Share
Tweet
Share
Send to friend

“Tu sam čovjek, tu radim”

Prema istraživanjima portala MojPosao dm je već godinama najpoželjniji hrvatski poslodavac. Svaki mjesec u tvrtku pristigne između 600 i 700 zamolbi za posao.

“Tu sam čovjek, tu radim”

Trgovačka tvrtka dm-drogerie markt osnovana je u Njemačkoj 1973. godine, odakle se već 1976. širi na tržište Austrije, dok u posljednjim desetljećima bilježi snažan razvoj na prostorima Mađarske, Češke, Slovačke, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Rumunjske i Bugarske. Danas je prisutna u više od 2.500 prodavaonica u 11 zemalja diljem Europe, a zapošljava više od 39.000 djelatnika koji ostvaruju godišnji promet od 6.1 milijardi eura, čime predstavlja vodeću tvrtku u svom tržišnom području.

Prva prodavaonica dm-a u Hrvatskoj otvorena je u Zagrebu 9. svibnja 1996. godine čime dm postaje predvodnik drogerija tipa samoposluga na našem tržištu. Od tada, u Hrvatskoj je, prema visokim dm standardima, uređeno i 140 prodajnih mjesta u 52 grada i zaposleno više od 1.100 ljudi.  Posljednjih godina dm u Hrvatskoj s ponosom nosi titulu Najboljeg poslodavca, prema istraživanju portala MojPosao, ali i titulu Najpoželjnijeg poslodavca. Što za dm znače ove laskave titule te kako izgleda selekcijski postupak najpoželjnijeg poslodavca u zemlji, pojasnila nam je gospođa Gordana Picek, članica Uprave i voditeljica Odjela ljudskih resursa, nabave i regije

MP: Što za vas znači biti jedan od najboljih hrvatskih poslodavaca?

Ove su nam titule izuzetno značajne jer su prepoznata dm-ova ulaganja u poticajno radno okruženje. Posebno nam je drago što su nas naši zaposlenici kontinuirano već četiri godine zaredom svojim visokim ocjenama pozicionirali na prvo mjesto najboljih poslodavaca. Naš slogan „Tu sam čovjek, tu kupujem“ naši zaposlenici su interno parafrazirali sloganom „Tu sam čovjek, tu radim“ čime su dodatno potvrdili svoje zadovoljstvo tvrtkom u kojoj rade.

MP: Što ste, kao kompanija, naučili o sebi od svojih zaposlenika? Koje stvari radite dobro? Postoji li nešto što biste željeli poboljšati?

dm Hrvatska primjenjuje tj., bolje rečeno, živi  filozofiju koncerna, uz poštivanje regionalnih specifičnosti. dm koncern svugdje provodi istu kadrovsku politiku i svugdje su zaposlenici ključni, presudni faktor poslovanja i funkcioniranja organizacije. Poslodavci na hrvatskom tržištu polako počinju uviđati da su zadovoljni zaposlenici ključ uspjeha, jer ispred svake velike uspješne kompanije stoje ljudi, zaposlenici te kompanije koji su vlastitim trudom i radom ostvarili  te vrhunske rezultate. Za uspjeh tvrtke na tržištu nije presudan proizvod ili djelatnost kojom se bavi, već upravo pozitivno ozračje i dobro posložen sustav koji omogućuje kvalitetnu raspodjelu posla. U dm-u se povodimo za idejom kako što više daš, to ćeš više i sam dobiti, a tvrtke koje razmišljaju na taj način ostvaruju i veći profit. Naravno, interakcija između organizacije i zaposlenih je konstantna te uvijek ima područja koja se mogu unaprijediti.

MP: Koje osobine najviše cijenite kod svojih sadašnjih te potencijalnih zaposlenika?

Osobe koje svojim stavom pokazuju kako žele svojim radom u tvrtci doprinijeti njezinom razvoju poželjni su zaposlenici  i obično posjeduju slijedeće kvalitete:

  • točnost
  • profesionalnost
  • pozitivan stav
  • poznavanje tvrtke u koju se kandidat javlja
  • konkretnost
  • spremnost na suradnju
  • snalažljivost
  • duhovitost
  • dobro izražavanje
  • poznavanje jezika

MP: Teško je uopće i zamisliti kako izgleda selekcijski postupak kod najpoželjnijeg poslodavca u državi. Možete li ga ukratko opisati? Tko vam se najčešće javlja na oglase za posao?

Kada se u dm-u javi potreba za novim radnim mjestom, prvo otvaramo interni natječaj koji omogućava našim zaposlenicima napredak i promjenu radnog mjesta unutar dm-a, a što  je ujedno i jedan od načina  motivacije djelatnika. Ukoliko među postojećim zaposlenicima ne uspijemo pronaći pravu osobu za to radno mjesto, posežemo u naš popis ulaznih molbi. Naime, dm već posljednje tri godine svakodnevno zaprimi i po dvadesetak molbi za posao. Velik interes za posao u dm-u traje duže vrijeme na što utječe i već dobro poznato zadovoljstvo naših zaposlenika - naši su zaposlenici već četvrtu godinu za redom izabrali dm kao Naj poslodavca, a ove je godine dm treći  puta za redom proglašen i najpoželjnijim poslodavcem u Hrvatskoj. U proteklih godinu dana dm je zaprimio više od 7400 molbi, a svaki mjesec pristigne između 600 i 700 zamolbi. 

MP: Koji su kriteriji presudni u izboru određenog kandidata?

Uz sve nabrojane kvalitete koje su poželjne kod zaposlenika, u selektivnim procesima se posebno fokusiramo i na karakter osobe koja se želi zaposliti kod nas. Ljudi koje kroz život vode iste vrijednosti i ista životna filozofija kao i dm, filozofija po kojoj je čovjek u centru, a njegove se posebnosti cijene, puno se lakše uklapaju u naša načela rada i njima dajemo prednost kod zapošljavanja.   

MP: Prema Vašem iskustvu, koje pogreške posloprimci najčešće ponavljaju prilikom prijave na oglas za posao ili tijekom selekcijskog intervjua? Imate li kakav savjet za njih?

Najčešća pogreška kandidata prilikom zapošljavanja je ta da nisu svjesni važnosti prvoga dojma. Naime, kandidati moraju znati kako njihov stav, govor, ponašanje, pa čak i odjeća prilikom razgovora za posao utječu na odluku o zapošljavanju. Razgovor je jedinstvena prilika da se predstave željenom poslodavcu koji mora na temelju jednog susreta odlučiti želi li tu osobu u svojem timu. Ipak, najviše se cijeni autentičnost. Ako ste na razgovoru ono što jeste, poslodavac će to prepoznati i znati cijeniti.

Želite li i Vi postati Najbolji poslodavac? Prijavite se i sudjelujte u projektu Najbolji poslodavci portala Moj posao te postanite dio hrvatskog elitnog poslovnog društva.  

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.