Share
Tweet
Share
Send to friend

Strateško planiranje procesa

Uz današnju konkurenciju, klasično budžetom definirano planiranje ili planiranje na bazi prognoza jednostavno nije dostatno da osigura preživljavanje i napredak velikih tvrtki.

Tvrtke se moraju angažirati u strateškom planiranju koje jasno definira ciljeve, ocjenjuje internu i eksternu situaciju da bi formuliralo strategiju, implementiralo je, nadziralo napredak i napravilo potrebne preinake. Pojednostavljen proces strateškog planiranja sastoji se od sljedećih cjelina, koje ćemo detaljnije objasniti: misija i ciljevi, skeniranje okoline, formuliranje strategije, implementacija strategije, evaluacija i kontrola, piše eBizMags.

Misija i ciljevi
Izjava o misiji u pravilu opisuje poslovnu viziju tvrtke, koja uključuje nepromjenjive vrijednosti tvrtke, i vizionarski pogled u budućnost s ciljevima i prilikama koje tvrtka želi ostvariti. Direktor tvrtke, vođen poslovnom vizijom, može definirati mjerljive financijske i strateške ciljeve. Financijski ciljevi uključuju mjere poput definirane prodaje i rasta profita. Strateški ciljevi se odnose na pozicioniranje poslovanja, te uključuju mjere poput tržišnog udjela ili reputacije.

Skeniranje okoline
Skeniranje okoline sastoji se od sljedećih komponenti:

  • interne analize tvrtke
  • analize industrije tvrtke
  • vanjsko makro okruženje (PEST analiza)
  • Interna analiza može ukazati na slabosti i snagu tvrtke, dok eksterna analiza otkriva prijetnje, ali i prilike. Profil prednosti, nedostataka, prilika i prijetnji kreira se pomoću SWOT analize. Industrijska analiza može se napraviti u okvirima koje je zadao Michael Porter, koji su poznati pod nazivom Porterovih pet snaga. Taj okvir ocjenjuje ulazne barijere, dostavljače, kupce, zamjenske proizvode i konkurenciju.

    Formuliranje strategije
    Uz pomoć informacija dobivenih skeniranjem okoline, tvrtka treba iskoristiti svoje prednosti da iskoristi prilike koje je uočila, uz obzir na vlastite nedostatke i konkurenciju. Da zadrži superiornu profitabilnost, tvrtka treba razviti kompetitivnu prednost pred konkurencijom. Ona može biti bazirana na razlici u cijeni ili nekoj drugoj prednosti, poput duljeg jamstva.

    Implementacija strategije
    Odabrana strategija implementira se pomoću programa, proračunskih sredstava i procedura. Implementacija uključuje organizaciju raspoloživih resursa i motivaciju zaposlenika da postignu ciljeve. Način na koji se strategija implementira može imati značajan utjecaj na uspjeh. U velikim tvrtkama najčešće su oni koji implementiraju strategiju drugi zaposlenici u odnosu na one koji su je definirali. Zbog toga je potrebno posvetiti mnogo pažnje komunikaciji i objašnjavanju strategije. U suprotnom, implementacija može propasti ukoliko su je niže rangirani menadžeri krivo razumjeli i stvaraju pasivan otpor.

    Evaluacija i kontrola
    Implementacija strategije mora biti pomno nadzirana i ako je potrebno korigirana u hodu.

    Evaluacija i kontrola sastoji se od ovih koraka:

  • Definiranje parametara za ocjenjivanje
  • Definiranja krajnjih vrijednosti za te parametre
  • Vršenje mjerenja
  • Usporedba izmjerenih rezultata s redefiniranim standardom
  • Vršenje neophodnih izmjena
  • Izvor:

    [ " border="0">

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.