Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako zadržati najbolje zaposlenike?

Obeshrabrite ih u namjeri da odu. Zvuči jednostavno? Pa i je, ako možete prihvatiti da sve počinje s vama.

Kako zadržati najbolje zaposlenike?

Postoje šefovi koji zaposlenike zadržavaju neprofesionalnim izjavama poput "Ako nećeš ti, radit će netko drugi, puno je ljudi bez posla i bili bi sretni da mogu raditi." To što vlada velika nezaposlenost nije razlog zbog kojeg bi zaposlenik trebao ostati pod svaku cijenu kod svog poslodavca. Niti bi ijedan poslodavac trebao pribjegavati ovakvim nekorektnim izjavama (koje su prvenstveno odraz vlastitog ega i taštine).

Svaki pokušaj 'vezanja' zaposlenika za tvrtku, nametanjem uvjeta ili zabrana, samo olakšava njihovu odluku da odu. Posebnu prijetnju neki poslodavci vide u ambiciji zaposlenika da jednoga dana pokrene vlastiti posao. 'Kratak vijek' zaposlenika i njihova ambicija da jednoga dana budu samostalni posebno je izražena u 'start up' tvrtkama. 

Prihvatite stvarnost 

Umjesto što pokušavate ‘zaključati’ ljude, prihvatite činjenicu da neki od njih jednoga dana žele pokrenuti vlastiti posao. To ima višestruke prednosti: 

  • Mlađe generacije polako napuštaju ideju rada kod jednog poslodavca ‘cijeli radni vijek’ – dobro je znati da imaju ambicije koje će im jednoga dana osigurati samostalnost i kakvu takvu financijsku stabilnost.
  • U nekim zanimanjima naprosto je nemoguće očekivati dugi radni vijek kod jednog poslodavca. IT sektor je dobar primjer. 
  • Zaposlenik koji sanja o vlastitom poslu, a nije ga imao prilike do sada pokrenuti, svoj san djelomično ispunjava radeći za vaš 'start up'. Vi radite ono o čemu on oduvijek sanja - to znači da dijelite istu ambiciju, viziju i ciljeve što je odlično za razvoj poslovanja. 

Ambicije svojih zaposlenika da jednoga dana pokrenu vlastiti posao gledajte pozitivno: ako im to pođe za rukom, velika je mogućnost da postanu vaši poslovni partneri jer, uvijek je najlakše početi od onoga što nam je dobro poznato i uspostaviti suradnju s onima koje najbolje poznajete. 

Ljudima ne možete zabraniti da 'misle'

Ideje za dobre projekta, aplikacije, proizvode, usluge ne možete prisvojiti bez pogovora. Naravno, možete odrediti da je sve to vlasništvo tvrtke, dokle god zaposlenik radi za vas, ali iluzija je očekivati da će ljudi prestati raditi na dobrim idejama jednom kada odu od vas. Jednako tako, ne možete im zabraniti da na temelju vaše poslovne prakse i sami dobivaju odlične poslovne ideje koje će jednoga dana samostalno realizirati (tu ne govorimo o krađi ideja tvrtke, iskorištavanju povjerljivih inforamacija i sl.).

Umjesto da vas hvala panika pri samoj pomisli da bi netko mogao smisliti bolji proizvod od vašeg, zašto stvari ne biste promatrali na sljedeći način: ukoliko do toga i dođe, možda ćete baš vi biti adresa kojoj će se bivši zaposlenik htjeti obratiti za pomoć prilikom plasiranja svog proizvoda na tržište, a tko zna, možda i udružite snage?

Zašto je sve to važno? 

Zaposlenik koji se unutar tvrtke osjeća slobodno nema potrebu otići. A slobodan je onaj zaposlenik kojeg nitko nema potrebu zadržavati zabranama, ugovornim klauzulama i sl. već, upravo suprotno, činjenicom da mu dozvoljava sve - što više slobode zaposlenicima dajete, to će više znati cijeni vas i tvrtku u kojoj rade. Kod nekih zaposlenika to rezultira čak i odlukom da odustaju od osamostaljenja i radnije svoje dobre ideje razvijaju unutar tvrtke u kojoj rade. 

Što još ‘drži’ zaposlenike uz vas?

  • Visoka kvaliteta proizvoda i usluga koje tvrtka pruža te zadovoljni klijenti.
  • Ljubaznost i prijateljski odnos s klijentima.
  • Mogućnost osobnog kontakta s klijentom.
  • Ugodno radno okruženje.
  • Uvažavanje zamjerki i rad na vlastitom poboljšanju jamče lojalnost zaposlenika.
  • Brzina, fleksibilnost, lakoća komunikacije koja olakšava i ubrzava rješavanje problema (klijenata).

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.