Share
Tweet
Share
Send to friend

Tvrtkama se isplati promovirati svoje kadrove

Među primjere iz Hrvatske gdje cijene svoje kadrove u A.T. Kearneyu navode Agrokor, Adris, ENT, Dukat, Končar i Allianz.

Agrokor i Adris te Dukat i Ericsson Nikola Tesla primjer su kompanija u Hrvatskoj koje posluju uspješno zato što, između ostalog, imaju i tradiciju promoviranja već postojećih zaposlenika na rukovodeća mjesta. Branko Žibret, potpredsjednik i partner američke konzultantske kuće A.T. Kearney, tvrdi da je promoviranje kadrova unutar kompanija na rukovodeća mjesta dugoročno isplativije.

Pokazali su to i rezultati istraživanja A. T. Kearneya i Kelly School of Business koje je obuhvatilo dvadeset godina poslovanja 500 S&P tvrtki, najjačih u svijetu koje kotiraju na američkim burzama. Studija je pokazala već poznatu činjenicu da je regrutiranje vlastitih ljudi među najisplativijim načinima zapošljavanja na čelnim pozicijama, piše Biserka Ranogajec u Poslovnom dnevniku.

Istraživanja su otkrila kako je jedan od najvećih problema dovođenje direktora izvana povećanje troškova. Razne vrste kompenzacija u obliku plaće, bonusa i kapitalnih poticaja mogu biti i za 65% više nego što bi bile za direktora koji dolazi iz vlastitih redova. Osim što su financijski manje isplativi, oni u 40% slučajeva napuste položaje već nakon dvije godine, dok do četvrte godine u drugu sredinu otiđe njih dvije trećine.

Žibret tumači: "Osim što daje prednost kroz jasan smjer razvoja tvrtke, praksa kadroviranja unutar kompanija osigurava stabilnost uprava, motivira najbolje ljude unutar tvrtke na ostanak, u njoj kroz napredovanje prema vrhu i potencijal dolaska do najvažnijih pozicija definira i obično snažnu kulturu tvrtke te drastično smanjuje fluktuacije kritičnih ljudi na vrhu".

Od 500 kompanija njih 36 su u razdoblju od 20 godina zapošljavale glavne izvršne direktore isključivo iz kruga već postojećih zaposlenika. Navedene kompanije su tijekom trajanja istraživanja prestigle druge tvrtke na područjima povrata uloženoga kapitala i investicija, prihoda i rasta dobiti kao i zaradi po dionici. U istraživanju su se najuspješnijima pokazale tvrtke iz 25 različitih poslovnih sektora, uključivši Abbot Labratories, Best Buy, Caterpillar, Colgate-Palmolive, DuPont, Exxon, FedEx, Honda, Johnson Controls, McDonald!s, Microsoft, Nike i United Technologiens. U istraživanju A. T. Kearneya nije bilo tvrtki iz Hrvatske jer one nisu kotirale na stranim burzama.

Ipak stručnjaci iz podružnice u Zagrebu izdvojili su nekoliko specifičnih primjera i osim već spomenutih tvrtki u ovu vrstu uspješnih s vlastitim kadrovima uvrstili su Končar te Allianz Zagreb osiguranje. Ima priličan broj vrlo dobrih kompanija u Hrvatskoj u kojima su na rukovodećim pozicijama domaći ljudi iako su one u stranom vlasništvu.

Končar nije takav primjer, ali je sačuvao dugogodišnju tradiciju izvoznika poznatog u svijetu. I danas godišnje ostvaruje prodaju od 180 milijuna eura i dobiva prestižna godišnja priznanja za uspješno poslovanje. Većina sadašnjih članova i predsjednika uprava u društvima grupe su prije radili u poduzeću.

Većinu menadžerskih funkcija obavljaju zaposleni koji su stasali u Končaru i prošli razne oblike cjeloživotnog obrazovanja. U Allianzu pod vodstvom Borisa Galića od 2003. se primjerice čak 90% novih radnih mjesta na vodećim funkcijama popunjavalo s internim službenicima. Tvrtka je dobila čak četiri Zlatne kune kao najbolje osiguravajuće društvo u Hrvatskoj, a svi sadašnji članovi Uprave na rukovodeće pozicije došli su iz kompanije ili iz partnerskih tvrtki. (T. B.)

Izvor: Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.