Share
Tweet
Share
Send to friend

Napišite uspješan poslovni plan

Poslovni plan je karta koja određuje put kojim tvrtka mora ići, ako želi ostvariti profit. Od dobre vizije preko pripreme na 'neočekivano' , ovo su smjernice koje će vam u tome pomoći…

Napišite uspješan poslovni plan

Neovisno o tome planirate li tek pokrenuti posao ili vaša tvrtka posluje već neko vrijeme te neovisno o tome financirate li poslovanje kroz pozajmice, važno je kreirati opsežan i detaljno razrađen poslovni plan koji će vas i vašu tvrtku voditi kroz sve izazove poslovanja. O tom planu ovisi sve: vaši zaposlenici, tvrtka pa i vaša karijera.

Pisanje poslovnog plana 'natjerat' će vas da objektivno sagledate sliku svog poslovanja ili čak razvijete nove poslovne strategije i projekte koji će u budućnosti ostvarivati respektabilan prihod. Plan će također poslužiti kako biste se fokusirali na postavljene ciljeve i kako vas sporedne stvari ne bi odvukle od glavnog cilja.

Kako kreirati dobar poslovni plan?

1) Vizija

Zvuči primamljivo zasukati rukave i zaviriti u detalje vlastitog posla – evaluirati procese, proučiti marketinške segmente i rad konkurencije. Ali, nemojte još početi s time. Prije nego što se izgubite u detaljima, stvorite u glavi jasnu viziju i skladan sustav vrijednosti za svoju tvrtku. Definirajte slogan koji će odražavati vaše kratkoročne ciljeve i prioritete. Tek sada, kada imate cjelovitu sliku svog poslovanja, možete krenuti u kreiranje plana s jasnom predodžbom i više samopouzdanja.

2) Budžet i plan nisu sinonimi

Ne možete kreirati dobar poslovni plan bez budžeta i financijskih prognoza. Ali budžet bi se neupitno trebao odražavati na pojedine segmente vašeg poslovnog plana.

Ako nemate jasnu sliku vlastitog poslovanja, branše, konkurencije i marketinških okvira prije planiranja budžeta, vaše brojke neće odgovarati stvarnim potrebama.

3) Nemojte zanemariti klijente

Svi znamo za izreku „Mušterija je uvijek u pravu.“ Ovo je posebno točno kada se nametne pitanje: kako potrošiti budžet?

Nažalost, previše poduzetnika pretpostavlja da znaju što njihovi klijenti žele te im nemaju potrebu postaviti to pitanje. Izdvojite vrijeme kako biste bolje upoznali svoje klijente te izradili plan koji u uzima u obzir njihove potrebe.

4) Ne podcjenjujte konkurenciju

Možda u ovom trenutku zaista nemate konkurenciju no, ona će se kad-tad pojaviti. Već sada morate razmišljati što ćete učiniti u trenutku kada se to dogodi – uvijek morate biti korak ispred. Sama činjenica da ste prvi s vremenom naprosto neće biti dovoljna prednost.

Ako već imate konkurente, obratite pažnju na njih kako vas jednoga dana ne bi neugodno iznenadili. Osim toga, konkurenti mogu biti odličan izvor informacija o onome što je 'isplativo', a što nije te vam mogu uštedjeti mnogo truda i novca.

5) Ne bojte se preuzeti rizik

Smisao kreiranja poslovnog plana nije izbjegavanje rizika, već razumijevanje i hvatanje u koštac s rizikom. Dobar poslovni plan uzima u obzir moguće izazove, dobre i loše scenarije. Također uključuje različite poslovne strategije za suočavanje s izazovima – bolje je na vrijeme razmišljati o mogućnostima rješavanja problema nego u trenutku kada svu energiju i napor morate posvetiti brzo djelovanju.

Obratite pažnju na razliku između 'ukalkuliranog rizika' i nepromišljenosti, a vaš plan može vam pomoći u uočavanju te razlike.

6) Potražite drugo (ili treće) mišljenje

Čak i najiskusniji poduzetnici znaju da mogu imati korist već i od same 'promjene perspektive'. Čak i ako ste poduzetnik bez zaposlenika, potražite nekoga tko objektivno može proučiti vaš plan, uočiti njegove eventualne slabosti (koje su vama možda promakle) ili čak i prednosti koje niste dovoljno istaknuli.

7) Očekujte neočekivano

Svaki poslovni plan treba biti kreiran tako da se može uhvatiti u koštac s nepredviđenim komplikacijama. To znači da biste prilikom kreiranja budžeta trebali voditi računa o njegovoj fleksibilnosti. To će možda značiti i odbacivanje dosadašnje poslovne prakse. Nemojte se bojati promjena.

8) Ne zaboravite po čemu ste jedinstveni

Odlična i inovativna ideja pomoći će vam u pokretanju posla ili polučiti uspjeh prvih nekoliko godina poslovanja, ali neće vam jamčiti trajan uspjeh. Iako je važno pratiti konkurenciju, nemojte kreirati svoje poslovanje prema njihovim trendovima. Na kraju krajeva, vi ste ovdje kako biste pobijedili konkurenciju, a ne postali tek jedan u masi.

Učite od svojih konkurenata – proučite njihove jake strane, učite na njihovim slabostima i propustima. Iskoristite ove informacije u kreiranju vlastitog poslovnog plana.

9) Budite jasni kada je u pitanju nagrađivanje

Izgradnja kvalitetnog posla podrazumijeva puno rada i truda, ali mora uključivati i nagrade, za vas i vaše zaposlenike.

Kada u poslovnom planu postavite ciljeve, uključite u njega i motivacijske instrumente koji nadilaze zadovoljstvo dobro odrađenim poslom. Ljudi se više trude kada znaju da slijedi nagrada.

10) Ne odgađajte plan

Najveća pogreška bila bi ne kreirati poslovni plan uopće. Planiranje zahtijeva puno truda, ali ne jamči uspjeh. Ipak, dobar poslovni plan najbolji je put da svoje vizije i očekivanja pretočite u konkretan i kvalitetan posao. Stoga, nemojte razmišljati o pisanju poslovnog plana – jednostavno ga napišite. (M.M.) 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.