Share
Tweet
Share
Send to friend

Ispijanje kave na radnom mjestu

Kava treba biti crna kao pakao, snažna kao smrt i slatka kao ljubav", govori turska narodna mudrost. No, dok putem ekrana otkrivamo da Turci najčešće piju čaj, Hrvati od svog crnog zlata ne odustaju. Ispijanje kave nacionalni je sport koji se u Hrvatskoj pojavio 1748. kad je Nizozemac Dun otvorio prvu kavanu.

Ispijanje kave na radnom mjestu

Koliko zaposlenici uživaju u kavi na radnom mjestu i koriste li kofein kao izvor energije, otkrio je portal MojPosao u najnovijem istraživanju provedenom na više od 500 ispitanika. Rezultati pokazuju da većina ispitanika (76%) treba kavu na poslu svakog dana, a najviše vole kavu s mlijekom (39%).

Zaposleni u državnim tvrtkama najčešće piju kavu

Da se kava tijekom radnog vremena najviše pije u državnim tvrtkama potvrđuje 88% ispitanika koji u njima rade.

U odnosu na prosjek u ostalim tvrtkama gdje je 19% onih koji piju kavu u vanjskim kafićima, u državnim je tvrtkama njihov udio nešto veći i iznosi 26%.

Za razliku od onih koji kavu ispijaju izvan prostora tvrtke, svaki drugi ispitanik (49%) pije kavu na svom radnom mjestu prilikom obavljanja zadataka, a trećina (31%) napravi pauzu s kolegama unutar prostora tvrtke. Po omiljeni napitak najčešće se odlazi u posebnu prostoriju na poslu (43%), dok trećina svih ispitanika koristi automat za kavu.

Zaposleni (47%) najčešće sami financiraju svoju kavu. Osobni troškovi za većinu ispitanika (28%) iznose između 6 i 10 kuna, a rastrošno je tek 3% ispitanika koji potroše 21 i više kuna na kavu dnevno. Ostali (28%) podijele troškove s kolegama ili (21%) piju kavu od tvrtke.

Pušači na kave troše više vremena

U skladu s potrebom za razbuđivanjem, većini (77%) jutro je najdraže doba dana za uživanje u kavi. Za 28% ispitanika kava najbolje 'sjeda' poslije ručka dok 11% pije kavu u različita vremena, tijekom pauze ili noćne smjene.

Najviše ispitanika (37%) popije kavu u deset minuta, tijekom pauze. Pušačke potrebe diktiraju trajanje pauze za kavu jer 44% nepušača dnevno potroši do 10 minuta na omiljeni napitak, dok isto možemo reći za svakog četvrtog pušača (26%). Više od pola sata pauze uz kavu koristi 15% pušača i 9% nepušača.

Kavu pijemo jer nas drži budnima i volimo njen okus

Kada je riječ o razlozima ispijanja kave, gotovo polovici ispitanika (45%) kofein je potreban za obavljanje poslovnih obaveza. Njih 42% pije kavu zbog dobrog okusa, a trećina (35%) jednostavno voli pijuckati topli napitak. Svaki peti ispitanik (20%) uživa u kavi uz cigarete, dok je 4% navelo razloge kao što su navika ili druženje s kolegama.

Ispitanici se uglavnom drže svojih doza kave i svaki dan popiju podjednaku količinu (90%) što kod najviše kavopija (43%) iznosi šalicu kave dnevno. Nešto više od trećine (37%) uživa u dvije, a njih 12% u čak tri kave dnevno. Zanimljivo je kako se potrebna količina kave smanjuje kroz tjedan uz lagani porast u petak kad 3% ispitanika treba više kave da bi nastavili funkcionirati na poslu.

Kava najpopularnija u sjevernoj Hrvatskoj i među tridesetogodišnjacima

Bez obzira na spol, najviše 'kavopija' stanuje u sjevernoj Hrvatskoj, Zagrebu i okolici (82%). U istočnoj Hrvatskoj (14%) i Dalmaciji (11%) živi najviše ispitanika koji ne piju kavu, a svega 9% od ukupnog broja ispitanika nikad ne konzumira kofeinski napitak.

Muškarci piju više kave od žena. Nježniji spol češće popije jednu kavu za vrijeme radnog vremena (50%) u odnosu na gotovo upola manje muškaraca (27%). Dvije kave za vrijeme radnog vremena popije 41% muškaraca i 36% žena dok su tri kave standardna doza za 18% muškaraca i svega 8% žena.

Također, u kavi ponajviše uživaju ispitanici u dobi od 31 do 40 godina, njih 95% pije kavu barem povremeno dok 81% redovno uzima kavu. S druge strane, po 16% ispitanika mlađih od 25 i starijih od 40 navodi da uopće ne pije kavu.

Slikovni prikaz rezultata istraživanja (infografiku) možete preuzeti ovdje 

Cjelokupne rezultate istraživanja možete pogledati ovdje

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.