Share
Tweet
Share
Send to friend

10 savjeta za razgovor za posao

Postoji već bezbroj savjeta na ovu temu, ali ponekad je korisno čuti i savjete stručnjaka koji su sjedili s obje strane stola…

10 savjeta za razgovor za posao

1) Uranite

Mnogo je dobrih razloga: ako na razgovor dolazite automobilom, poštedjet ćete se stresa koji je posljedica prometnih gužvi te u miru pronaći slobodno parkirno mjesto. Ukoliko imate veliku tremu, dobro je doći ranije na mjesto razgovora, upoznati se s lokacijom, osjetiti atmosferu prostora…to vas možda neće potpuno umiriti, ali sigurno ćete se osjećati ugodnije kada 'doživite' prostor.

2) Provjerite još jednom svoj životopis i zamolbu

Biti će vam postavljena pitanja koja se odnose na informacije koje ste naveli u svom životopisu te istaknuli u pismu zamolbe. Nije loše prisjetiti se što ste napisali kako biste i tijekom razgovora ostali doslijedni. Nema ničeg goreg nego kad sami sebi proturiječite, samo zato jer ste u vrijeme pisanja zamolbe npr. bili 'u nekom drugom filmu'.

3) Budite iskreni

Čak i kada ne možete ponuditi dovoljno dobar odgovor,  budite iskreni. Ako lažete, velika je vjerojatnost da će ispitivač to otkriti. Ako se uspjete 'provući' i dobiti posao, poslodavac će od vas imati veća očekivanja, a tada bi vaša laž mogla izaći na vidjelo. U svakom slučaju, ne isplati se lagati.

4) I sami postavite pitanja nakon intervjua

Pokažite zanimanje za prirodu posla, koje konkretne zadatke podrazumijeva vaše radno mjesto itd. Čak i ako znate već sve informacije, pokazivanje ovakvog interesa može vas izdvojiti u odnosu na ostale kandidate.

5) Nemojte 'blebetati'

Ponekad imamo osjećaj kako se od nas očekuje da opširno odgovorimo iako zapravo nemamo baš toliko toga za reći. Ne dajte se uhvatiti u ovu zamku. Na kraju ćete počet pričati o stvarima koje uopće nemaju veze s postavljenim pitanjem. Pažljivo poslušajte pitanje, slobodno si uzmite nekoliko sekundi za razmišljanje i dajte konkretan odgovor. Nema veza što je kratak, bitno je da je informacija cjelovita.

6) Nemojte reći da ste nervozni

Svatko je nervozan prije ili tijekom razgovora za posao. To je razumljivo. No, ako se ne možete kontrolirati ili imate potrebu priznati tremu, to bi moglo poslati krivu poruku. Poslodavci trebaju zaposlenike koji mogu ostati cool pod pritiskom ili stisnuti rokovima, a ne nekoga tko će paničariti.

7) Nemojte uljepšavati stvarnost pod svaku cijenu

Svatko je radio neke pogreške tijekom karijere i nemojte bježati od toga. Svi imamo svoje slabosti, to je naprosto 'dio paketa'. Umjesto da uljepšavate stvarnost, radije priznajte svoje slabosti, ali istaknite konkretne primjere kako radite na njihovom poboljšanju, što ste naučili iz negativnog iskustva ili kako ste ga uspješno prevladali.

8) Iznosite konkretne primjer

Respektabilan životopis to jest rad za renomirane tvrtke i prestižna diploma su prednosti, ali nisu i presudni. Radno iskustvo igra ključnu ulogu prilikom izbora kandidata, a ako ga možete potkrijepiti što konkretnijim primjerima, više ćete se istaknuti u odnosu na ostale kandidate.

9) Koncentrirajte se na sugovornika

Nemojte pogledavati uokolo, gledati u noge, vrtjeti prstima… Gledajte sugovornika u oči. Morate pokazati da ste potpuno koncentrirani.

10) Isključite mobitel

Isključite ga potpuno. Nije dovoljno samo stišati melodiju ili uključiti vibraciju. Ugasite mobitel. Ni slučajno ga nemojte držati u ruci, pogledavati na njega ili bilo što treće. Ponavljamo: isključite mobitel.

11) Na kraju…

Budite fleksibilni tijekom razgovora za posao. Pripremite se na neočekivano. Možda ste dobili informaciju da ćete razgovarati samo s jednom osobom, a zapravo vas u prostoriji čekaju tri sugovornika. Ili vaš sugovornik može biti osoba koju uopće niste očekivali (npr. voditelj Odjela ljudskih resursa umjesto marketing menadžer). Što se bolje možete prilagoditi neočekivanim situacijama, veća je šansa da će vaš razgovor proći ugodno, na obostrano zadovoljstvo. (M.M.) 

Izvor: Hub Pages

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.