Share
Tweet
Share
Send to friend

Poslovni bonton – Što najviše iritira šefove

Kada je riječ o poslu, ni od koga ne treba tražiti ono što ni sami niste spremni učiniti.

Nemojte kasniti na sastanke, ne razgovarajte na mobitel dok netko pokušava pričati s vama, odgovorite na propuštene telefonske pozive... Ovo su najčešći savjeti koje poslovnjaci primjenjuju u komunikaciji s poslovnim partnerima ili zaposlenicima, a stručnjaci za odnose s javnošću kažu kako je lista "poslovnog bontona" mnogo duža. No već i pridržavanje samo ovih osnovnih pravila biznismenima pomaže u tome da ostave dobar dojam na ostale, piše Merita Arslani u Jutarnjem listu.

Nikada nećete dobiti drugu priliku za prvi dojam, poznata je rečenica iz poslovnih krugova koja kruži već desetljećima, a nje se treba pridržavati i izvan ureda. Poslovne večere, zabave, team building i razna ostala druženja na kojima susrećete ljude s kojima radite mogu biti povod da preko noći postanete "crna ovca". Nije, naime, dovoljno da znate kojom rukom držite vilicu, a kojom nož - daleko je važnije možete li biti pristojni u stvarima koje se ne vide, ali se osjete.

Ako ne stignete u nekom normalnom roku odgovoriti na nečiji mail, nemojte misliti da će onaj koji vam ga je poslao imati razumijevanja za vaše obaveze. Možda je i ta osoba morala odgoditi neki dogovor da bi vam se javila pa je stoga minimum kojim možete uzvratiti - odgovoriti na poruku u nekom pristojnom roku. Poštovanje je oduvijek bilo na cijeni, a isto vrijedi i za kašnjenje na sastanke.

Jedan od najvećih grijeha na koji je većina biznismena alergična jest razgovor preko mobitela dok pričate s njima. To vam je isto kao da ste im u lice rekli da vas uopće ne zanima o čemu vam govore. U istu kategoriju spada čačkanje po mailu ili SMS porukama za vrijeme sastanka.

Sve što vrijedi za poslovne partnere, vrijedi i za vaše zaposlenike. Naime, na neki način zaposlenici i jesu poslovni partneri, tako da od vašeg odnosa prema zaposlenicima ovisi i njihov odnos prema vama, ali i obrnuto. "Ne bih pravio razliku između poslovnih partnera i zaposlenika. S jednima i drugima surađujem tako da ih poštujem prije svega kao osobe. Minimum pristojnosti za mene je u potpunosti uvažiti drugu osobu", rekao je Jere Dumanić, član Uprave Iskona za prodaju i marketing.

"Ono što najteže toleriram kod drugih jest isključivost, nepoštovanje dogovora i nepripremljenost za sastanke. Ako je netko zatvoren za novo i ne prihvaća mogućnost da postoje i druga mišljenja, drukčije ideje, a uz to nije upoznat s materijom o kojoj bismo trebali razgovarati, teško da ćemo naći zajednički jezik. Također, od sebe, pa i drugih, očekujem da ispune ono što je dogovoreno i visoko cijenim pouzdanost, kaže Jere Dumanić. No, priznaje da mu se ponekad vjerojatno "zalomi" i neka nepristojnost prema poslovnim partnerima, ali nastoji izbjegavati takve situacije.

Rašeljka Maras Juričić, direktorica Meritor Medije, objašnjava da ni od koga ne traži ono što ni sama nije spremna učiniti, a u odnosima s partnerima i zaposlenima zapravo i nema neke velike razlike. "U odnosima s poslovnim partnerima najvažnije mi je povjerenje. Ako ga nema, onda je teško postizati rezultate. Značajnu ulogu u tom pogledu zauzima međusobno poštovanje i uvažavanje. Uz to, kredibilitet je kičma mog posla i preduvjet je povjerenja", kaže Maras.

"Ono što ne podnosim je nepoštovanje, nekultura i kad se ne cijeni tuđi posao. Te tri stvari općenito nisu na cijeni u mom odnosu sa svim ljudima. Nisam od onih koji ne biraju s kim će raditi, jer ni jedna svota novca ne može nadoknaditi nedostojan odnos", ističe Rašeljka Maras. S druge strane, u odnosima sa zaposlenicima ona navodi da je korektna, zahtjevna i zahvalna. Kaže kako je do sada imala sreću, ali u odnosu sa zaposlenicima ne voli laž, neiskrenost, nepoštovanje drugih kolega i nepoštovanje rokova.

Dubravka Jusić, voditeljica korporativnih komunikacija u Vipnetu, dugo je već poznata u poslovnim krugovima, a svoj dobar imidž, među ostalim, stekla je i pažljivim odnosima s ljudima u svom poslovnom okruženju. "U poslovnoj suradnji najvažnija je otvorenost. U svemu je važan faktor i ljudskost. Treba uvažavati situacije u kojima se usred nekog sastanka moramo javiti na privatni poziv. I sama se uvijek nastojim javiti kad me zovu djeca, jer znam da me zovu zbog nekog važnog razloga", navodi Dubravka Jusić.

Kad je riječ o zaposlenicima, Dubravka Jusić ističe da moramo znati slušati one s kojima provodimo najveći dio dana. Kao važnu stvar dodaje i to da suradnike moramo poticati da sami nalaze rješenja. Ipak, u odnosu sa zaposlenicima najviše cijeni - smijeh. "Moj tim najbolje funkcionira kada se često smijemo jer se u takvoj pozitivnoj atmosferi bolje osjećamo i volimo raditi jedni s drugima. Smatram da se ljudi dugoročno odnose prema vama isto onako kako se vi odnosite prema njima. Cijenim dijalog, marljivost i povjerenje, jer bez toga nijedan tim ne može dati svoj maksimum", zaključila je Dubravka Jusić. (A. P.)

Izvor:

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.