Share
Tweet
Share
Send to friend

Mirjana Sočan, Volksbank d.d.

Volksbank d.d. je osnovana u ožujku 1997., kao hrvatska banka s punim ovlaštenjem u 100 postotnom vlasništvu Österreichische Volksbanken Aktiengesellschaft (ÖVAG) iz Beča. Osim u Hrvatskoj, banka posluje u gotovo svim zemljama srednje i istočne Europe. Zahvaljujući međunarodnoj mreži, Volksbank svojim klijentima ne pruža samo financijsku podršku u Hrvatskoj, putem brojnih poslovnica u mnogim gradovima, već im pomaže i u njihovim naporima za uključivanje u poslove s inozemstvom.

U HR intervjuu, Direktorica upravljanja ljudskim potencijalima u Volksbanku, Mirjana Sočan, otkriva više o misiji tvrtke i vrijednostima zaposlenika, značaju priznanja Poslodavac Partner, motivaciji zaposlenika i načinu zapošljavanja.

MojPosao: Možete li opisati viziju i misiju vašeg poslovanja te objasniti na koji način vaši zaposlenici pridonose ostvarenju tih vrijednosti?

Mirjana Sočan: Volksbank je u proteklih 12 godina poslovanja na hrvatskom tržištu izgradila reputaciju banke koja vodi brigu o potrebama i željama svojih klijenata te sukladno tome nastoji kreirati svoje proizvode, bilo da se radi o proizvodima namijenjenima građanima, malim poduzetnicima ili pravnim osobama.

Štoviše, sektor korporativnog poslovanja gotovo u potpunosti počiva na individualnom pristupu klijentima, što znači da im nudi "tailor-made" proizvode prilagođene svakom pojedinom klijentu.

Iz tog razloga u banci nastojimo stvoriti atmosferu koja zaposlenike potiče na razmjenu iskustava i ideja, odnosno na komunikaciju s klijentima te osmišljavanje nečeg novog, pozitivnog, konstruktivnog i svrhovitog, što će u konačnici možda dovesti do stvaranja novog proizvoda ili na neki drugi način pomoći da svoje zadatke obavljaju jednostavnije ili brže.

Timski rad i kreativnost stoga su nam vrlo važni, kao i sustavno razvijanje određenih kompetencija naših djelatnika kroz edukacije i radionice, poput sposobnosti predviđanja potreba klijenata, razvijanja partnerskog odnosa kako s klijentima tako i s kolegama i suradnicima, sposobnosti savjetodavnog djelovanja te svijesti o važnosti stalnog usavršavanja. A sve to u nastojanju da kvalitetom usluge opravdamo povjerenje naših klijenata.

MojPosao: Vaša tvrtka je dobitnik Certifikata Poslodavac Partner. Što vas je motiviralo na sudjelovanje u tom projektu?

Mirjana Sočan: Motivacija nam je u prvom redu bila mogućnost da na temelju mišljenja i zaključaka neovisnih stručnjaka vrednujemo vlastitu poziciju u upravljanju ljudskim potencijalima u odnosu na druge kvalitetne sustave.

Sugestije koje smo dobili prilikom procesa certifikacije pružile su nam kvalitetne smjernice za unaprjeđenje postojećih te uvođenje novih standarda i procesa upravljanja ljudskim resursima. Posebno smo ponosni što smo pri recertifikaciji postigli izvanredne rezultate i ostvarili poboljšanja u gotovo svim kategorijama.

MojPosao: Mislite li da su vaši zaposlenici i poslovni partneri prepoznali vrijednost ovog priznanja? Kako vas nakon priznanja, po vašem mišljenju, na tržištu percipiraju posloprimci?

Mirjana Sočan: Da, smatram kako je vrijednost Certifikata Poslodavac Partner univerzalno prepoznata te da je javnost svjesna činjenice da su standardi definirani ovim Certifikatom prilično visoki, što nas svrstava u kategoriju poželjnih i rado biranih poslodavaca. Ovo priznanje dodatno je osnažilo naš pozitivan imidž i pomoglo nam da se još bolje pozicioniramo na tržištu rada i lakše privučemo najkvalitetniji i najpredaniji kadar.

MojPosao: Kakve se prilike za razvoj i napredovanje pružaju mladim zaposlenicima koji se zaposle u vašoj tvrtki?

Mirjana Sočan: Kontinuirano razvijamo sustav upravljanja ljudskim resursima uvodeći brojne inovacije, a poseban naglasak stavljamo na aktivnosti vezane uz strategiju za ostvarenje korporativnih ciljeva, internu i eksternu edukaciju i dodatnu motivaciju zaposlenika.

Želja nam je – i to nastojimo i osigurati – da svaki zaposlenik maksimalno ostvari svoj potencijal. Stoga smo implementirali novi, transparentan sustav dodatnog nagrađivanja zaposlenika u prodaji, koji se odnosi na ostvarene rezultate, što pojedinom zaposleniku u svakom trenutku omogućava predviđanje nagrade. Također, uz klasične radionice, seminare i edukacije, uveli smo i program edukacije zaposlenika temeljen na e-learningu koji obuhvaća nekoliko nivoa financijskog i bankarskog obrazovanja s težištem na vlastitim proizvodima i uslugama.

Zaposlenike često šaljemo i u Volksbanke u druge zemlje regije sa svrhom stjecanja novih radnih iskustava, što rezultira transferom znanja i sinergijskim efektom.

Svi ovi procesi pomažu nam da našim postojećim i budućim zaposlenicima pružimo optimalno radno okruženje koje nagrađuje kvalitetu, lojalnost i predanost, jer smo svjesni činjenice da je jedan od uvjeta uspjeha svake organizacije upravo ulaganje u zaposlenike i njihov razvoj.

MojPosao: Koja bi znanja i vještine istaknuli kao neophodne za uspješan razvoj karijere u vašoj tvrtki?

Mirjana Sočan: Timski rad, odlične komunikacijske vještine te sposobnost brzog učenja i suočavanja s izazovima, neke su od neophodnih karakteristika dobrog zaposlenika u bankarstvu. Naravno, to nisu jedine poželjne karakteristike, već one idu ruku pod ruku s drugim poslovnim i socijalnim kompetencijama kao što su odgovornost, visoka motiviranost i radna etika, kolegijalnost, kreativnost, vještina ophođenja s klijentima te sposobnost predviđanja njihovih želja i potreba. Naravno, sve su ovo poželjne karakteristike koje je potrebno dodatno i ustrajno nadograđivati.

MojPosao: Koristite li kakve oblike motivacije ili stimulacije zaposlenika?

Mirjana Sočan: Naravno. Naša je filozofija da će nam se ulaganje u djelatnike višestruko isplatiti, jer zadovoljan je zaposlenik produktivan zaposlenik, a produktivan i zadovoljan zaposlenik razmišlja na koji način svoj posao može obavljati još bolje i jednostavnije, što često zna rezultirati određenim pozitivnim pomacima u čitavom radnom procesu.

Stoga nastojimo stvoriti otvorenu i kompetitivnu atmosferu među djelatnicima, omogućiti im relativno brz pristup informacijama, kao i otvorenu i efikasnu komunikaciju s nadređenima, poticati i stimulirati najbolje timove te iznaći kreativne načine nagrađivanja najuspješnijih, bilo da se radi o materijalnoj ili nematerijalnoj stimulaciji.

MojPosao: Za kraj, možete li opisati kako izgleda jedan vaš uobičajeni selekcijski postupak zapošljavanja novih djelatnika?

Mirjana Sočan: Selekcijski postupak razlikuje se ovisno o mjestu i sektoru za koji se provodi. Sva otvorena radna mjesta oglašavamo putem medija, a za neka koristimo i usluge tvrtki specijaliziranih za zapošljavanje, kao i vlastitu arhivu otvorenih zamolbi jer želimo privući (i zadržati) kvalitetne zaposlenike.

Sam postupak selekcije provode psiholog te nadležne osobe iz odjela u kojem se popunjava radno mjesto. Kandidatima nastojimo realno i otvoreno pojasniti što točno očekujemo od osobe na određenom radnom mjestu, a testiranje može obuhvaćati profesionalna znanja i vještine, socijalne kompetencije te test osobnosti.

Nakon testiranja, razgovora, provjera referenci te preciznog i detaljnog dogovora, odabiremo kandidata u čijem smo profilu uočili vještine, osobine, stavove i kompetencije najbliže traženim karakteristikama i poslovnim zadacima, ali i dozu "osobne kemije". (V. K.)

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.