Share
Tweet
Share
Send to friend

Što kad negativnost caruje?

Ništa, ali baš ništa ne valja! Jadna/jadan ja…

Jeste li ikada upali u zamku privlačenja pozornosti drugih na način da sebe predstavljate kao žrtvu? Znate kako to izgleda: puno negativnosti, kuknjave, jadanja, optuživanja drugih, i gle – ljudi Vas slušaju… Privukli ste pozornost, dobro, sad samo treba postići to da Vas ozbiljno saslušaju, uvaže svu silinu Vašeg nezadovoljstva i još Vam odaju priznanje na otkrivanju svih značajki negativnog događaja ili karakteristika osobe koju tračate. Čisto zadovoljstvo? Kako za koga...

Neki su čak pravi ovisnici o ovakvom obliku stjecanja pozornosti, neki to rade vrlo profinjeno i razrađeno, kraljevi i kraljice zemlje "Pasiva-agresiva". Pametni znaju: uvijek treba saslušati i "drugu stranu medalje", no ipak nekad uhvatimo sami sebe kako "padamo" na priču, zar ne? I znate kakvih kolega ima: onih kojima posao nikad nije dobar, šef je uvijek grozan, prema njima se nikad ne postupa fer i uvijek se baš njima dodijeli neizvediv radni zadatak. Što radite kad takve ugledate? Najvjerojatnije počnete bježati glavom bez obzira – pa dosta Vam je i vlastitih problema, da bi Vam ovakav pristup "trovao" dan, zar ne?

Svima nam se, s vremena na vrijeme, dogodi pad u negativan "mode". Možda čak i češće, ako su vremena takva da donose znatan pritisak zbog krizne situacije na poslu ili na vlastitom bankovnom računu. I da, u našoj kulturi često je socijalno prihvatljivo kritizirati ljude koji nisu prisutni, a oni koji se predstave kao najveće žrtve obično pridobiju i najviše pozornosti.

Problem leži u tome što je pozornost koju privučete svojim negativizmom obično na kraju vrlo skupa. Negativni pristup hrani vlastitu negativnost, koja opet na kraju vodi tome da i imate sve više negativnih osjećaja, koji dovode do negativnih događaja u životu. Problem je i kad se radna atmosfera pretvori u onu iz noćne more: negativno raspoloženi ljudi koji šire oblake negativnosti, sasvim sigurno ne mogu pozitivno utjecati na odnose s klijentima ili poticanje motivacije u kriznim vremenima. S druge strane, ponekad su sasvim pozitivne osobe u negativnoj fazi. Čak i s vrlo opravdanim razlozima, koje treba shvatiti i prihvatiti.

Što napraviti kada sami sebe uhvatite u ovakvoj fazi (ili kad shvatite da ste toliko pretjerali u crnilu da se kolege skrivaju iza aparata za vodu kada vide da dolazite hodnikom)?

  • Prvi korak bio bi da sami prepoznate što činite. Tražite pozornost, na, ne baš dobar način. Poprilično je dobro ako sami sebe toliko poznajte, pa znate i sami prepoznati trenutak kada Vas obuzme negativnost. Naučite to prepoznati i stati, zaustaviti se. Zašto Vam je potrebna ta pozornost, baš u tom trenutku i na taj način? Prepoznajte svoje "okidače".
  • Osvijestite situacije na poslu u kojima obično postanete defenzivni ili negativni. Zastanite prije no što reagirate: pokušajte prepoznati način na koji uobičajeno postupate i pokušajte ga analizirati kako biste izbjegli svoje uobičajene negativne reakcije. Kako biste mogli drugačije reagirati? Kako ćete se osjećati ako reagirate na drugačiji način?
  • Napravite odmak od situacije koja kod Vas izaziva negativnu reakciju. Odmaknite se, napustite prostoriju, uzmite nekoliko minuta za razmišljanje, brojite do deset u sebi. Time-out pomaže.
  • Odvojite vrijeme u danu za promišljanje o sebi, o onome pozitivnom što Vam se dogodilo u danu i/ili o stvarima koje su pred Vama, ciljevima koje želite postići. Ako mislite da nema ničeg pozitivnog u Vašem životu, vrijednog dobre volje i energije, krajnje je vrijeme da preispitate svoj sustav vrijednosti, životnih ciljeva i puteljaka koji im vode.
  • Pazite na sebe. Ugodite si kad uhvatite priliku. Ne mučite se stalnim propitkivanjem svojih odluka ili iznalaženjem pogrešaka u odlukama koje ste donijeli: nitko nije savršen. To je ljudski. Kao i rasti i učiti. Koncentrirajte se na šumu koju nekad ne vidite od silnog drveća oko sebe… Učite. Rastite. Radite na sebi.
  • Razgovarajte. S bliskim osobama, obitelji, coachem. Nađite svoj "bunar" kojem se možete povjeriti i biti saslušani s razumijevanjem.
  • Kako ćete reagirati u bilo kojoj situaciji – Vaša je dobra odluka. Vi njome upravljate, Vi je donosite i Vi – snosite posljedice. Ako ste se prepoznali u trenutcima negativnosti, znajte i to da je najbolji savjet za one koji se susretnu licem u lice s kronično negativnim osobama, taj da izbjegavaju takve osobe i negativnost koju one šire – bježeći glavom bez obzira.

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.