Share
Tweet
Share
Send to friend

Poslovi u turizmu : 66% više nego prethodne godine

U sklopu tradicionalne akcije 'Poslovi u turizmu', čiji je cilj ubrzati i olakšati pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 31. kolovoza na portalu MojPosao objavljeno je preko 2.100 radnih pozicija u kategoriji 'Turizam i ugostiteljstvo'.

Poslovi u turizmu : 66% više nego prethodne godine

Unatoč krizi, objavljeno je 66% više oglasa za sezonske poslove nego u istom razdoblju prošle godine.

Akciju koja potiče sezonsko zapošljavanje i ove su godine podržali Hrvatska udruga poslodavaca (HUP), zatim Hrvatska obrtnička komora (HOK) i Udruga poslodavca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) koji su svoje članice aktivno poticali na pravovremeno zapošljavanje potrebnog kadra. Medijski pokrovitelji projekta bili su poslovni tjednik Lider i specijalizirani B2B časopis Professional.

Oglasi iz kategorije 'Turizam i ugostiteljstvo' ostvarili su udio od 22% u ukupnom broju oglasa portala MojPosao. Od ukupnog broja objavljenih sezonskih poslova, većina oglasa (62%) odnosi se na županije na Jadranu što je porast od 5% u odnosu na prošlu godinu. 

Najviše oglasa objavljeno za konobara u Zagrebu i Splitu

Najtraženija zanimanja u kategoriji 'Turizam i ugostiteljstvo', ove su godine bila konobar, kuhar, pomoćni kuhar, pomoćni kuhinjski radnik te recepcionar.

Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Grad Zagreb (23%), bilo je za Splitsko-dalmatinsku (16%), Istarsku (12%) te Primorsko-goransku županiju (10%).

Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (6% od ukupnog broja oglasa u turizmu), dok je Dubrovnik zasjeo na drugo mjesto ljestvice s 4% objavljenih oglasa.

Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, u većini oglasa je tražena srednja stručna sprema (62%). Stručna sprema nije bila bitna u četvrtini oglašenih radnih pozicija (25%), a u 23% traženi su  kvalificirani radnici.

Činjenici da se sezonski posao može se dobiti i bez prethodnog radnog iskustva govori u prilog podatak da u polovici natječaja (51%) iskustvo nije navedeno kao obavezni uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo, u prosjeku su bile potrebne dvije godine iskustva.

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 27% oglasa, i to ponajviše engleskog jezika (53% napredno, 26% osnovno i u 14% profesionalno). U 29% oglasa tražilo se poznavanje njemačkog jezika, a u 21% poznavanje talijanskog jezika. Poznavanje rada na računalo tražilo se u svega 10% oglasa.

Ove se godine u kategoriji 'Turizam i ugostiteljstvo' u 68% oglasa nudio rad na određeno. Istovremeno, u 35% posto oglasa nudilo se stalno zaposlenje, 8% oglasa bilo je namijenjeno studentima, a 28% za honorarne, odnosno sezonske radnike.

Poslodavac je u mogućnosti označiti više vrsta zaposlenja.

U oglasima je moguće navesti više jezika odjednom. 

Ispitanici su mogli označiti više odgovora.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.