Share
Tweet
Share
Send to friend

Trebamo Lidere!

Lider svoju ulogu i status ne smije shvaćati kao nagradu, već kao obavezu

U trenutnom ekonomskom kolapsu, gotovo sve poslovne aktivnosti odvijaju se u ambijentu nesigurnosti, nepovjerenja i nepredvidljivosti. Pad vrijednosti dionica kompanija koje su izlistane na zagrebačkoj burzi, kao i pad ukupnog prometa u trgovanju dionicama ukazuju da su trenutno kolektivna očekivanja investitora niska.

Osnovni uzrok za takve negativne promijene jest nesigurnost financijskog sustava. Tvrtke se suočavaju sa teškoćama u financiranju, manje investiraju što vodi do smanjene poslovne aktivnosti, a manja je i potražnja za proizvodima i uslugama, što vodi do smanjene potrošnje. U takvim okolnostima mogućnosti za rast su nepredvidljive, piše Denis Glibić za eBizmags.

Tvrtke koje pokazuju najmanji otpor negativnim ekonomskim uvjetima jesu one koje se financiraju uz visoki omjer duga prema glavnici, koje imaju visoke fiksne troškove i čiji je "cash flow" iznimno osjetljiv na smanjenu potrošnju. U problemima su tvrtke koje bilježe ozbiljan pad operativnih rezultata, a uz to demonstriraju rizičnu likvidnost i ne pronalaze alternativni izvor financiranja. Situacija postaje dodatno komplicirana ako su kupci i dobavljači nesolventni. Ipak, svaka tvrtka se nalazi u specifičnoj situaciji i zahtjeva poseban pristup rješavanju problema.

Promjene
Trenutna ekonomska situacija će pokazati koje su tvrtke svoj uspjeh iz prethodnog razdoblja ostvarile na "zdravim" temeljima, a koje tvrtke su umjetno "pumpale" rast. Ovo zahtjevno razdoblje će također diferencirati prave lidere od managera. Tvrtke koje će na svom čelu imati kvalitetnog lidera pronaći će neophodnu stabilnost i stvoriti će ambijent za postizanje nužnih poslovnih dogovora.

U razdoblju od 10 godina unazad, u kojem je globalna, pa tako i hrvatska ekonomija kontinuirano rasla, ekonomski trendovi mogli su se lakše predvidjeti što je poslovni ambijent činio sigurnijim. U takvom ambijentu poslovne ideje su lakše nalazile put do kapitala, pretvarale se u dogovor i implemntirale u praksi.

Mnoge tvrtke su narasle više zahvaljujući povoljnim krilima robusne ekonomije, nego zahvaljujući sofisticiranim upravljačkim znanjima. Tako "zamaskirane" tržišne pozicije pojedinih tvrtki danas otkrivaju svoje pravo lice. Međutim, kvaliteta managementa koja je tvrtku dovela u takvu (ne)konkurentnu poziciju više nije dovoljna da bi se uspješno odgovorilo na recesijsko okruženje. Naime, problemi se ne mogu rješavati jednakim pristupom kakvim su i kreirani. Potrebna je redefinicija management standarda. Situacija zahtjeva kvalitetne lidere…

Lider
Osim što posjeduje upravljačke vještine i znanja, lider je svjestan da svojim odlukama utječe na svoje okruženje. On u potpunosti razumije specifičnosti vremena i prostora u kojem se "operacija" odvija. Lider preuzima odgovornost za svoj rad i rad tvrtke, odgovornost da afirmativno mijenja ne samo sebe i svoje kolege, nego i okolinu. Lider svoju ulogu i status ne shvaća kao nagradu, već kao obavezu da kontinuirano čini nešto kvalitetno za kolege, tvrtku i okruženje. Ako lider svoju poziciju doživi kao nagradu problemi su neizbježni.

Lider će svom sustavu osigurati stabilnost tako što će maksimalno realno procijeniti konkurentnu poziciju tvrtke s obzirom na slabiju ekonomiju, redefinirati mogućnosti sustava, osigurati likvidnost i ukoliko je potrebno, refinanciranje. Lideri će motivirati zaposlene da osjete kako tvrtka i u vrijeme krize ostvaruje rezultate i progres. Zaposleni moraju osjetiti da organizacija ni u vrijeme krize ne odustaje od svojih vrijednosti i principa. Ukoliko tvrtka uvjeri svoje zaposlenike, partnere, dobavljače i korisnike da kontrolira situaciju, da može trajno izvršavati svoje obaveze, zadržati će povjerenje svih zainteresiranih strana. To stvara ambijent sigurnosti i stabilizira poslovanje…

Cijeli članak pročitajte na:
[ " border="0">

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.