregršt u sjećanju. S današnje točke gledanja, sve nam se to čini vrlo smiješnim i ne-baš-tako-strašnim.

Isto tako, prije nekoliko dana, u potrazi za savršenim dvoranskim tenisicama za svog malog sportaša, zalutala sam u jedan trgovački centar na kraju grada. Ne jedan od onih prema kojima je kolona automobila već na prilaznoj cesti, garaže na tri kata popunjene, a rijeka ljudi se slijeva iz svih pravaca (o da, vjerujte mi na riječ, to je tako izgledalo ovog vikenda u Zagrebu). Centar je bio poluprazan, primjećuje se da je velik broj trgovina zatvoren (ili nikad otvoren), a u trgovinama koje su i bile otvorene, rijetko koji kupac.

Sigurno znate za trgovine u kojima su cipele izložene i odmah uz njih poslagane kutije s različitim brojevima, tako da se sami poslužujete, a jedina usluga koja je potrebna je naplata na blagajni. I sad zamislite tamo osobu koja i to bezvoljno radi.

Izlazeći iz takve trgovine, slijed misli bio mi je ovakav: je li u doba recesije uistinu poslodavcu u interesu zapošljavati osobu koja je nezainteresirana za posao? Ne! Bi li ja, kao poslodavac, zaposlila osobu s ovakvim stavom? Ne! I zato mislim da bi baš sada usluga koju dobivamo trebala biti vrhunska.

Ulaskom u drugu trgovinu, moje misli dobivaju potvrdu: jedina sam osoba u trgovini. Prodavačica/blagajnica me dočekuje s vedrim smiješkom, uslužno mi pomaže birati tenisice i još me savjetuje o vrsti, veličini i načinu na koji određuje da je veličina dobra za dijete. Jednostavno zato što ima vremena posvetiti mi se.

Savršeno, oaza u pustinji! I razgovaramo: svjesna je da su drugi, na istom radnom mjestu kao i ona, u depresiji jer centar očito ne posluje dobro, trgovine se zatvaraju, kupaca je malo. Kaže mi da se svi oko nje samo samosažaljevaju i da više ne može slušati rečenicu "Jadna ja... ", a takav stav prenose i na one rijetke kupce koji dođu. Zato ih ignorira, radi najbolje što zna i izbjegava atmosferu "kuknjave". Potraži li novi posao, zaslužuje preporuku – zbog svog stava.

Tražite li i Vi novi posao, i dogodi li Vam se prilika za razgovor s poslodavcem, nemojte propustiti pored svih svojih kompetencija opisati i stav kojeg imate na radnom mjestu, naravno ako se njime i možete pohvaliti. Poslodavci, pitajte za stav – bit će važan za korisnike Vaših usluga.

Kao posloprimac, ne zaboravite naglasiti kako i na koji način pristupate problemima tvrtke, problemima kupca ili korisnika usluga. Pored toliko ljudi koji su zaraženi sindromom "Jadna/jadan ja" zaista je dobro naglasiti da je Vaš stav sasvim drugačiji i afirmativan.

Ako ste kao pojedinac ili kao tvrtka poprilično uvjereni da ćete uspjeti prebroditi ovo razdoblje koje je teško za poslovanje, stav postaje važan. I vi sami, ali i Vaši zaposlenici trebaju se posvetiti novim naporima, a ne tješiti jedni druge i sažalijevati se nad sadržajem stavki svog tekućeg računa.

Nagradite zato pozitivan stav, podijelite ga i podržite, bez nastojanja da se svaka iskra optimizma ugasi u začetku. Naravno, uz poduzimanje svih ostalih koraka koji će Vas voditi prema uspješnom menadžmentu osobnih financija, kako bi se Vaš pozitivan stav mogao temeljiti na zdravim osnovama.

U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.