Share
Tweet
Share
Send to friend

Pričam ti priču...

Ljudi su po prirodi pripovjedači. Priče lakše pamtimo od činjenica i brojki. Ako možete ispričati dobru priču o sebi, ispitivač će se početi ugodno osjećati u vašem društvu neovisno o tome kakvi su bili drugi kandidati. Na kraju krajeva, najveći izazov prodaje je stvoriti emocionalnu poveznicu s kupcem.

Pričam ti priču...

“Pa, recite mi nešto o sebi.” Gotovo svaki razgovor za posao počinje s ovim pitanjem i gotovo svaki put kandidati u tom trenutku propuste dobru priliku. 

Naime, kada čuje ovo pitanje, većina kandidata jednostavno ukratko ispriča nešto o svom obrazovanju, poslovima koje su radili i trenutnoj situaciji, a to je sve ono što ispitivač ionako vidi u njihovom životopisu i molbi za posao. Poznato? Ako je, nemojte to ponoviti već ovo pitanje iskoristite kao povod za pričanje kratke i upečatljive priče o sebi, priče koja objašnjava zašto ste idealan kandidat za ovaj posao!

Što ‘recite mi nešto o sebi’ zapravo znači?

Stavite ovo pitanje u kontekst razgovora za posao. U razgovoru za posao ispitivač je potencijalni kupac, a vi ‘prodajate’ sebe. U susretu kupca i prodavača tri su pitanja ključna za nastavak procesa prodaje:

  • Tko je ova osoba?
  • Što želi?
  • Mogu li joj vjerovati?

Razlog zašto vas ispitivač najprije moli da mu kažete nešto o sebi leži u činjenici što pokušava dobiti predodžbu – tko ste vi zapravo (osim onoga što piše u vašem životopisu), što doista želite (osim onoga što ste naveli u molbi), i jeste li vrijedni njegovog vremena. Želi upoznati vaš karakter.

Recitiranje činjenica neće mu dati odgovor na postavljeno pitanje (eventualno će dokazati da niste lagali u životopisu). Ovdje se zapravo radi o tome da ispitivač pokušava ‘saživjeti’ s idejom da vas zaposli, što je emocionalna, a ne racionalna komponenta. Jednom kada vas na taj način upozna, životopis će ‘odraditi’ onaj racionalan dio priče.  

Kako pripremiti priču?

Odaberite dobru temu

Očito, ne želite ispričati bilo kakvu priču već onu koja će vas istaknuti kao najboljeg kandidata. Kako biste to postigli, dobro proučite uvjete koji se traže od kandidata, potrebe tvrtke u koju dolazite na razgovor, a ako je moguće i biografiju ispitivača. Zatim promislite, što povezuje vaše dosadašnje iskustvo s tri gore navedene točke. Upravo to biti će tema vaše priče ili anegdote.

Primjerice, dolazite na razgovor za posao u tvrtku s malim brojem zaposlenih, gdje svi već imaju posla preko glave i od vas će se tražiti puno samostalnosti. Promislite o poslu ili situaciji kada ste bili prepušteni sami sebi i svejedno uspjeli sve zadatke ‘pohvatati’ u kratkom roku, primiti se posla i napraviti dobre rezultate s kojima je vaš šef bio zadovoljan.

Napravite kratak uvod

Svaka dobra priča počinje s tri elementa koji priču čine lakše pamtljivom:

  • Osobom koja je nešto napravila (to ste vi)
  • mjestom radnje
  • vremenom radnje

Definirajte cilj, poteškoće, odluku i rezultat

Svaka upečatljiva priča ima radnju koja se sastoji od četiri elementa:

  • Cilj koji treba ostvariti
  • Poteškoće koje otežavaju postizanje cilja
  • Odluke koja omogućavaju postizanje cija
  • Rezultat koji je posljedica donesenih odluka

Recimo da želite ispričati priču koja će pokazati da ste dobar i motiviran prodavač unatoč tome što ste početnik. Cilj može biti rad u prodaji, poteškoća može biti zahtjevan kupac, a odluka može biti ono što ste učinili kako biste kupcu olakšali donošenje odluke. Rezultat može biti veća narudžba nego što je kupac planirao.

Važno: nemojte pričati priču s ciljem da ostavite dojam superheroja. U idealnim uvjetima, vaša bi priča trebala pokazati da ste uspješno prevladali poteškoću zahvaljujući svojoj snalažljivosti i karakteru.

Kako započeti priču

Kada je u pitanju konkretno pričanje priče, postoje dva ključna pravila:

Dajte na znanje da ćete ispričati priču – nemojte samo krenuti s pričom već napravite uvod. Primjerice, predstavite se, recite što ste po zanimanju i na koje ste se radno mjesto prijavili (navedeno u oglasu) jer vjerujete da biste dobro radili taj posao. Naime, imate priču za koju vjerujete da to dokazuje. U tom trenutku zamolite ispitivača za dopuštenje da ispričate priču. Minimalne su šanse da će odbiti - ljudi su znatiželjni i rijetko odbijaju priliku za slušanje dobre priče. No, pravi razlog zašto ispitivaču postavljate ovo pitanje je – privlačenje pažnje. To je moderna verzija onog ‘Bio jednom jedan…’ – tko bi tome odolio?

Budite kratki i slatki – bilo bi idealno kada bi vaša priča trajala do 2 minute. Držite se osnovnih elemenata (gore) i ubacite koju šarmantnu digresiju kako priča ne bi bila suhoparna.

A sada promislite, kakva je vaša priča?

Izvor: glassdoor.blog  

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.