Share
Tweet
Share
Send to friend

Značaj i snaga osobnog brendiranja u potrazi za poslom

Prava "robna marka" za pravog poslodavca

Prije par dana, u jednim dnevnim novinama, za oko mi je zapeo zanimljiv članak o neuromarketingu. To je relativno novija multidisciplinarna znanstvena grana, nastala prije desetak godina, u kojoj medicina i ekonomija, ruku pod ruku pokušavaju omogućiti razumijevanje podsvjesnih reakcija potrošača na marketinške stimulanse. Prate ih zahvaljujući nevjerojatnom napretku tehnologije koji ne samo da otkriva kako izgleda mozak već i kako radi, odnosno, koje signale šalje čak i kad ih nismo svjesni.

Konkretnije na konkretnom primjeru: istraživanje objavljeno u The Lancetu, pri kojem su ispitanici najprije vidjeli što piju. Citiram: "Na Coca Colu im se aktivirao lateralni prefrontalni korteks ali i hipokampus, područje pamćenja, što znači da je mozak reagirao ne samo na razini ugode (sviđa li im se piće ili ne) već i na sve ono što su prije čuli i doživjeli s Coca Colom. Kad su im povezali oči i dali oba pića, pri čemu nisu znali što piju, u tom trenutku im se aktivirao samo ventromedijalni prefrontalni korteks koji je vezan uz užitak i pozitivno iskustvo. Dvije trećine ispitanika po okusu je više preferiralo Pepsi. No, marka Coca Cole toliko je duboko ukorijenjena u pamćenje kao 'najbolje piće' da to djeluje na odluku o tome što nam je bolje čak i kad mozak kaže suprotno".

Brending, dakle, čuda čini.

Svi jaki brendovi koristili su pri samoizgradnji svjedočenja kupaca/korisnika, istraživanja o učinkovitosti, preporuke ili sve druge moguće mjere kojima, u konačnici, kupac "prihvaća" upravo taj proizvod ili uslugu. Komunicirali su zašto su (i po čemu) bolji od drugih, istih ili sličnih proizvoda, opisivali jedinstvene prednosti kojima upravo oni zadovoljavaju upravo specifičnu potrebu kupca ili korisnika, sve u naporu dubokog usijecanja u memoriju, ali i izazivanja pozitivnog osjećaja na sam pogled na znak, logotip ili karakteristike proizvoda.

Sad, u potrazi za poslom učimo i iz dobrih, starih marketinških pravila i pojmova. Osoba koja traži posao nužno mora pristupiti tom svom "projektu" na isti način kao što sam opisala elemente izgradnje robne marke. Tvrtke grade svoj brend u odnosu na kupce, a posloprimac treba graditi svoj osobni brend u odnosu na potencijalnog poslodavca kako bi mogao pokazati kako on ili ona nudi upravo onaj proizvod koji je krajnjem korisniku – poslodavcu – potreban.

I kad mislite da nemate svoj brend, da "to" Vama ne treba niti može pomoći, budite sigurni da ga – imate. Možda ga niste osvijestili, ali tu je, postoji i – vidi se. To je Vaša kombinacija znanja, vještina, radnog iskustva i osobnosti. E sad, za uspješno postizanje Vašeg cilja – dobivanja posla, potrebno je oglasiti svoj "proizvod", ali ga i uspješno prilagoditi potrebama poslodavca.

Kako onda napraviti Coca-Colu od sebe, postati takvo "piće" koje će žednim poslodavcima biti ukorijenjeno u pamćenje kao "najbolje piće"? Evo par savjeta kako to možete pokušati:

Znajte kupca svoga. Prvi korak u marketingu sebe samih jest taj da poznajte ciljnu grupu potrošača, odnosno poslodavaca. Kandidat koji pokaže da poznaje tvrtku, radno mjesto koje se nudi, opis poslova koji se traže, i pokaže to u molbi, pratećem pismu i svom nastupu, sigurno će biti zamjećeniji u odnosu na druge.

Priprema terena je pola posla. Istražite: informacije o povijesti tvrtke, osnivačima i registraciji (SudReg), pogledajte bilancu (postoje poslovni portali koji pružaju tu uslugu), press release, izvještaje koje objavljuje i sl. Obratite pozornost kako tvrtka sama opisuje uvjete rada i odnos prema zaposlenicima ("veliki" to objave na svojim web stranicama), pa temeljem raspoloživih informacija odredite ključne riječi koje ćete koristiti u svojoj komunikaciji prema potencijalnom poslodavcu. To možete itekako iskoristiti u onom trenutku kad Vas, nakon svih mogućih pitanja koje su "oni" postavili Vama, pitaju: "Imate li Vi pitanja…" Potrudite se da ih – imate.

Budite u tijeku. Važno je i pratiti "vjetrove koji pušu", vijesti objavljene o tvrtki ili njenom poslovanju, kretanja u grani poslovanja ili odnose s konkurentskim tvrtkama. Na razgovoru možete spomenuti neke najnovije informacije koje ste pročitali, raspitati se o detaljima, pokazati da ste "u dodiru", kao informirane osobe, sa saznanjima i o "velikoj slici".

Pokažite proizvod kupcima. Drugi korak je napraviti svoju oglasnu kampanju. Upitajte se: kako "Vaš proizvod" (obrazovanje, stručno znanje, vještine, iskustvo…) omogućuje "kupcu" da ispuni svoju potrebu (poslovanje u odnosu na konkurenciju). Eto sadržaja za pismo i životopis! Kako i Vi sami dnevno možete vidjeti/čuti/pročitati nekoliko oglasnih poruka za isti ili sličan proizvod, tako i poslodavac primi hrpetinu istih ili vrlo sličnih "oglasnih poruka". Važno je privući pažnju i to u kratkom roku, zar ne?

Gdje su kolači? Od trenutka kad Vas poslodavac ugleda, vjerojatno im se jedna misao vrti po glavi: "Gdje su kolači?", ili drugim riječima, kako se Vaše radno iskustvo, sve vještine kojima baratate, iskustvo koje ste stekli i ta sva blagoglagoljivost mogu primijeniti tako da donesu korist tvrtki i njenom poslovanju. Sad, na Vama je da odredite i suzite koje su to "bolne točke": da li je to pad prodaje, razvoj novih projekata, proizvoda ili usluga, bolje pozicioniranje na tržištu, ili već neki, konkretan problem kojeg Vi, svojim radom, rješavate.

"Viriti iz paštete?" Pa, ne baš, ali prisjetite se: trebate zaista koristiti sve raspoložive resurse u oglašavanju svog brenda.

Poslodavci su oni koji u rukama nose košaricu za kupnju: potrudite se da ih Vaš brend privuče, potakne na kupnju, ali i ispuni očekivanja.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.