Share
Tweet
Share
Send to friend

Negativna energija – veći neprijatelj od recesije

Recesija je među zaposlene unijela nesigurnost, bezvoljnost, bespomoćnost i dodatno nezadovoljstvo

U posljednjih 12 mjeseci gotovo sve kompanije u svijetu morale su rezati troškove kako bi "što bezbolnije" preživjeli razdoblje recesije. To je nerijetko podrazumijevalo bolne poteze, kao za zaposlenike, tako i za same kompanije.

Čak i ako nisu otpuštali zaposlenike, kompanije su se bavile reorganizacijom poslovanja, pa se većina zaposlenika morala suočiti s povećanim opsegom posla, ali i smanjenjem resursa potrebnih za rad.

Unijeti ovakve izmjene u način poslovanje nije nimalo jednostavno – osim što se moraju pripremati za neizvjesnu budućnost, kompanije si ne smiju priuštiti pad angažmana i produktivnosti među zaposlenicima. Jedan od najvećih neprijatelja s kojim se kompanije u takvim slučajevima moraju znati suočiti jest negativna energija, koja se prvenstveno pojavljuje zbog četiri razloga.

Više posla s manje resursa
Kao prvo, u nestabilnom gospodarskom okruženju javljaju se nesigurnost, bezvoljnost i strah među zaposlenima. Osim što su zabrinuti za svoja radna mjesta, nalaze se pod većom razinom stresa i nemaju jasnu viziju o tome što bi trebali raditi.

Potom slijedi bespomoćnost. Naime, iako znaju koja je njihova zadaća, zaposlenici se osjećaju bespomoćno, jer više nemaju raznolike resurse na raspolaganju. Istovremeno, moguća su i unutarnja neslaganja među članovima tima. Zbog manjka resursa, veći je rizik pogrešaka u radu, a suradnici, zbog veće emocionalne nestabilnosti, počinju jedni druge okrivljavati za pogreške.

Negativna energija također se može pojaviti i među zaposlenicima koji nisu zadovoljni svojim poslom, a koji bi u "normalnim" uvjetima na tržištu rada sigurno potražili novo zaposlenje. Ovako se pak uz nezadovoljstvo, moraju suočiti i s ekonomskim uvjetima koji im ne pružaju previše opcija.

Komunikacija, doprinos i zajedništvo
S druge strane menadžment, koji također ima sve manje manevarskog prostora, mora znati kako otkloniti negativnu energiju među zaposlenicima, održati konkurentnost i pozicionirati se za razdoblje nakon recesije. Četiri su ključna elementa na koje menadžment mora obratiti pozornost.

  • Komunikacija: Zaposlenicima se neprestano mora ponavljati kakva je poslovna strategija kompanije i zbog čega se provodi reorganizacija. Oni u poslodavcu žele prepoznati osobu koja će ih usmjeravati.
  • Prepoznajte doprinos: Neovisno o okolnostima na tržištu, zaposlenici uvijek žele da njihov angažman bude prepoznat. Budući da se od zaposlenika u ovakvim trenucima očekuje barem jednaka razina produktivnosti, ali s manjim resursima, potrebno im je odati priznanje za dobro izvršene zadatke. Nemojte zaboraviti da iskrena zahvala nije samo pokazatelj vaše zahvalnosti, već može biti i odličan motivator.
  • Svoju negativnu energiju zadržite za sebe: Odlučnim nastupom i prenošenjem jasnih nedvosmislenih poruka, steći ćete povjerenje zaposlenika i izgraditi zajedničku viziju. Nemojte zaboraviti da ljudi mogu podupirati čak i one "nepopularne mjere", ali samo ako su svjesni da su promjene neophodne i da one jednako pogađaju svakoga u hijerarhiji.
  • Zajedništvo menadžmenta: Osobe koje vode kompaniju moraju imati jedan zajednički plan i nitko od članova menadžmenta ne smije od njega odstupati. Definirajte svoju strategiju, jasno odredite koji su prioriteti kompanije i kako ćete ih ostvariti. Tek ih tada predstavite zaposlenicima. (V. K.)

  • Izvor: management-issues.com

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.