Share
Tweet
Share
Send to friend

'Svatko je zamjenjiv.' Jeste li sigurni?

Jedna od najvažnijih lekcija koju svaki poduzetnik mora savladati je: odlični zaposlenici su nezamjenjivi!

'Svatko je zamjenjiv.' Jeste li sigurni?

Nisu tehnologija i proizvod ono što tvrtku čini tako dobrom, već ljudi. A tvrtke koje svoje odlične zaposlenike vide kao 'zamjenjive' nisu u pravu. Dobri zaposlenici nisu zamjenjivi.

Može li tvrtka nekoga zaposliti kako bi zamijenila drugu osobu?

Naravno da može. Posebno u ovo vrijeme, na tržištu rada puno je kvalitetnih kandidata koji su spremni prihvatiti posao. Ipak, zapošljavanjem nove osobe ne mijenjate odličnog zaposlenika. Samo zapošljavate novu osobu.

 Poduzetnici i lideri koji su usvojili frazu da je svatko zamjenjiv zavaravaju sami da je lako zaposliti osobu koja posjeduje iste ili bolje vještine. No, prava je istina da tvrtka teško može zamijeniti odličnog zaposlenika.  

To je osoba koja izvrsno poznaje tvrtku i kako sustav funkcionira, ima izvrstan proizvod, ideje, znanje. S klijentima ima izvrstan odnos koji se gradio i održavao godinama. Ta osoba posjeduje ogromno iskustvo i dobro zna koje su odluke u prošlosti bile dobre za tvrtku, a koje nisu. Osim toga, odličan zaposlenik imao je vjerojatno i dobar odnos s ostalim zaposlenicima, što znači da će njegov eventualni odlazak imati veliki utjecaj na korporativnu kulturu, kvalitetu komunikacije unutar tvrtke i sl.

Odlazak propitkuju i klijenti

Kada tvrtka ostane bez odličnog zaposlenika, to i ostalim zaposlenicima nameće pitanje: „Zašto bi takva osoba otišla i zašto bi je tvrtka uopće tako olako pustila? Događa li se s tvrtkom nešto što bi me trebalo zabrinuti? Možda bih i ja trebao počet tražiti neki drugi posao.“

Ne samo da će ostali zaposlenici propitkivati ovu odluku, već će to raditi i klijenti. A njihovo pitanje biti će slično onome koje si postavljaju zaposlenici: „Događa li se nešto s tvrtkom, da ja ne znam? Zašto bi takav zaposlenik otišao? Trebamo li tražiti novog suradnika?“

Ukratko, gubitak odličnog zaposlenika ima veće posljedice nego što vam se isprva može činiti. Tvrtke zbog toga moraju biti vrlo pažljive kada donose odluku o zamjeni jednog zaposlenika drugim. Ne priznati odličnom zaposleniku zasluge za dobro obavljen posao može biti velika pogreška. Nova osoba teško da ga može zamijeniti, a ako uzmete u obzir uloženo vrijeme i novac koji su potrebni dok novi zaposlenik ne počne obavljati posao kao prethodnik, govorimo o više vrsta troškova koji neizostavno utječu na poslovanje.

Cijenite svoje zaposlenike

 Naravno, ponekad će se dogoditi da odličan zaposlenik sam želi otići radi bolje poslovne prilike ili drugih životnih okolnosti, što ne možete spriječiti. No u bilo kojoj drugoj situaciji, kada tvrtka ima mogućnost zadržati odličnog zaposlenika, trebala bi učiniti sve što je u njenoj moći da to i učini.

Pokažite svojim zaposlenicima da ih cijenite, ako ih ne možete adekvatno platiti, potrudite se pronaći kakav drugi način da ih nagradite za odlično obavljen posao. Koliko god tvrtka bila uspješna, napredna i opremljena vrhunskom tehnologijom, važno je znati da dobru tvrtku prvenstveno čine dobri zaposlenici.

Stoga, odajte priznanje svim tim ljudima koji svakodnevno svoje vrijeme i talent posvećuju uspjehu vaše tvrtke jer, to su ljudi koje ne možete tako lako zamijeniti.

Izvor: Forbes

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.