Share
Tweet
Share
Send to friend

Kome treba tim building?

„Timovi bi morali biti jednako fokusirani te imati ciljeve baš kao i jako motivirani pojedinci." – Bill Gates

Kome treba tim building?

Tim building je pojam koji označava širok spektar aktivnosti, čiji je cilj povećati moral i produktivnost zaposlenika. Posebno je usmjeren prema zaposlenicima koji imaju manje samopouzdanja. Tim building je nastao na ideji kako je moguće izgraditi povjerenje i pozitivnu radnu atmosferu među ljudima, ako to ne postoji.

Tim building ima brojne prednosti: među zaposlenike može unijeti produktivnost i poboljšati međuljudske odnose. Ali ponekad može ispasti i potpuni fijasko, zbog čega ne treba kriviti zaposlenike („Sve smo pokušali, ali oni naprosto ne mogu raditi zajedno!“).

Kako biste razumijeli što se krije u pozadini loše izvedenog tim building-a prvo pokušajte doznati – zašto tim building nije uspio?

Tim building ne gradi 'tim'

Mnogo je razloga zašto tim building ne gradi timove:

1) Odbacivanje ideje u startu

Većina ljudi ne voli ovakve aktivnosti i malo njih ima razumijevanja za 'prpošne, dirljive aktivnosti' s kolegama u koje nemaju povjerenja na radnom mjestu. Na taj način zaposlenici od samog početka ne vjeruju aktivnostima koje bi im trebale pomoći da učvrste povjerenje! 

2) Strah od promjene osobnosti

Tim buildig se nerijetko smatra 'napadom na osobnost' jer pokušava promijeniti ponašanje zaposlenika, bez razumijevanja uzroka tog ponašanja. Zamjena 'lošeg' ponašanja 'dobrim' ima kratkoročan učinak – prvom sljedećom prilikom neželjeno ponašanje će se vratiti.

3) Stavljanje problema 'pod tepih'

Tim building ne rješava probleme – to rade nadređeni, koji razgovaraju sa svojim zaposlenicima i pokušavaju utjecati na razlog njihova nezadovoljstva u okvirima radnog vremena, ureda i sl. Ako to ne postoji, tim building je – bačen novac. 

4) Natjecanje ne donosi osjećaj uspjeha

Da, netko će pobijediti, većina – neće. Ako se svrha tim building-a svodi isključivo na 'pitanje pobjede i poraza', većina sudionika imat će osjećaj da 'nisu dovoljno dobri'. To nije osjećaj koji želite usaditi svojim zaposlenicima.

5) Natjecanje iz ljudi izvlači 'ono najgore'

Neki naprosto ne vole gubiti i teško podnose poraz. Drugi pokušavaju varati, kako bi se domogli pobjede. Ponekad je bolje ostaviti ljude u uvjerenju kako su svi dragi i ljubazni, nego dati im priliku da jedni druge vide u najgorem izdanju. 

6) Nadmetanje nije učenje

Istraživanja pokazuju da manje naučimo kad se natječemo nego kada surađujemo.

7) Natjecanje rezultira lošom izvedbom

Suprotno uvriježenom mišljenju, većina nas je lošija u nečemu kada se natječemo. To je posebno izraženo u izvršavanju kompleksnih zadataka koji traže suradnju i učenje od drugih.

8) Gubitak vremena

Beskorisno je ulagati vrijeme u aktivnosti kojima je cilj samo - nagrada pobjednika. Svrha tim building-a je: potaknuti ljude da nauče nešto što će im biti korisno u poslu. Ako to nije slučaj, zaposlenici će pokazati odbojan stav prema tim building-u jer će ga promatrati samo kao sredstvo koje ih odvlači od konkretnog, stvarnog i 'pametnijeg' posla. (M.M.)

Izvor:  Strategic Business Team

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.