Share
Tweet
Share
Send to friend

Vi biste na Facebook? Ne na poslu

U većini domaćih tvrtki ne gledaju blagonaklono na korištenje društvenih mreža u radno vrijeme, pokazala je anketa Business.hr-a.

Gledaju li domaći poslodavci na korištenje društvenih mreža poput Facebooka, Twittera ili pak videoservisa YouTube kao na rasipanje dragocjenog radnog vremena zaposlenika ili kao na priliku za dodatnu reklamu, poboljšanje imidža i povećanje prisutnosti u novim medijima? Sudeći prema anketi Business.hr-a, većina ih na društvene mreže gleda kao na prijetnju produktivnosti zaposlenih pa blokiraju pristup tim internetskim portalima.

Tvrtke koje nisu eksplicitno zabranile korištenje tih mreža imaju ograničenja pri njihovu korištenju, dok druge koje to dopuštaju od zaposlenika traže "razumno korištenje" ili pak blokiraju određene sadržaje. Oni koji zabranjuju ili ograničavaju Facebook nisu objašnjavali razloge takve odluke, ali neki od njih naveli su da se zbog potreba posla pojedinim zaposlenicima to može dopustiti.

ZG holding, tvrtka sa 12.000 zaposlenih, među onima je koje ne dopuštaju korištenje društvenih mreža. "Naši zaposlenici nemaju pristup Facebooku ili Twitteru. Smatramo da oni te mreže mogu koristiti u slobodno vrijeme, a ne na poslu. Drugi je razlog štednja", rekao nam je Dušan Viro, glasnogovornik ZG holdinga.

Te mreže ne smiju koristiti ni zaposlenici Croatia osiguranja, i to od prošle godine zbog sigurnosnih razloga. Nekim zaposlenicima to je ipak dopušteno, ali nisu objasnili o kojoj je kategoriji zaposlenika riječ. Ista je situacija i u Plivi. Ina je također zabranila korištenje Facebooka ili bilo koje druge slične društvene mreže, a nemaju ni kategoriju zaposlenika koji bi bili iznimka od toga pravila. Zanimljivo je i što pojedine tvrtke koriste te alate u funkciji svojega marketinga, ali svim svojim zaposlenicima ipak ne dopuštaju korištenje Facebooka.

"Dopušten je pristup YouTube servisu i Twitteru, a Facebooku ovisno o potrebama radnog mjesta, poput marketinga. Najjači Atlanticov brend Cedevita ima oko 135.000 fanova", rekao je Feđa Hudina iz korporativnih komunikacija Atlantica. Međutim, u toj su tvrtki na oprezu kada je riječ o mogućem curenju informacija preko društvenih mreža pa postoje restrikcije u nekim poslovnim segmentima.

U Plinacru kažu kako ograničavaju pristup "neprimjerenim sadržajima", ali društvene mreže poput Facebooka ili Twittera nisu među njima pa ih zaposlenici te tvrtke mogu ih koristiti. "Međutim, u slučaju potrebe poslodavac u svakom trenutku može vidjeti koliko su dugo i u kolikom broju bile posjećene navedene stranice. U slučaju prekomjernog korištenja dostupnost se može ograničiti", rekla je glasnogovornica Plinacra Neda Erdeljac.

Vipnet je tvrtka koja ne ograničava korištenje društvenih mreža i uzda se prije svega u savjest svojih djelatnika. "Uzdamo se u savjesnost naših zaposlenika koji su preuzeli odgovornost da internet i e-mail koriste u poslovne svrhe, i to na legalan i etički način", kazali su u toj tvrtki. Slična je situacija i u njima konkurentskom HT-u, koji također ima mekši pristup pa zaposlenicima ne nameće krute zabrane, već apelira na njihovu savjest. "Iako pristup stranicama društvenih mreža nije eksplicitno zabranjen, od zaposlenika se očekuje razumno korištenje resursa kompanije u osobne svrhe", poručuju iz HT-a.

Najliberalniji pristup uz minimalna ograničenja očekivano imaju medijske kompanije, odnosno televizijske kuće koje se bave proizvodnjom informacija i sadržaja. Na Novoj TV tako kažu da je svim njihovim zaposlenicima dopušteno korištenje mreža uz poštovanje poslovnih procedura i kodeksa. Takav je pristup i na njima konkurentskom RTL-u. (T. B.)

Izvor: Business.hr

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.