Share
Tweet
Share
Send to friend

Akcijski plan nakon otkaza

Donosimo osam savjeta koji će osigurati da vaš odgovor na situaciju nakon otkaza bude usredotočen i efikasan.

Ako ste nedavno dobili otkaz ili mislite da biste uskoro mogli izgubiti posao, trebate na to odgovoriti strateški i sveobuhvatno. Teška stvarnost kod otkaza je da vaš odgovor na tu situaciju može ovisiti o vašoj financijskoj i emotivnoj situaciji.

Možda ste to predvidjeli i pripremili se, ili možda na otkaz gledate kao na 'blagoslov' koji će vas natjerati da napravite promjenu koju ste željeli napraviti već neko vrijeme. U ovim slučajevima krenite u potragu za novim poslom usredotočeno i sa samopouzdanjem.

Međutim, ako vas je otkaz potpuno iznenadio i uhvatio nespremne, prvo se saberite. Kako stojite s financijama? Osjećate li se snažnima i možete li vidjeti situaciju kao priliku da krenete u nešto bolje? Ili nemate pojma što učiniti? Kakva vrsta pomoći bi vam mogla pomoći da to prebrodite? Što morate učiniti kako biste preživjeli – financijski i emotivno?

I dok je osjećaj panike i nesigurnosti normalan, upamtite da najefikasnija potraga za poslom nije masovni pristup, već precizno određena strategija koja naglašava vaše prošlo iskustvo. Donosimo osam savjeta koji će osigurati da vaš odgovor na situaciju nakon otkaza bude usredotočen i efikasan.

Dišite
Pronađite svoje središte. Vi ste profesionalac i za vas negdje ima mjesta. Prebrodit ćete ovu situaciju. A najbolji način da to učinite je da se usredotočite na ono što nudite i poduzmete sveobuhvatnu akciju.

Sastavite listu kontakata
Zabilježite sve ljude s kojima ste radili ili surađivali. Kontaktirajte ih sa svoje privatne e-mail adrese.

Inventura onoga što nudite
Uzmite si vremena da spoznate i prisjetite se svih svojih sposobnosti, vještina i iskustava. To znači pomnu analizu vaše profesionalne prošlosti kako biste identificirali dokaze i podatke o vašem prijašnjem radu koje možete iskoristiti da biste se predstavili kao kvalitetan kandidat. Što vas interesira raditi dalje? Koji je sljedeći logičan korak za vas? Ovisno o vašoj poziciji i situaciji, možete krenuti dalje, ili se možete usredotočiti na ono područje gdje ćete najprije naći posao.

Definirajte svoje ciljeve
Niste u svim područjima jednako vrijedni, niti su sva područja za vas jednako vrijedna. Definirajte A, B i C ciljeve. A je savršeno za vas. B je prihvatljivo. C će platiti račune. Iskoristite informacije kao što su naziv posla, tip organizacije, veličinu organizacije, industriju i tržište kako biste svoje ciljeve definirali što je moguće detaljnije.

Koristite više kanala
Iskoristite više kanala kako biste došli do ciljanih prilika. Svakako se aktivno prijavljujte na oglase, no shvatite da to nije jedini kanal. Razvijte multikanalnu strategiju i u to uložite nešto vremena. Ti kanali mogu uključivati agencije za regrutaciju i selekciju, profesionalne udruge i, naravno, vašu vlastitu mrežu kontakata.

Otvorite kanale do sebe
Ništa nije bolje nego primiti poziv o nekoj novoj prilici. Osigurajte da članovi vaše mreže kontakata znaju što tražite tako da im odmah padnete na pamet kada ih netko upita za preporuku. Koristite i socijalne mreže kao jedan od načina da ovo ostvarite.

Slijedite Paretovo pravilo
Inače znano kao 80/20 pravilo. Analizirajte svoju mrežu kontakata i izdvojite one članove koji i sami imaju mnogo kontakta i informacija. Koga znate, a da vas može zaposliti ili preporučiti? Kada budete spremni stupite s njima u kontakt.

Izađite i razgovarajte s ljudima
Najgore mjesto za traženje posla je u pidžami ispred svog kućnog računala. Naravno, mnogo toga možete obaviti i tako, no odgodite to za vrijeme nakon sastanaka. Morate izaći i razgovarati s ljudima. (T. B.)

Izvor: Monster.com

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.