Share
Tweet
Share
Send to friend

Vi ste šef 2: Uzmite malo vremena – za sebe!

U prvom dijeli priče „Vi ste šef“ dali smo vam niz dobrih razloga zašto je važno izdvojiti vrijeme za sebe i evaluaciju svoje uloge – šefa. Sada je na redu konkretna analiza.

Vi ste šef 2: Uzmite malo vremena – za sebe!

Ako svakodnevno vodite evidenciju i analizirate svoje poslovanje, sada je na redu 'samoprocjena'. Pokušajte na isti način proanalizirati sebe, odgovarajući na nekoliko pitanja:  

1) Radim li stvari koje ne bih tolerirao svojim zaposlenicima?

Da, vi ste šef, ali neprimjereno ponašanje uvijek ostaje – neprimjereno. Ako dolazite na posao kad god želite, zapošljavate ljude na temelju poznanstava ili prijateljstava, istovremeno oštro sankcionirate zaposlenike kada naprave neki propust ili pogrešku u poslu, niste dobar primjer.

Zapitajte se – da li biste tolerirali kada bi se vaši zaposlenici tako ponašali jedni prema drugima ili prema vama? Promislite: jeste li vi djelomično odgovorni za lošu radnu atmosferu ili loš odnos vaših zaposlenika prema poslu?

2) Rastete li? Razvijate li se?

Vjerojatno ste 'škicnuli' svoje financijsko izvješće za prošlo tromjesečje i uspoređujte ga s prethodnim no, što je s vašim osobnim vještinama? Nije isto raditi posao samostalno ili voditi kompaniju koja zapošljava 10, 50 ili 100 ljudi. Vaše vještine možda su dobre i korisne danas no, hoće li biti i sutra? 

 3) Koje su vaše slabosti i mane – kako ih popraviti?

Sigurno ih imate, stoga ih definirajte i zapišite na papir (ne, „jako naporno radim“ nije mana).

Vi ste šef dakle, imate mogućnost i privilegiju donijeti bilo koje rješenje, koje vam najbolje odgovara. Ako niste dobri u izboru kandidata na razgovoru za posao – dodijelite taj zadatak nekom drugom. Ako niste dobar organizator – upišite stručni tečaj na kojem ćete savladati tu vještinu. Što god odlučili, zapište i pridržavajte se toga.

4) Jeste li na putu koji vodi do cilja?

Možda vam se čini da je ovo glupo pitanje – naravno da jeste! Ipak zastanite i razmislite: je li to zaista put kojim želite ići? Ako želite pronaći nove klijente, a vaš radni tim, zadužen to, naprosto je 'zagušen' poslom oko postojećih klijenata – to se neće dogoditi.

Analiza vlastitih sposobnosti i ciljeva može znatno unaprijediti vaš odnos sa zaposlenicima i klijentima te popraviti vaše poslovanje. Znat ćete kako stojite i kamo idete. Drugim riječima, biti ćete sposobni sami krčiti put poslovim uspjesima u maniri pravog vođe! (M.M.)

Source: Allbusiness

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.