Share
Tweet
Share
Send to friend

11 navika loših menadžera

Biti šef težak je zadatak, koji postaje još teži kada ‘zapinjete’ na vlastitim greškama. Donosimo 11 loših navika koje svakog šefa čine ‘slabom karikom’, ali donosimo i rješenja: kako te loše navike popraviti.

11 navika loših menadžera

Gospodin ‘Sveznalica’

Loše: Stopira rasprave koje bi mogle iznijeti na vidjelo njegovu ignoranciju, omalovažava istinske stručnjake u radnom kolektivu, a zatim (često puta svjesno i namjerno) zapošljava ili promovira loše zaposlenike ili one koji će biti njegovi ‘vjerni podanici’.

Dobro: Okružuje se najtalentiranijim i najpametnijim zaposlenicima koje može pronaći. Potiče natjecateljski duh zaposlenika, oslanja se na njihovo stručno znanje, ima povjerenja u radni kolektiv.

Više ga brinu brojke nego ljudi

Loše: Provodi više vremena nad tablicama nego sa svojim zaposlenicima. Brojke su jedino mjerilo uspjeha i sve što se ne može brojčano iskazati nije vrijedno spomena, zbog čega moral zaposlenika pada.

Dobro: Brojke shvaća kao mjerilo onoga koliko su dobro njegovi zaposlenici nešto napravili, ali pritom ne dovodi u pitanje kvalitetu samih ljudi. Dobar šef vjeruje u edukaciju te kako investirati u zaposlenike znači - povećati brojke.

Prihvaća ‘status quo’

Loše: Vjeruje da su promjene loše i užasava se promjena. Status quo daje mu osjećaj sigurnosti, ali i moć jer jedino tada osjeća da ima kontrolu.

Dobro: Ne voli promjene radi samoga sebe, već zato jer u njima vidi potencijal za razvoj svog tima. Iako se ponekad izlaže riziku, radi to dobrovoljno i shvaća to kao izazov.

Špijunira zaposlenike

Loše: Loš šef ima potrebu kontrolirati ponašanje svojih zaposlenika. Provjerava njihove aktivnosti na društvenim mrežama, koje internetske stranice posjećuju, čita njihovu elektroničku poštu, sve s ciljem kako bi otkrio nešto inkriminirajuće. Neki čak koriste i GPS kako bi pratili svaki korak svojih zaposlenika.

Dobro: Dobar šef shvaća da ‘njuškanje’ nije samo besmisleno već i stvara lošu radnu atmosferu, unosi paranoju i tjera zaposlenike da se ponašaju tajnovito.

Vjeruje u ‘tehnološku mitologiju’

Loše: Slijepo vjeruje da posljednja tehnologija zaposlenike automatski čini produktivnima.

Dobro: Zna da vrhunska tehnologija ne mora podrazumijevati i profitabilnost u poslovanju. Skeptičan je na ‘novotarije’ i potiče zaposlenike da sami odaberu opremu s kojom će raditi. 

Zavadi pa vlada

Loše: Zaposlenicima plasira dezinformacije kako bi ih međusobno posvađao, raspršio i naravno, neometano ‘vladao’.

Dobro: Potiče natjecateljski duh u odnosu na konkurentske tvrtke, a ne na način da vlastite zaposlenike međusobno suprotstavlja.

Odbija proslijediti posao

Loše: Vjeruje da sve može (mora) sam i misli da će oslabiti svoj autoritet poklanjajući povjerenje svojim zaposlenicima.

Dobro: Zna da je proslijeđivanje posla važno jer se zaposlenici osjećaju korisnima. Shvaća da radni dan ima rok trajanja i da, ne prepuštajući zaposlenicima da odrade posao bez njega ili po njegovom nalogu, gubi dragocjeno vrijeme.

Očekuje da zaposlenici čitaju njegove misli

Loše: Vjeruje da zaposlenici moraju sami znati i pretpostaviti ‘što je pisac htio reći’, a kada im mora dati povratnu informaciju, ona obično glasi: “Ne, nisam na to mislio!”

Dobro: Dobar šef jasno definira što želi i kakve posljedice očekuje. Točno zna objasniti kako će mjeriti rezultate, a intervenira samo ako nešto pođe krivo.

Ne želi prihvatiti odgovornost

Loše: Loši šefovi boje se izraziti svoje mišljenje. Ako ih to netko i pita, reći će: “Ovisi.” Ako moraju donijeti odluku, reći će: “Razmotrit ću to.” Ili “Radim na tome.”

Dobro: Shvaćaju da odgađanje odluke na neki nači je – odluka i to loša. Zato donose odluke brzo, bez inzistiranja na iscrpnim i bespotrebnim analizama ili raspravama.

Ignorira neradnike  

Loše: Smatra da će zaposlenik, koji radi loše svoj posao (ili ga ne radi uopće) kad tad shvatiti da mora početi raditi dobro. U međuvremenu, svi ostali zaposlenici preuzimaju na sebe dio njegovog posla, svi rade puno više i dulje, a moral kolektiva pada.

Dobro: Shvaća da pojedincu, kojem nije pomoglo stručno usavršavanje, koji ne želi ili loše radi svoj posao, treba zahvaliti na suradnji i potražiti nekog sposobnog.

Pripisuje si tuđe zasluge

Loše: Traži publiku i izvodi svoj privatni šou bacajući u sjenu zasluge svojih zaposlenika. S druge strane, kada projek ne da zadovoljavajuće rezultate, ‘u prvi plan’ gura te iste zaposlenike.

Dobro: Odaje priznanje svojim zaposlenicima, a svjestan je vlastitog doprinosa u segmentu suzbijanja konfliktnih situacija, osigurane edukacije, kreiranja vizije. Ako stvari pođu krivo, smatra to i vlastitom odgovornošću. (M.M.)

 

Izvor:  Inc.com    

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.