Share
Tweet
Share
Send to friend

Pristojnost na radnom mjestu

Istraživanje je proveo (www.MojPosao.net) tijekom studenog 2009. godine na više od 500 ispitanika. Cilj istraživanja bio je saznati kakva je razina pristojnosti zaposlenika u Hrvatskoj te koliko ostali suradnici zapravo primjećuju (ne)pristojno ponašanje svojih kolega.

1. Pristojnost suradnika

Svega nešto više od trećine ispitanika pristojnost svojih suradnika ocjenjuje kao vrlo dobru ili odličnu (36%), 38% ispitanika pristojnost suradnika ocjenjuje kao dobru, dok četvrtina ispitanika (25%) pristojnost suradnika ocjenjuje kao lošu ili čak užasnu, pri čemu su muškarci nešto manje zadovoljni pristojnošću svojih suradnika u odnosu na žene.

Četvrtina ispitanika (23%) je izjavila kako svi njihovi suradnici paze na osobnu higijenu, a nešto više od polovici ispitanika (55%) je izjavilo kako na osobnu higijenu pazi većina njihovih suradnika. No, nisu svi zadovoljni svojim suradnicima, pa je tako četvrtina ispitanika (23%) izjavila kako njihovi suradnici ne paze na higijenu ili da paze samo rijetki. Muškarci su ponovno nešto manje zadovoljni higijenom svojih suradnika od žena te je u skladu s tim 27% muških ispitanika izjavilo kako nitko od njihovih suradnika ne pazi na higijenu ili da paze tek rijetki, dok je isto izjavilo samo 18% žena.

Jedna od situacija na koju se dosta velik broj ispitanika žali je urednost sanitarnih prostorija u njihovoj tvrtki pa bi tako trećina ispitanika (32%) često zatekla toalet u neredu. Neugodne situacije rijetko je imalo 38% ispitanika, a 16% je nered zateklo svega jedanput ili dvaput. Svega 14% ispitanika izjavilo je kako se nikada nisu našli u situaciji da zateknu neuredan toalet.

Za razliku od (ne)pristojnosti i (ne)higijene u toaletu ispitanici u pravilu nemaju problema s ponašanjem suradnika u kuhinji. Svega je 5% ispitanika izjavilo da im je netko od suradnika pojeo užinu, 12% je izjavilo kako se to događa, ali rijetko, dok je većina ispitanika ipak izjavila da im se to nikada nije dogodilo (69%). U situaciji u kojoj bi ostali bez užine 15% ispitanika našlo se svega jedanput ili dvaput.

Petina ispitanika (njih 21%) u tvrtki ima osoblje koje se brine o urednosti kuhinje, a gotovo trećina ispitanika (30%) izjavila je kako je kuhinja u njihovim radnim prostorima uvijek uredna. S druge strane 23% ispitanika izjavilo je kako je kuhinja uredna samo u jutarnjim satima, dok je petina (19%) izjavila kako je kuhinja većinom neuredna. Svega 7% ispitanika izjavilo je kako je kuhinja u njihovoj tvrtki uvijek neuredna.
 

2. Iritantne navike suradnika

Na vrhu liste navika i ponašanja koja smetaju ispitanicima je bahatost, pa je tako 72% ispitanika izjavilo kako im ovo ponašanje najviše smeta kod suradnika. Preglasno pričanje na telefon i to za potrebe privatnih razgovora smeta 57% ispitanika, dok su loše higijenske navike na trećem mjestu s 55% ispitanika koji su izjavili da im to smeta ili jako smeta. U ostale iritantne navike spadaju i neumjesni komentari i prostački jezik, konstantno mljackanje i grickanje, preglasno puštanje glazbe te preglasno pričanje na telefon (za poslovne potrebe).

Kada se radi o neprikladnom i/ili iritantnom ponašanju, većina ispitanika (njih 74%) upozorilo bi kolege na neprikladno ponašanje. Najviše je ispitanika (njih 60%) na nepristojno ponašanje suradnika izravno upozorilo njega/nju, polovica ispitanika neprikladno bi ponašanje komentirala s kolegama, dok je 15% ispitanika na ponašanje nepristojnog suradnika upozorilo njegovog/njenog nadređenog.

Većina ispitanika je na nepristojno ponašanje suradnika upozorila, bilo njega/nju osobno bilo nekoga drugog, u četiri oka (69%). Od ispitanika koji su upozorili samog kolegu, njih 79% učinilo je to u četiri oka, a 35% je komentiralo nepristojno ponašanje suradnika pred drugim suradnicima, dok ih je 28% na ponašanje upozorilo indirektno (npr. kroz šalu ili pričajući općenito o nepristojnom ponašanju). Svega se 10% ispitanika poslužilo nekim drugim načinom kao što je e-mail poruka, anonimna poruka i slično.

Više od polovice ispitanika se zbog nepristojnosti suradnika našlo u neugodnoj situaciji pred klijentom ili poslovnim partnerom. Zbog nepristojnog ponašanja suradnika u neugodnoj situaciji pred klijentom više puta se našlo prosječno 23% ispitanika, a 41% ispitanika izjavilo je kako im se to dogodilo svega nekoliko pusta. Neugodnu situaciju s klijentom zbog nepristojnosti suradnika nikada nije doživjelo 36% ispitanika.

Od ispitanika koji su pred klijentom ili poslovnim partnerom doživjeli neugodnu situaciju zbog nepristojnog ponašanja suradnika, čak 15% ih je za posljedicu imalo narušavanje ili čak prekid poslovnih odnosa. Otvoreni prigovor od strane klijenta ili partnera čulo je 22% ispitanika, dok se većina (84%) 'samo' našla u neugodnoj situaciji, a svega 6% ispitanika je zbog nepristojnog suradnika doživjelo odlazak partnera sa sastanka.
 

3. Nepristojno ponašanje samih ispitanika

Većina ispitanika (prosječno 80%) priznaje kako i sami imaju neke navike i ponašanja koja bi mogla iritirati njihove suradnike. Žene su nešto sklonije priznati da imaju navike koje bi mogle iritirati suradnike, nego muškarci, pa je to priznalo njih 83% za razliku od nešto manje (76%) muškaraca.

Od ispitanika koji su izjavili kako imaju navike i ponašanja koja bi mogla iritirati suradnike, najviše ih je izjavilo kako je to preglasno pričanje na telefon i to u poslovne svrhe. Da glasno puštaju glazbu izjavilo je 19% muškaraca i 16% žena, dok je po 18% muškaraca i žena priznalo da preglasno pričaju na telefon čak i kada se radi o privatnim razgovorima. Da ima loše higijenske navike priznalo je 5% muškaraca i svega 1% žena.

Download cijelog teksta (pdf)

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.