Share
Tweet
Share
Send to friend

Razgovor za posao: pripremite se!

Kandidati griješe kada misle da će većina postavljenih pitanja biti vezana uz njihovo dosadašnje radno iskustvo.

Razgovor za posao: pripremite se!

Razgovor za posao neobično je stresno iskustvo. U svega pola sata (ili manje) morate briljirati i zadiviti svog potencijalnog budućeg poslodavca ili kolege. Kako to učiniti?

Poslodavci vole vizionare

Osnovni cilj razgovora za posao je: pokazati da imate viziju sebe na radnom mjestu za koje ste se prijavili. Drugim riječima, pripremite odgovor na pitanje: „Ako vas zaposlimo, što planirate postići/unaprijediti u prva tri mjeseca?“

Vježbajte pred ogledalom

Svrha ove vježbe, ali i mnogih drugih, leži u tome da morate pustiti mašti na volju. Zamislite da ste već dobili posao za koji vam razgovor tek slijedi i pokušajte zamisliti sljedeće situacije:

  • Za koju tvrtku radite?
  • Kako izgleda vaš prvi radni dan?
  • Koji je vaš prvi radni zadatak?
  • Što bi moglo unaprijediti poslovanje ove tvrtke - kako vi možete dati svoj doprinos?

Razmišljajte o ovome dok se potpuno ne uživite u svoju ulogu. Zapišite svaku dobru ideju koja vam padne na pamet i ponesite bilješke na razgovor. Kada dođete na razgovor puni ideja i sami ćete ih htjet izložiti što znači da će razgovor za posao biti posvećen poslovima koje ćete napraviti, a ne poslovima koje ste radili. To je cilj! 

Nemojte obećavati nemoguće

Nemojte biti 'ziheraši': „Ne bih unosio nikakve promjene dok ne naučim više o poslovanju tvrtke i posavjetujem se s drugim kolegama.“ Iako nije loš, ovo je predvidljivo odgovor.

Čuvajte se krajnosti. Nemojte obećavati ono što realno nećete moći ispuniti (veće kvote od dosadašnjih ili predviđenih).

Suzdržite se kritiziranja. Neki poslodavci pitat će vas što mislite o proizvodima tvrtke ili konceptu poslovanja. Pritom će prešutjeti da su upravo oni osmislili taj konkretan proizvod ili uslugu. Ako ne možete izbjeći kritiku, barem je lijepo uobličite. Npr. "Mislim da je riječ o jako korisnom proizvodu, ali čini mi se da nije dovoljno zastupljen na tržištu, što je velika šteta. Možda bi ga bilo zgodno promovirati na način da ___________."

Budite poslovni partner, a ne kandidat

Vrlo je važno kakvim ćete se prikazati na razgovoru, a u kontekstu svog potencijalnog radnog mjesta. Osoba koja vodi intervju želi doznati kako ćete se ponašati u prvi mjesecima obavljanja posla: koje zadatke možete trenutno preuzeti i samostalno obavljati od prvog radnog dana?

Imate li neke dobre ideje koje se mogu realizirati u kratkom roku i podići kvalitetu poslovanja? Kako vaša dosadašnja znanja i iskustva mogu pomoći vašem novom poslodavcu? Ukratko, dobro promislite o tome što konkretno možete 'dati' novom poslodavcu u okviru radnog mjesta koje želite. Što je vaše izlaganje preciznije, veća je mogućnost da ćete posao i dobiti. (M.M.)

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.