Share
Tweet
Share
Send to friend

Bez posla zbog loše fotke na internetu

Poslodavci sve češće u potrazi za zanimljivim kandidatima pretražuju društvene mreže i blogove

Internet je među posloprimcima već odavno prepoznat kako polazište za pronalazak zaposlenja, a sve ga više koriste i poslodavci - za pronalazak zaposlenika. Brojna istraživanja pokazuju da sve veći broj tvrtki prati događanja na virtualnoj društvenoj sceni, a putem foruma, blogova i društvenih mreža upoznaju potencijalne zaposlenike. Još značajnije, upoznaju se s njihovim obrazovanjem, vještinama, svjetonazorima, navikama i ambicijama.

U tom kontekstu posebno je interesantan fenomen društvenih mreža, gdje profil korisnika otkriva sve spomenute parametre koji mogu biti zanimljivi budućem poslodavcu. Često spominjani prvi dojam za vrijeme razgovora s kandidatom sada je moguće steći i puno ranije, pa korisnici profila moraju voditi brigu o svom tzv. internetskom ugledu, kako su ga nazvali britanski stručnjaci. Oni su, naime, zaključili da će posloprimci biti sve mobilniji, a zbog čestih odlazaka na rad i izvan matičnih država te međunarodnog iskustva, poslodavcima će profili na društvenim mrežama postati još atraktivniji.

Baze podataka, društvene mreže, tražilice…
"Društvene mreže omogućavaju kandidatima predstavljanje na tržištu rada, dok ih mi u svom svakodnevnom radu koristimo kako bismo došli i do pasivnijih tragača za poslom", kaže Aleksandar Zemunić, direktor tvrtke Selectio kadrovi, specijalizirane za potragu za kadrovima.

"Baze podataka, društvene mreže i tražilice omogućavaju nam brz i jednostavan doseg do kandidata, kao i veću dostupnost informacija o osobama koje nas posebno zanimaju. To uključuje i informacije koje kandidati možda ne bi željeli javno objaviti pa nam se više puta znalo dogoditi da informacije koje dobijemo od kandidata i one koje dobijemo istraživanjem nisu u skladu. Vidjeli smo primjere prešućivanja bitnih informacija koje kandidatima znatno umanjuju mogućnost zapošljavanja, primjerice, zbog različitih nezakonitih djelovanja. S druge strane, tako dostupne informacije nam olakšavaju praćenje uspješnih pojedinaca, a što će im kasnije zasigurno koristiti u karijeri", objašnjava Zemunić.

Kako takve informacije koriste ne samo poslodavci u potrazi za novim zaposlenicima, već i oni koji žele znati više o svojim zaposlenicima, upozorava Zemunić, bitno je što objavljujemo, a svakako trebamo razmisliti i o tome koliko nam takve informacije mogu pomoći u dobivanju nove poslovne prilike.

Provjera podataka
"Selectio te izvore koristi znatno više od drugih poslodavaca, ali je bitno da svi posloprimci imaju na umu činjenicu da poslodavci sve učestalije koriste Internet kao regrutacijski kanal. Naravno, oprezno pristupamo svim takvim informacijama i razmatramo koliko su one bitne za uspješno obavljanje posla te tražimo pojašnjenja od samih kandidata. Ipak, ostaje činjenica da posloprimci ne mogu biti sigurni da ih potencijalni poslodavac neće diskriminirati samo na temelju 'lude fotke' na Facebooku. U većini slučajeva, neće ni znati tko ih nije kontaktirao zbog dojma koji su ostavili svojim prezentiranjem na internetu. Dodatna otegotna okolnost tražiteljima posla je i nepoznavanje profesionalne selekcije od strane poslodavaca, pa se odluke o (ne)zapošljavanju ponekad donose na nebitnim ili pogrešnim kriterijima", kaže Zemunić.

S druge strane, ističe, poslodavci trebaju iskoristiti mogućost predstavljanja i privlačenja onih najboljih putem tih kanala. Kvalitetni posloprimci uvijek će istražiti poslodavca prije samog razgovora, a tako dostupne informacije mogu ostaviti samo još bolji dojam.

1. Virtualni Dan Karijera
Ovisno o uvjetima, poslodavci danas s potencijalnim zaposlenicima putem interneta mogu voditi i razgovore u realnom vremenu, a sve te aktivnosti ujedinjuju virtualni sajmovi karijera.

Od 11. do 18. studenog svi zainteresirani mogu posjetiti 1. Virtualni Dan Karijera, kojeg organizira portal MojPosao te se uvjeriti u prednosti ovakvog načina traženja zaposlenja. Valja podsjetiti kako je ovo prvi sajam ovakve vrste u središnjoj i istočnoj Europi, a samo prvog dana održavanja posjetilo ga je gotovo 10.000 posjetitelja.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.