Share
Tweet
Share
Send to friend

Bočice i papirići - najdraže zalihe uredskih hrčaka

Mnogi ljudi skloni su tzv. sindromu hrčka koji ih potiče na neprestano sakupljanje i čuvanje stvari za koje misle da su “stvarno korisne”. Koliko smo uredni na radnom mjestu i ima li (ne)urednost veze s radnim učinkom, otkrio je portal MojPosao u istraživanju provedenom na više od 500 ispitanika.

Bočice i papirići - najdraže zalihe uredskih hrčaka

Visokoobrazovani skloni čuvanju nepotrebnih dokumenata

Malo više od polovice ispitanika (55%) opisuje svoje radno mjesto kao organizirano. Neuredan radni prostor ima 41% ispitanika, dok je 4% onih koji priznaju da im je stol toliko neuredan da se niti sami ne snalaze.

Viši stupanj obrazovanja ne jamči organiziranost i urednost na poslu - 61% ispitanika sa srednjom stručnom spremom ima uredan stol, dok je to isti slučaj za 46% ispitanika s viškom i za 45% ispitanika s visokom stručnom spremom. Zanimljivo je da je među onima koji su toliko neuredni da se niti sami ne snalaze među stvarima na stolu najviše onih s visokom stručnom spremom - njih 6% izjavilo je kako su iznimno neuredni i neorganizirani.

Ovisno o mjestu prebivališta, najurednijima su se pokazali stanovnici središnje, istočne i sjeverne Hrvatske. Suprotnost su ispitanici iz Istre i Kvarnera te Dalmacije gdje svega 39%, odnosno 49% ispitanika ima uredno radno mjesto. 

Najdraža zaliha 'uredskih hrčaka' je papir. Najviše ispitanika (56%) na svom radnom stolu čuva nepotrebne dokumente, dok ih 54% ima ispisane papiriće koji su odavno trebali biti u košu za smeće. Trećina ispitanika (36%) na stolu ima što prazne što pune bočice vode, a 13% ih ima neoprano posuđe. Stare novina na stolu voli čuvati 14% ispitanika.

Među najneobičnijim predmetima koji im se trenutno nalaze na radnom stolu ispitanici su izdvojili rukom ukrašene kvačice za rublje, dječje autiće i ostale igračke, držač za igle, kutija paste za zube, čarape i otvarač butelja.

Najčešće vrijeme čuvanja nepotrebnih stvari je dulje od tjedan dana, 32% ispitanika drži nepotrebne stvari na svom stolu u tom periodu. Petina ispitanika (18%) je disciplinirana i odmah sve baca u smeće.

Redovitim čišćenjem stola do boljeg imidža u tvrtki

Za razliku od uredskih hrčaka 'čistunci' ne pospremaju stvari jer ih odmah stave na odgovarajuće mjesto. Takvog profila je 18% ispitanika. Svaki dan radno mjesto pospremi 22% ispitanika, a jednom tjedno to radi njih četvrtina (25%). Jednom mjesečno posprema 24% ispitanika, dok ih 7% svoj radni prostor dovodi u red tek jednom godišnje.

Osim što pospremaju, ispitanici svoje radno mjesto i čiste. Redovito čišćenje praksa je polovice ispitanika (53%). S druge strane, zabrinjavajući je podatak da higijenske navike u održavanju radnog mjesta nema 29% ispitanika koji čiste tek jednom godišnje ili čak rjeđe. Spremačica održava radno mjesto čistim za 15% ispitanika, dok ih 3% priznaje da uopće ne čiste svoje radno mjesto.

Vlažne maramice su najčešće sredstvo za čišćenje radnog prostora, 43% ispitanika pribjegava upravo tom načinu čišćenja. Trećina (32%) ih koristi univerzalna sredstva za čišćenje, dok ih gotovo jednako toliko (31%) koristi običnu vlažnu krpu. Četvrtina ispitanika (26%) koristi sredstvo za dezinfekciju, a 22% sredstvo za uklanjanje prašine. Među ostalim odgovorima našla su se pomalo smiješna rješenje poput dlana i otpuhivanje prašine.

Osim svog stola, ispitanici pažnju posvećuju i urednosti dokumenata na računalu. Bez obzira što su im radni stolovi neuredni, većina ispitanika (72%) drži organizrane dokumente na računalu. Tri četvrtine ispitanika (77%) ima do 30 ikona na zaslonu poslovnog računala, 13% ih ima između 31 i 50 ikona, a 10% ispitanika ima više od 50 ikona.

Organiziranost pretinca elektroničke pošte slaba je točka većine ispitanika, njih 50% sve mailove, bez obzira na njihov status, drži u inboxu. Selekciju mailova radi druga polovica ispitanika, od kojih 23% razvrstava mailove odmah po primitku.

Povezanost urednosti i učinkovitosti, pa čak i poslovnog uspjeha, negira 47% ispitanika. Trećina smatra (33%) smatra kako su urednije osobe ujedno i uspješnije, dok ih petina (20%) nema stav o tom pitanju.

Mislite li da su urednost i organiziranost radnog prostora povezani s uspjehom?

Bez obzira što smatraju da urednost nema poveznice s urednošću, 57% ispitanika smatra kako njihovi nadređeni urednost radnog prostora ipak gledaju kao odraz efikasnosti. Polovica njih (50%) priznaje da nered utječe na njihovu produktivnost.

Najčešća neugodnost uzrokovana neurednim stolom je zametnut dokument od iznimne važnosti. Takav problem imalo je 39% ispitanika. Petina ispitanika (21%) doživjela je prigovor od strane nadređenih ili kolega, dok je 13% njih uništilo dokument koji im je kasnije zatrebao. Bez posljedica je prošlo 13% ispitanika.

Cjelokupne rezultate istraživanja možete pogledati ovdje

Infografiku možete pogledati ovdje

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.