Share
Tweet
Share
Send to friend

Od gubitka vrhunskog radnika može biti i koristi

Odlazak radnika isplati se i prethodnom i novom poslodavcu, ako dotične kompanije međusobno posluju.

Gubitak kvalitetnih radnika zbog prelaska konkurenciji uobičajeno se smatra porazom za poslodavca kojeg su napustili. No, odlazak talentiranih kadrova nije u potpunosti štetan za njihovu prijašnju tvrtku, pokazuju istraživanja.

Naime, u nekim slučajevima tvrtka naknadno ostvaruje korist od odlaska vrhunskih zaposlenika. Kako prenosi američki Forbes, profesori Ian Williamson, Deepak Somaya i Natalia Lorinkova otkrili su da se transfer radnika isplati i prethodnom i novom poslodavcu, ako dotične kompanije međusobno posluju, piše Ozren Podnar u Poslovnom dnevniku.

Proučivši 123 kompanije iz raznih industrija, pronašli su dokaz obostrane koristi u slučajevima kad je, primjerice, odvjetnik specijaliziran za patente prešao iz odvjetničke tvrtke u kompaniju koja je klijent njegovog ranijeg poslodavca. Nakon prelaska, stara je odvjetnička tvrtka "prebjeglog" odvjetnika počela dobivati više narudžbi od njegovog novog poslodavca.

Očito transferirani zaposlenik služi kao spona između dvaju tvrtki i pomaže povećanju opsega međusobnog poslovanja. Neočekivano, par je istraživača pronašao povoljne učinke čak i kod prelaska radnika neposrednom suparniku.

Znanstvenici Lori Rosenkopf i Rafael Corredoira analizirali su prijenos znanja između većeg broja parova američkih proizvođača poluvodiča od kojih je jedna drugoj preotela zaposlenika. Prvi dio otkrića bio je lako predvidljiv: nešto znanja prelazi u otimačku kompaniju posredstvom novopridošlog zaposlenika. No, dolazi i do transfera znanja iz otimačke kompanije prethodnom poslodavcu.

Rosenkopf i Corredoira tu pojavu tumače neslužbenim kontaktima između dotičnog zaposlenika i njegove stare kompanije. Ne radi se nužno o industrijskoj špijunaži, već o spontanom druženju bivših kolega. Kad se susretnu, neizbježno razgovaraju o poslu i komentiraju s kakvim su se zadacima suočili, kako su rješavali probleme, kakvu tehnologiju rabe i kako organiziraju posao.

Tako i kompanija koja je izgubila djelatnika izvlači korist od izvorno neželjenog transfera radne snage. Ova je pojava najizraženija kad se radi o zemljopisno udaljenim kompanijama, vjerojatno zato što u slučaju bliskih kompanija ima i jednostavnijih puteva prijenosa informacija.

Stoga Forbes savjetuje poslodavcu za čijim kadrovima postoji interes suparnika neka se pobrine da mu ga otme čim udaljenija tvrtka. Tako će izbjeći negativne posljedice od ojačane konkurencije, dok će uvećati izglede za pribavljanje korisnih informacija iz sredine u kojoj će se naći preseljeni zaposlenik. Samo, neka ga lijepo ugosti kad dođe posjetiti stare kolege. (T. B.)

Izvor: Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.