Share
Tweet
Share
Send to friend

9 stvari koje motiviraju zaposlenike

Nemate novca za povišice? Nema veze. Evo devet bolji načina kako povećati moral zaposlenika.

9 stvari koje motiviraju zaposlenike

Sposobnost motiviranja zaposlenika jedna je od najkvalietnijih vještina koju poduzetnik može posjedovati. Iako u početku ne djeluje tako, pojedine metode vaše zaposlenike mogu pretvoriti u strastveni tim koji naporno radi i posvećen je rastu i uspjehu tvrtke.

1) Budite velikodušni u nagrađivanju

Svi to vole, a i nije teško. Nagradite svako postignuće ili poboljšanje koje je vaš tim ostvario. Ako to do sada niste radili ili vam je neugodno, započnite nagrađivanjem pojedinaca nasamo, ali s vremenom nagradu pretvorite u javno priznanje.

2) Neka vaše ideje postanu njihove

Ljudi ne vole kada im netko govori što moraju raditi (osim ako sami ne pitaju za savjet). Umjesto da zaposlenicima govorite što od njih očekujete, izložite im neki zadatak ili problem i pitajte ih za mišljenje: kako bi ga oni riješili? Tako se ‘Napravi ovo’ pretvara u ‘Misliš li da je to dobra ideja?’, a zaposlenik će imati osjećaj da je kvalitetno doprinijeo poslovanju.

3) Riješite se menadžera (ok, ne doslovno)

Projekt bez menadžera? To ne zvuči dobro. Pritom ne mislimo da svom dobrom menadžeru morate dati otkaz već naprosto neke projekte povjerite timu zaposlenika, a menadžeru uskratite nadziranje projekta. To ne morate raditi uvijek, ali s vremena na vrijeme može biti dobra odluka.

Na ovaj način potičete zaposlenike da zajednički djeluju, kao tim, što rezultira puno većim (poslovnim) uspjehom nego kada svi moraju podnositi izvješće jednoj osobi. Možda vam se ova ideja ne sviđa, ali lakše je ‘prizemljiti’ nadređenog nego nositi se s padom morala svih zaposlenika. Rad u timu u kojem su svi jednaki rezultira bržim razvojem projekta. Ljudi će imati volje dolaziti ranije na posao i ostajati dulje te uložiti svoju kreativnost i energiju u projekt koji je ‘njihovih ruku djelo’.

4) Nikada ne kritizirajte i ne ispravljajte

Nitko, doslovno nitko, ne voli čudi da nešto nije dobro napravio. Ako tražite idealan ‘demotivator’ upravo čitate o njemu. Umjesto otvorenih kritika pokušajte indirektan pristup koji će ljude potaknuti na poboljšanje, učenje iz vlastitih pogrešaka i popravljanje istih. Zaposlenika možete pitati “Je li ovo zaista bio najbolji pristup? Zašto ne? Imaš li ideju što si mogao napraviti drugačije?” Na taj način potičete dijalog, umjesto da upirete prstom.

5) Neka svatko bude vođa

Istaknite kvalitete svojih zaposlenika i dajte im na znanje da pružaju primjer ostalima. Na taj način indirektno povisujete ljestvicu očekivanja, ali i motivaciju zaposlenika koji žele zadržati vaše povjerenje.

6) Pripremite im iznenađenje

To može biti odlazak na ručak, simboličan poklon s jednog od vaših putovanja, domjenak povodom blagdana i sl. Iznenadite ih i na taj način podsjetite da mislite na njih i cijenite njihov trud.

7) Udijelite priznanje ili malu nagradu

Pohvalite nekoga na sastanku, organizirajte mini natjecanje, ako ste dobili poklon bonove ili kakve druge simbolične poklone od klijenata, podijelite ih zaposlenicima zbog kojih je vaš klijent zadovoljan uslugom vaše tvrtke. Ne odričete se velikih stvari, a istovremeno dajete na znanje zaposlenicima da zasluge za uspjeh ne pripisujete isključivo sebi. 

8) Priredite zabavu ili team building

Organizirajte izlet, roštilj ili rođendansku proslavu. Lijepa događanja ne treba čuvati samo za određene prigode poput blagdana. Proslavite neki važan poslovni uspjeh, poslovne rezultate ili sklapanje novog ugovora.

9) Dijelite dobro i loše

Kada tvrtka dobro posluje, proslavite to i zahvalite zaposlenicima na trudu koji su uložili u ostvarenje tog uspjeha. Kada postoje neuspjesi ili razočaranja, podijelite sa zaposlenicima i to. Očekujete li visoku motivaciju i dobre rezultate vaš tim zaslužuje znati u kakvoj se situaciji tvrtka trenutno nalazi. Budite iskreni i transparentni.

Izvor: Inc.com 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.